Gjest Cho Skrevet 6. juni 2010 #381 Skrevet 6. juni 2010 Ja er jo bare en filleting å ikke gidde å bry seg om venna sine! Jeg tror du misforstod innlegget du siterte.
Blowers daughter Skrevet 6. juni 2010 #382 Skrevet 6. juni 2010 Ja er jo bare en filleting å ikke gidde å bry seg om venna sine! Ja, akkurat det var jeg sa.
Tabris Skrevet 6. juni 2010 #383 Skrevet 6. juni 2010 For meg høres det også ut som om du svarmaler noe voldsomt, TS. Det virker som om du er så blindet av din egen bitterhet og ditt eget sinne at du tolker alt fra dine venner gjennom dette filteret. Det virker jo også litt voldsomt hvis du klarer å tolke så mye ut av det ene faktum at de ikke lenger ønsker å gå på byen.
Gjest TS Skrevet 6. juni 2010 #384 Skrevet 6. juni 2010 For meg høres det også ut som om du svarmaler noe voldsomt, TS. Det virker som om du er så blindet av din egen bitterhet og ditt eget sinne at du tolker alt fra dine venner gjennom dette filteret. Det virker jo også litt voldsomt hvis du klarer å tolke så mye ut av det ene faktum at de ikke lenger ønsker å gå på byen. Bare at dere tror jeg svartmaler viser jo enda mer hvor dårlig disse vennskapene er. Så dere kommentarer understreker hva jeg allerede ønsker.
Tabris Skrevet 6. juni 2010 #385 Skrevet 6. juni 2010 Nei, fordi vi tror ikke på din tolkning av situasjonen.
Kråkesaks Skrevet 6. juni 2010 #386 Skrevet 6. juni 2010 At de ikke blir med på byen til de sene nattetimer betyr ikke nødvendigvis at de ikke bryr seg om deg.
Gjest Gjestgjest Skrevet 6. juni 2010 #387 Skrevet 6. juni 2010 Du er allerede på et forum. Og har fått en invitasjon til å feste i Oslo.. Hva om du.. vel, når denne debatten kjølner. Bruker dette forumet sine venner søkes, eller andre nettfora der du forsøker å bli kjent med noen i din egen situasjon? Kanskje noen gamle klassevenner som følger din livsutvikling? Kanskje du har søsken? Søsken er supre venner når "flokken" vokser til. Alt som skal til for å få et par nye interesante venner i blant er å finne den ene. Den ene halvsosiale som drar deg med i sin gjeng, sånn at du blir kjent med flere. Og med mindre du bor i ei veldig lita bygd, så finnes der alltid noen du ikke kjenner rundt deg, eller i nærmeste tettsted/by. Om det er høyskoler eller universiteter nær deg, så finnes det som regel alltid lassevis av fester på utestedene rundt disse skolene sent i juli og gjennom hele august/halve september der nesten ingen kjenner noen og bare er ute etter det samme som deg - nye venner. Og det er jo ikke lenge til? Kanskje verdt et forsøk? Håper du får ting på stell igjen.
Lilacs Skrevet 6. juni 2010 #388 Skrevet 6. juni 2010 Man er sin egen lykkes smed, og om du kjeder deg så får du gjøre noe med det selv. Jeg fikk samboer tidlig, kjøpte eget tidlig og fikk barn tidlig, dette gjorde MEG lykkelig. Om en av mine venninner hadde blitt sint på meg fordi jeg liksom ødela hennes beste år med mine valg så hadde jeg rett og slett bare ledd av henne og tenkt at det ikke var et vennskap verdt å samle på videre. Man kan ikke legge opp livene sine etter venner, for selv om venner er viktig å ha så kommer de aldri til å få samme status som mann og barn, de kommer ALLTID først uansett.. Det vil du nok se når du selv får barn en gang i tiden også. Nå er jeg enig i at det er fullt mulig å finne på ting med venner også selv om man har fått barn! Min samboer og jeg bytter ofte på å få dra ut å spise, dra på kino, konserter, byen osv med venner.. Noen ganger skaffer vi barnevakt og drar ut en hel gjeng sammen også og vi har det alltid kjempe gøy! Ungene legger seg uansett rundt halv 8-8 så de sover når vi drar ut. MEN, dette er noe vi gjør fordi vi har lyst, ikke fordi det er noe de single vennene våre måtte ønske (eller kreve). Hadde jeg ikke likt å gjøre slike ting så hadde jeg neppe gjort det særlig ofte jeg heller, da hadde det nok blitt med et par turer ut i året og tidlig hjem. Du hadde sikkert ikke vært første i køen og sistemann hjem du heller om du ble bedt med på hoppeloppeland eller åpen gård med familien for eks.... Du synes det er kjedelig å dra på cafe og at de er gørrkjedelige fordi de liker andre ting enn deg, men har du tenkt tanken på at de kanskje synes at du er dørgende kjedelig også? At de synes det å dra på byen har blitt kjedelig og at de setter større pris på andre ting? At DU synes noe er kjedelig betyr ikke automatisk at de som gjør tingene er kjedelige også, det kommer an på øyet som ser.. Lykke til med å lete etter nye venner!
