Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor attraktiv man er som kjæreste om man har en bred nese? altså ikke så veldig stor ellers men bred, som vil gi en illusjon av en stor nese. Tenker liksom at man kan være så pen man bare vil, men har man en bred nese så hjelper det ikke :( da er man stygg og ihvertfall mandig. Sliter med å prate med menn pågrunna dette, kan jo ikke ha nærme blikkkontakt for føler de stirrer, så da ser jeg ned i bakken og blir oppfattet som sky og svak. Dette gjelder jo med kvinner også, at de tror jeg er sjenert og fryktelig usikker, noe jeg hører konstant. (Hvorfor det er tilatt å si rett ut til en person at h*n er usikker og svak skjønner jeg ikke men).

Jeg drømmer uansett om å kunne føre en normal samtale med en mann jeg er interessert i og føle meg vakker uten å konstant tenke på at han bare stirrer på nesa mi slik at jeg ikke opprettholder blikk kontakten. Morgen med eksen var et stoort problem, da jeg hver morgen måtte fly inn på badet for å sminke meg, slik at ikke nesa skulle være i fokus. Dette ble han drit irritert og slem over etterhvert.

Nei neseoperasjon er utelukket fordi leger sier jeg har for tykk hud eller noe som gjør at man ikke kan operere den smalere. Så jeg må leve med dette her. Misunner dere som kan ha en normal samtale! :sjenert:

Hvor mye betyr nesa til en jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de aller fleste: ingenting.

Jeg tror det stort sett er du som legger merke til nesen din.

Du bruker så mye tid på å tenke på den at du tro alle andre også legger merke til den. Det gjør de færreste.

Tar du deg mye på nesen, kommenterer den og henleder oppmerksomheten på den mye, vil de også se den.

Ellers vil de se en søt, sjenert jente/ dame. Ikke noe mer.

Alle mennesker har noe ved utseendet de ikke liker ved seg selv. Spesielt vi kvinner tror jeg.

Men spør du andre legger de ofte ikke merke til det engang.

Det er mange menn som synes du er vakker akkurat som du er.

Men ved å være så fokusert på nesen din skyver du dem vekk.

Har du vurdert å snakke med noen for å få hjelp til å komme over dette problemet?

For det sitter inni hodet ditt, ikke utenpå. ;)

Jeg tror nemlig du kun trenger litt mere selvtillit, ikke en opperasjon.

Skrevet

Synes hun her kler den brede nesa si, jeg: http://annais.blogg.no/

Kjempesøt jente som ikke bryr seg om hva andre måtte mene om nesa. Fremhev heller det du er fornøyd med istedenfor å fokusere så mye på noe du ikke får gjort noe med. Jeg vedder på at du tror nesa di er mye bredere enn det den egentlig er.

Skrevet

Synes hun her kler den brede nesa si, jeg: http://annais.blogg.no/

Kjempesøt jente som ikke bryr seg om hva andre måtte mene om nesa. Fremhev heller det du er fornøyd med istedenfor å fokusere så mye på noe du ikke får gjort noe med. Jeg vedder på at du tror nesa di er mye bredere enn det den egentlig er.

Men hvorfor opererer så mange som i utgangspunktet har en ok nese den enda smalere da? når alle gjør dette må det jo bety at det er et skjønnhetstrekk og feminint med en smal nese? man ser jo kjendiser som var mindre pene før men som ble vakre når de opererte nesa smalere, ergo den har en nesten avgjørende betydning. Kan bare ikke skjønne at en mann syns hun bloggeren der er attraktiv med den nesa. Fin kropp, hår osv, men det hjelper ikke. Alle menn ser meg først i øynene så daler blikket nedover mot nesa, huff det er grusomt.

Noe ala dette har jeg, om jeg skal være snill mot meg selv!

http://angelinajolie.celebden.com/wp-content/uploads/2008/06/angelina-jolie1.jpg

Skrevet

Angelina Jolie. Denne "åh nei jeg er stygg pga dette ansiktstrekket" ble plutselig ugyldig. :P

Og jeg synes hun Anna Edwin var kjempesøt og passet til nesen sin.

Jeg er ilter på min egen nese også, hater å se den i profil. Har sånn ekkel oppstoppernese, uten å ha det helt. Altså, nesetuppen er bein on normal, men jeg har dipp på den.. skihopp-nese. Det ser jo vanvittig teit ut. Men jeg lever med det, på en rar måte passer den jo mitt ansikt. Jeg tåler bare ikke bilder av megselv i profil med ansiktet. :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at "alle" ser på nesa di først og fremst, men inni ditt hode består du kanskje i hovedsak av...en stor nese.

Synd men sant når det blir slik. Jeg har hatt det slik selv p.g.a. andre innbilte defekter på meg selv, og rådet mitt til deg er å bokstavelig talt få nesa di opp fra egen navle, og gå videre i livet ditt. Det er SÅ mye artig der ute som til og med du hadde likt å ta del i - med nesa midt i ansiktet og et stoort smil under der igjen.

