Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ukeguiden på KG er mye mer presis har jeg funnet ut, så jeg ser på målene på babyen der, og så leser jeg om resten på BIM, jeg..

Men jeg tenkte på en ting, om et par uker er jo lille Embrian ikke noe embryo lenger, skal dere døpe h*n om til Fostrian? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Havsulen.

Nå er det altfor lenge siden jeg har vært her. Mye har skjedd ser jeg.

Så fantastisk å få ultralyd så tidlig! Du er jammen heldig.

Og til tross for overfølsom luktesans og andre småting, er det ganske flott å være nygravid. Ikke sant?

Og tiden som kommer snart (2. trimester) blir regnet for å være den beste i svangerskapet. *gleder seg*

Lykke til videre. Godt å lese at mannen din tar seg så godt av dere.

Tiny

Skrevet

Ville bare si at årsaken til at lengdemålene er ulike på de ulike stedene, er at noen oppgir lengden inklusive beina, mens andre oppgir kun lengden fra issen til stumpen.

Skrevet

Var på forretningsreise fra fredag etter vanlig jobb, til lørdag kveld. Klarte meg fint mens jeg representerte, men ble et slakt da jeg kom hjem. Og da jeg kom hjem til et bomba hus ble jeg sint på mannen, også var det i gang. :sinna:

Det er om kveldene jeg er kvalmest, og det er jo da jeg må gjøre ting hjemme. Slitsomt å ikke klare å holde huset i orden, det henger over meg!

Skrevet

Stor klem!!

:klem2:

Håper formen blir bedre, og at mannen tar over de huslige gjøremål så du får slappet av!

Skrevet

Takk for omtanken, Bizzy! I går hentet han meg på jobb så jeg slapp den ekle bussen hjem, og hadde handlet middag og ble med på kveldstur. Så da ble jeg glad igjen!

I går fortalte jeg det til en venninne - den første! Hun bor langt unna, så jeg fortalte det på telefon. Og hun ble glad, og det var så morsomt å fortelle om. Hun fikk en nydelig gutt i fjor.

Gleder meg til å fortelle til flere, jeg. Nå kjennes det ikke så skummelt lenger!

Skrevet

Sitat fra min bryllupsdagbok, for nøyaktig ett år siden:

I går kveld, mens vi var ute og kjørte, svingte samboeren min plutselig en ukjent vei. Jeg spurte hvor han skulle, men han ville ikke svare. Han stoppet bilen ved en skøytebane, åpnet døren min, og ba meg komme ut.

Han hadde tatt med skøytene våre uten at jeg visste det.

Jeg ble kjempeglad, for det var første gang på skøyter i vinter. Vi løp rundt, lo og lekte. Så stoppet han meg, og gikk ned på kne.

Det var mørkt og ganske sent. En mann gikk tur med hunden sin rundt skøytebanen. Jeg skjønte med en gang hva han skulle spørre om, og at dette var et øyeblikk jeg alltid kommer til å huske. Jeg klarte bare å viske svaret mitt:

Ja! Selvfølgelig vil jeg gifte meg med deg!

Jeg kjente at han skalv. Og at jeg er lykkelig.

Skrevet

Åhhhh, så utrolig romantisk!!!!

Fikk tårer i øynene jeg!!!

Gratulerer med forlovelsesdagen idag :blunke:

Skrevet

:grine:

Han er tøff!

Gratulerer så masse med forlovelsesdagen!

Du er vel heldig! :rosasmil:

:kgsmil: :hjerte: :skjegg:

Skrevet

Takk for at jeg får hilse på den fine feen din, Havsulen! :D

Husker du hva du lurte henne med da du ble gravid??

Skrevet

Skal vi se...

- jeg kjøpe ny, rød trang kjole. Rakk å bruke den EN gang

- vi slakket ned tempoet på oppussingen, vi har ingen tidsfrist, nei!

- jeg ga meg selv forbud mot å kjøpe gravidblader og bøker (OK, jeg og mannen fikk kjøpe EN bok hver)

- jeg planla en juleturné av dimensjoner, med flere timers reising hit og dit på få dager - egentlig uforenlig med en nygravid kvalm mage

Om det funka? :kul:

Skrevet

Tusen takk, Havsulen! :P

Jeg har nettopp fått slank kjole i posten (h&m)...

Vi har ikke slakket ned noe tempo som har med bolig å gjøre nei :wink:

Jeg kjøper ikke gravid-bøker/-blader (det finnes nok lesing på nettet... :oops: )

Turne...hm... Kan prøve å plenlegge noe slikt ja! Kanskje... Ja; flytting er turne! :ler:

Kommer ikke på noe annet enn det du skriver jeg...