Gjest . Skrevet 6. juni 2010 #389 Skrevet 6. juni 2010 Eller, hva om du ber venninnene dine om hjelp før du ditcher dem for godt? Snakk med hver en av dem, si at du savner noen å gå på byen med, noen å være singel med. Spør om de har andre single venner og om de kanskje kunne invitere dem hjem til en kjedelig bestemors ettermiddag samtidig som deg? Kanskje du kan bli kjent med noen andre i nesten samme omgangskrets på den måten?
Gjest sofie Skrevet 6. juni 2010 #390 Skrevet 6. juni 2010 Nei, da har du ikke forstått mitt poeng i mine innlegg. Da burde du lese dem en gang til.
Gjest sofie Skrevet 6. juni 2010 #391 Skrevet 6. juni 2010 Jeg synes jenter generelt er dårlige til å finne på ting sammen, synes vi er dårlige til å støtte hvereandre og være lagspillere. Jeg kjenner godt igjen det du tar opp, jeg er også fed up på disse mødrene som burer seg inne i den lille boblen sin og tror de lever det perfekte liv!! Det er akkurat som om de glemmer hvordan det var å være singel eller hvordan de selv var før. Jeg har jo selvfølgelig forståelse for at barn er pri nr 1 og slik skal det være, men hva er livet uten venninner også??? Det er jo venninnene som vet hvordan vi fungerer, det er de som forstår uten at du trenger å bryne deg med forklaringer! Jeg tror det handler om å priorite og god planlegging mellom single og mødre. Single må også forstå at det ikke bare er for jenter med familie og reagere spontant med en bytur. Og mødre har nødt til å gå litt i seg selv i denne hormontåken for å prøve å tenke på at det finnes andre samtalemner enn babyen og det perfekte huset. Jeg er verkent singel eller mor, og har mange venninner som er single og foreldre. Og må innrømme at de single jentene er mye flinkere til å tilpasse seg andre enn mødrene!!! Kan ikke vi jenter bli like gode lagspillere som gutta, hva er galt med å bryte janteloven?? Kan ikke vi jenter gi verandre komplimenter i stede for å være så kritiske, og hva er så galt med å vise selvtillit? Hvorfor kan ikke alle gå i oss selv å finne ut hva vi selv kan gjøre med en slik situasjon? Kanskje hvis du planlegger en lørdag på spa, ut og spise med vin og deilig mat- kanskje konsert- jeg vedder for at du får med mødrene på det, for det er store muligheter for at disse mødrene ikke føler seg så komfortabel med å shake rumpa på en nattpub etter en fødsel, og fint å møtes på halvveien i starten. Dessuten er det svært sjelden at man finner mannen i sitt liv på byen, han gjemmer seg antalig der de stedene du har interessene dine utenfor partysonen. For husk menn er så enkle at vi jenter er flinek til å gjøre dem kompliserte! Lykke til med mødrene, gutta og party livet og jeg forstår akkurat hva du mener.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #392 Skrevet 6. juni 2010 Har du forsøkt å si til venninnene dine at du vil prate om annet enn baby og barn? Skjønner godt at det kan være vanskelig forvente at de skal hive seg med på rølpefylla på byen, men å be dem avholde fra babypraten kan du vel be dem om? Eller er det det at du absolutt må drikke deg dritings på byen sammen med dem?