Ønsker deg alt godt og lykke til med å komme til sans og samling.

:dagens-rose:

Skrevet

Som med alle andre lyter ser du det du føler er en skavank best. Jeg var sammen med ei jente som mente hun hadde en stor nese en gang i tiden, jeg syns den var kjempefin og så aldri problemet. Ikke la jeg merke til den når jeg møtte henne heller.

Hva er det egentlig ekskjæresten din gjorde/sa når han ble slem? Oppfattet du at nesen var et problem for han siden du sprang på badet hver morgen? Han høres ikke særlig trivelig ut. :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Om du hadde "perfekt" nese, ville du da blitt sammen med en som ikke hadde likt deg dersom du hadde bred/stor nese?

Skrevet

Angelina Jolie. Denne "åh nei jeg er stygg pga dette ansiktstrekket" ble plutselig ugyldig. :P

Og jeg synes hun Anna Edwin var kjempesøt og passet til nesen sin.

Jeg er ilter på min egen nese også, hater å se den i profil. Har sånn ekkel oppstoppernese, uten å ha det helt. Altså, nesetuppen er bein on normal, men jeg har dipp på den.. skihopp-nese. Det ser jo vanvittig teit ut. Men jeg lever med det, på en rar måte passer den jo mitt ansikt. Jeg tåler bare ikke bilder av megselv i profil med ansiktet. :P

La meg påpeke at jeg IKKE ligner på Angelina ellers, det var kun på dette bildet hvor hun hadde en stor nese, at man ser hvordan den ligner. Mulig før-bildet her ligner mer

http://www.nosejobs.info/wp-content/uploads/2008/07/jennifer_beforeafter11.jpg

Når det gjelder oppstoppernese eller at man har en liten klump i profil har jeg derimot aldri sett problemet med dette, for så lenge nesa er smal vil den ikke ødelegge ansiktet, da kan heller slike små feil bli sjarmerende syns jeg :)

Mulig hun Anna var søt, men hun kan aldri bli vakker med mindre hun legger snyteskaftet under kniven. Milevis fra søt til vakker!

Anonymbruker: nesa mi blir nok observert. Og om ikke menn legger merke til at den er stor vil man jo fortsatt se helhetsinntrykket som en mindre pen person uten å sette fingeren på hvorfor. Det er jo en tap-tap situasjon.

Skrevet

Som med alle andre lyter ser du det du føler er en skavank best. Jeg var sammen med ei jente som mente hun hadde en stor nese en gang i tiden, jeg syns den var kjempefin og så aldri problemet. Ikke la jeg merke til den når jeg møtte henne heller.

Hva er det egentlig ekskjæresten din gjorde/sa når han ble slem? Oppfattet du at nesen var et problem for han siden du sprang på badet hver morgen? Han høres ikke særlig trivelig ut. :klemmer:

Godt å høre at du syns hun var fin uansett :)

Jeg oppfattet ikke at den var et problem for han da han aldri nevnte den, men av gammel vane var jeg redd han skulle legge merke til det siden det er mer synlig uten sminke. Han skjønte aldri at nesa mi var et problem for meg siden jeg aldri nevnte den for han, men han trodde jeg generelt var usikker over det ytre, så han mente jeg hadde dårlig selvtillit og sa det irriterte han, noe han viste tydelig i praksis ved å stønne og sukke høylytt hver gang dette skjedde. Er redd for at dette skal skje igjen om jeg møter en ny, er dette noe menn bruker å bli sint for forresten?

Skrevet

Om du hadde "perfekt" nese, ville du da blitt sammen med en som ikke hadde likt deg dersom du hadde bred/stor nese?

Siden dette er rent hypotetisk ville jeg nok blitt det, om en stor nese var et stort turn of for han. Om han hadde vært snill og fornøyd ellers! Men dette vil jeg aldri oppleve siden nesa mi aldri vil bli perfekt så vanskelig å svare på.

Skrevet

Du burde snakket med han om det. Det ville jeg gjort om jeg var deg å møtte en ny. Menn kan nok bli litt irritert hvis en jente nekter å ta i mot komplimenter, utover det trur jeg at en normal mann takler usikkerhet. Kommunikasjon er roten til alt godt trur jeg. Mitt råd til deg er å finne deg en mann som aksepterer deg for den du er og som har de rette følelsene for deg, nese eller ikke nese. Når man er i et forhold har man uansett et krystallklart bilde av hvordan den man våker med ser ut, det er jo en del av sjarmen. Jeg håper ikke jeg ødelegger en nødvendig illusjon for deg. Har du ingen ekskjærester du har vært ærlig med om "problemet" og som ikke har brydd seg?