Men jeg skal ikke gå så langt at jeg begynner å røyke igjen... :ler2:

Tænkju! :kyss:

Skrevet

Etter et vellykket besøk hos min nye, lokale frisør (fikk røde striper i mitt mørke lange hår, ble supertøft!), dro jeg til min forlover i går kveld. Etter en times oppdatering om "alt annet", fortalte jeg nyheten, med tårer i øynene hennes som resultat. Det var så gøy å kunne snakke om alt med henne! Hun har vært gjennom to svangerskap og har to nydelige jenter - en ekspert med andre ord. Hun hadde først servert meg lightbrus, men hentet eplejuicen da jeg hadde fortalt. Fikk ikke lov til å få i meg kunstige søtningmidler, nei! :hoho:

Kjempebra jobbing, Lillen! Er enig i at boligofokuset ikke kan mistes. Tror feen har nok å jobbe med med de andre tiltakene dine.

Skrevet
:pippi: Dette er min graviditetsfe' date=' som hjelp meg da jeg lurte henne.[/quote']

Din setning om graviditets-feen sier liksom alt!

Tusen takk for at jeg får låne henne, Havsulen! Hun kommer nok til å gjøre et underverk! :wink:

:kysse:

Så god venninne du har da! :klem2:

Godt å høre at hun tar vare på deg, og viser hensyn...

Det er sikkert herlig å ha noen litt erfarne å snakke med, utenom nett... :P Og koselig...

:D

Gjest Camelia
Skrevet

Blir rent misunnelig... Du går en vanvittig tid i møte. Fabelaktig. :D Kos deg masse, la husarbeidet sjangle litt! :wink:

Skrevet

Du har sikkert rett i at det naturligste i verden ville være å la husarbeidet sjangle litt, Camelia!

Men vi har ikke verdens mest strigla hus til vanlig (oppussingsperiode blant annet). Så nå, når jeg er mer eller mindre paralysert etter middag, ser det ikke ut. Og jeg blir sint på meg selv fordi jeg ikke klarer, og sint på mannen som ikke skjønner at jeg ikke klarer og at ingenting i verden ville gjøre meg gladere enn om han shinet kjøkkenet i stedet for å pusse opp mer akkurat nå.

Vel - jeg må øve meg på å si i fra om det uten at det behøver å bli brudulje av den grunn.

Fikk nytt digitalkamera på jobben i går! Fantastisk god kvalitet, og bare til min disposisjon! Ble superinspirert, og fikk dårlig samvittighet for at jeg har tenkt at hvis jeg ikke var gravid ville jeg ha begynt å se meg om etter en ny jobb. Blir nok her noen år til, ja.

Gikk to timers tur med gravid venninne L i går, hun er i storform! To uker til termin, og to timer ute på glattisen! Det lover godt... :wink:

Skrevet

Mulig jeg blir ryddigere i hodet mitt av å sortere gjøremålene:

Ønskegjøremål for denne uken:

- vaske dusjforhenget

- vaske badet

- rydde kjøkkenet

- sette i stand gjesterommet

- handle til helgens besøk av G og K

Ønskegjøremål for januar:

- flytte inn i det nye garderobeskapet i gangen

- gå gjennom papirer

- fordele planter rundt i huset

- montere skyvedør på garderobeskapet i gangen

- kjøpe vedkurv

- snakke med styreformann om bygging av bod ute

- snakke med nabo om bygging av bod ute

Lengre fram:

- legge parkett på golvet i 2. etg, i gang og barnerom :hjerte:

- ommøblere kjellerstue, for å klargjøre plass til ny bod

- velge farger og kjøpe maling til gangen

- male gangen

- montere hyller i garderobeskap, soverommet

- utnytte sengeskuff, soverommet

- utnytte kommode i kjellerstua

- klargjøre vaskerom

- kjøpe tørketrommel

Skrevet

Flinke Havsulen!!! :hoppe:

- og søøøøøøte mannen :hjerte: Er ikke det en drøm av et frieri så vet ikke jeg. :hjerter::grine:

Klem fra Kipa. :kyss:

-Som ble fridd til slik..vi sitter i sofaen , mannen kom hjem fra ferie i NY den dagen.Deilig mat er spist, vin drikkes. Han sier lukk igjen øynene litt..og så når jeg åpner dem, "hvem hand vil du ha... ":ler: Men jeg smeltet alikevel jeg da...

Men din mann altså....han tar ikke andre menn i kurs da...?? :tommelsmil:

Skrevet

Ja ? Tar han andre menn i kurs ?

I såfall hvor kan jeg melde på min ??

:wink:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...