Gjest Linda sofie Skrevet 6. juni 2010 #393 Skrevet 6. juni 2010 Jeg synes jenter generelt er dårlige til å finne på ting sammen, synes vi er dårlige til å støtte hvereandre og være lagspillere. Jeg kjenner godt igjen det du tar opp, jeg er også fed up på disse mødrene som burer seg inne i den lille boblen sin og tror de lever det perfekte liv!! Det er akkurat som om de glemmer hvordan det var å være singel eller hvordan de selv var før. Jeg har jo selvfølgelig forståelse for at barn er pri nr 1 og slik skal det være, men hva er livet uten venninner også??? Det er jo venninnene som vet hvordan vi fungerer, det er de som forstår uten at du trenger å bryne deg med forklaringer! Jeg tror det handler om å priorite og god planlegging mellom single og mødre. Single må også forstå at det ikke bare er for jenter med familie og reagere spontant med en bytur. Og mødre har nødt til å gå litt i seg selv i denne hormontåken for å prøve å tenke på at det finnes andre samtalemner enn babyen og det perfekte huset. Jeg er verkent singel eller mor, og har mange venninner som er single og foreldre. Og må innrømme at de single jentene er mye flinkere til å tilpasse seg andre enn mødrene!!! Kan ikke vi jenter bli like gode lagspillere som gutta, hva er galt med å bryte janteloven?? Kan ikke vi jenter gi verandre komplimenter i stede for å være så kritiske, og hva er så galt med å vise selvtillit? Hvorfor kan ikke alle gå i oss selv å finne ut hva vi selv kan gjøre med en slik situasjon? Kanskje hvis du planlegger en lørdag på spa, ut og spise med vin og deilig mat- kanskje konsert- jeg vedder for at du får med mødrene på det, for det er store muligheter for at disse mødrene ikke føler seg så komfortabel med å shake rumpa på en nattpub etter en fødsel, og fint å møtes på halvveien i starten. Dessuten er det svært sjelden at man finner mannen i sitt liv på byen, han gjemmer seg antalig der de stedene du har interessene dine utenfor partysonen. For husk menn er så enkle at vi jenter er flinek til å gjøre dem kompliserte! Lykke til med mødrene, gutta og party livet og jeg forstår akkurat hva du mener. Signerer!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2010 #394 Skrevet 6. juni 2010 Man er sin egen lykkes smed, og om du kjeder deg så får du gjøre noe med det selv. Jeg fikk samboer tidlig, kjøpte eget tidlig og fikk barn tidlig, dette gjorde MEG lykkelig. Om en av mine venninner hadde blitt sint på meg fordi jeg liksom ødela hennes beste år med mine valg så hadde jeg rett og slett bare ledd av henne og tenkt at det ikke var et vennskap verdt å samle på videre. Man kan ikke legge opp livene sine etter venner, for selv om venner er viktig å ha så kommer de aldri til å få samme status som mann og barn, de kommer ALLTID først uansett.. Det vil du nok se når du selv får barn en gang i tiden også. Du hadde sikkert ikke vært første i køen og sistemann hjem du heller om du ble bedt med på hoppeloppeland eller åpen gård med familien for eks.... Lykke til med å lete etter nye venner! Om du berre hadde ledd av ei veninne som hadde eit ynskje og du ikkje var interessert i å strekke deg litt for å bli med ho på det ho ville, og dermed hadde tenkt at det venskapet ikkje var verdt å samle på-vel, då bør veninna di vere glad for det, for då er du ikkje mykje til ven å snakke om. Ein ler ikkje av vener som har andre ynskjer enn ein sjølv. Ein snakkar med dei. Noko anna er i beste fall nedlatande. Og nei, ein kan ikkje legge opp liva sine etter vener. Men om du difor ignorerer alle vener, eventuelt alle vener som har andre ynskjer enn deg, då seier eg lukke til den dagen du verkeleg treng ein ven, eventuelt den dagen du har ein endra livssituasjon med nye behob, og dei venskapa du har er basert utelukkande på at folk har same behov som deg sjølv. Når behova dine då endrar seg kan du då ende opp med å bli einsam. "Du hadde sikkert ikke vært første i køen og sistemann hjem du heller om du ble bedt med på hoppeloppeland eller åpen gård med familien for eks"... Dette forstår eg ikkje kva du meiner med. Men om du meiner at det å tilbringe tid med ei veninne, om det så inneber ein kveld på byn kvar 3.månad, er så forferdeleg som det høyrest ut her, då er det jo tydeleg at du like godt kan kutte dei venene på ein ærleg måte. Eg legg merke til at orda som var utheva i dette innlegget var MEG ALLTID. Og det er vel nokså skildrande for slik eg tolkar innhaldet og.