Skrevet

Du burde snakket med han om det. Det ville jeg gjort om jeg var deg å møtte en ny. Menn kan nok bli litt irritert hvis en jente nekter å ta i mot komplimenter, utover det trur jeg at en normal mann takler usikkerhet. Kommunikasjon er roten til alt godt trur jeg. Mitt råd til deg er å finne deg en mann som aksepterer deg for den du er og som har de rette følelsene for deg, nese eller ikke nese. Når man er i et forhold har man uansett et krystallklart bilde av hvordan den man våker med ser ut, det er jo en del av sjarmen. Jeg håper ikke jeg ødelegger en nødvendig illusjon for deg. Har du ingen ekskjærester du har vært ærlig med om "problemet" og som ikke har brydd seg?

Han gav meg aldri komplimenter, han la heller vekt på at jeg hadde vært finere om "sånn og sånn". Så hvis jeg hadde nevnt nesa til han hadde han funnet enda en grunn til å si at jeg var svak og usikker. Har aldri vært i andre forhold så vet ikke hvordan det er med andre eller hvordan jeg vil reagere. Men er redd for at om jeg sier det vil der være det eneste de ser på :S

Blir så bekymret når jeg leser overalt at man ikke er attraktiv om man ikke har god selvfølelse, at menn legger merke til dette og mister attraksjonen deretter interessen så forsvinner de. Ingen god løsning på dette her.

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres merkelig ut at du ikke skal kunne få utført en neseoperasjon. Det er helt sikkert en klinikk i utlandet som kan utføre dette.

Skrevet

Vel, TS. Jeg trur ikke det er sjans i havet for at noen velger deg bort bare fordi du ikke har en perfekt nese. Jeg skjønner problemet med å være usikker på om andre fokuserer på den, men du må finne en måte å heve deg over deg. Lettere sagt enn gjort sikkert. Eksen din høres ut som en drittsekk, sorry altså. Heldigvis består verden av alle variasjoner, og du kommer til å finne noen som liker akkurat deg. Vi alle ser på forskjellige ting når vi først møter mennesker. Noen vil finne deg attraktiv for X grunner og andre vil finne deg uattraktiv for de samme grunnene. Bare for at du overfokuserer på din egen nese betyr ikke at andre gjør det. Jeg skjønner at du vil føle deg perfekt, men kjære deg, ingen er perfekt. :klemmer:

Skrevet

Det høres merkelig ut at du ikke skal kunne få utført en neseoperasjon. Det er helt sikkert en klinikk i utlandet som kan utføre dette.

Har vært tre steder å hørt. Har ikke økonomien for utlandet nå, men om det noen gang lar seg gjøre er det en førstepri!

Takk Louie :klemmer:

Gjest gjest
Skrevet

Jeg har det på samme måte med min nese. Min er lang som bare det og den har stygg form. Jeg tenker på det hver dag. Tenker at andre tenker over den. Lar aldri noen få ta bilde av meg i profil, og jeg setter meg alltid slik at folk ikke kan se profilen min dersom dette er mulig å unngå. Er det en mulighet for at folk ser meg i profil snur jeg på hodet slik at jeg sitter med hodet på skakke for å minske det stygge synet de må se.

Nå tenker jeg ikke lenger over stillinger og væremåte i forhold til ansiktet mitt fordi væremåten min i forhold til posisjoner går automatisk.

Den ahr nok ødelagt en del i fortiden siden dette påvirker hele min selvtilit og væremåte. Dersom jeg møter ukjente mennesker tenker jeg bare på at de synes jeg ser merkelig ut pga nesen.

Min store drøm er å ha en nese som ikke ødelegger hele ansiktet mitt.

Gjest Tanja
Skrevet

Jeg har selv hatt problemer med å godta nesen min. Den er ganske stor, men ikke for stor. Det er mest i profil den ganske markant (lang), men det synes jeg faktisk nare er fint. Neseborene blir litt bredere når jeg smiler, noe som irriterer meg, pluss at nesetippen min kunne vært mye finere (mer feminin). Jeg har sånn hanging columella, lignende som her og her. Hvis jeg får penger til overs en gang, så kommer jeg til å fikse på nesetippen ettersom at jeg aldri klarer å bli komfortabel med den. Men ellers er jeg i grunn riktig så fornøyd med nesen min, ettersom at jeg synes markante neser ofte kan være fint, både på menn óg kvinner.

Ekskjæresten din hørtes forresten skikkelig usympatisk ut. Godt han er en eks!

Skrevet

Jeg hater nesa mi, gjør det ennå :P Mr.CupCake synes den er perfekt og driver å nusser på den hele tiden og hold på å gå i bakken når jeg snakket om å få fikset på den fordi det ville han ikke.. jeg følte som deg at nesa ga ilusjon av å være for stor og var på en måte mandig.. men det er som regel noe DU tenker på og tror.. ikke andre..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Både min søster og min mor har store neser. Søstera mi har alltid hatt komplekser av det, men har draget på gutta som bare det. Min mor eg også en flott og pen dame. Foresten så er nesa det eneste som vokser hele livet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...