Gjest svigerinnetanta Skrevet 7. juni 2010 #395 Skrevet 7. juni 2010 Min svigerinne klagde over venninner og oss andre med barn fordi hun syntes det var kjedelig å snakke om barn. Og jeg kan forstå at det er kjedelig hvis de ikke er i stand til å snakke om andre ting, men noen ganger så kommer man innpå barn i en samtale uten at barnet blir en del av hovedsamtalen - hun likte ikke at man snakket om barna i hele tatt. Hun himlet med øynene og ga klart uttrykk for hva hun mente. Hun hadde ikke tålmodighet med barn og syntes de var kjedelige fram til de ble tenåringer og ble interessert i data som hun, og det er greit nok, noen liker ikke små barn. Men nå har hun og min bror fått barn selv, og jeg skal si pipen har fått en annen låt. Ingen barn er så flinke som hennes barn, og det barnet ditt og barnet datt. Nå er vi andre ferdige med småbarnsstadiet, men jeg syns jo det er morsomt med mine tantebarn likevel og holder på med dem når jeg er der. Hun snakker mer om barna sine enn jeg noensinne har snakket om mine. Jeg holder kjeft og lar henne holde på, gidder ikke minne henne på hvordan hun var før hun fikk egne barn. Så det er litt morsomt å se hvordan noen kan endre seg. Jeg sier ikke at alle endrer seg, men noen gjør det.
Lilacs Skrevet 7. juni 2010 #396 Skrevet 7. juni 2010 Om du berre hadde ledd av ei veninne som hadde eit ynskje og du ikkje var interessert i å strekke deg litt for å bli med ho på det ho ville, og dermed hadde tenkt at det venskapet ikkje var verdt å samle på-vel, då bør veninna di vere glad for det, for då er du ikkje mykje til ven å snakke om. Ein ler ikkje av vener som har andre ynskjer enn ein sjølv. Ein snakkar med dei. Noko anna er i beste fall nedlatande. Og nei, ein kan ikkje legge opp liva sine etter vener. Men om du difor ignorerer alle vener, eventuelt alle vener som har andre ynskjer enn deg, då seier eg lukke til den dagen du verkeleg treng ein ven, eventuelt den dagen du har ein endra livssituasjon med nye behob, og dei venskapa du har er basert utelukkande på at folk har same behov som deg sjølv. Når behova dine då endrar seg kan du då ende opp med å bli einsam. "Du hadde sikkert ikke vært første i køen og sistemann hjem du heller om du ble bedt med på hoppeloppeland eller åpen gård med familien for eks"... Dette forstår eg ikkje kva du meiner med. Men om du meiner at det å tilbringe tid med ei veninne, om det så inneber ein kveld på byn kvar 3.månad, er så forferdeleg som det høyrest ut her, då er det jo tydeleg at du like godt kan kutte dei venene på ein ærleg måte. Eg legg merke til at orda som var utheva i dette innlegget var MEG ALLTID. Og det er vel nokså skildrande for slik eg tolkar innhaldet og. Foreslår at du tar på deg brillene å leser innlegget en gang til jeg, for du har tydeligvis ikke sett hva det står.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #397 Skrevet 31. januar 2017 Skjønner godt at du er lei Anonymkode: ba252...4b2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #398 Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at du er lei Anonymkode: ba252...4b2 Slutt å dra opp alle disse gamle trådene. Anonymkode: 2005a...9a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå