Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi innledet julefeiringen med å høre Sølvguttene i domkirken i går kveld!

Hvordan er det mulig? De er omtrendt nyfødte, og synger solo foran en fullsatt kirke så det går kaldt nedover ryggen... Ikke til å begripe, men en nytelse for hjertet!

Tidligere på dagen hadde vi pakket alt i bilen: julegaver, juleklær - det ble en full liten Toyota. Rett etter konserten dro mannen hjem til sine foreldre, jeg skal jobbe og kommer etter i morgen.

Dro hjem for å se Bergmanns siste film, men sovnet selvfølgelig. Har begynt å venne meg til å være murmeldyr, nå. Mannen syntes det var morsomt da jeg sovnet klokka ni fredag - det er noen år siden jeg sloknet tidlig!

Særlig merkelig fordi vi har fått filmen fra bryllupet! Den skulle vi se fredag, men visningen ble utsatt til lørdag grunnet brudens tidlige fravær. OJOJOJ! Det var fantastisk å se! Det har jo gått fire måneder, så jeg har rukket å tenke på andre ting. Fotografen hadde filmet så fantastisk, men forventning og spenningsoppbygging (feks: du ser gjestene komme inn i kirken, hører kirkeklokkene begynner å slå, ser brudgommen smile nervøst foran alteret. Alle venter. SÅ begynner brudemarjen, linsen er rettet mot brudgommen som ... får se bruden og SMILER! osv...) Jeg er så utrolig takknemlig for at vi har den filmen!

Bortsett fra at jeg sovner i tide og utide, og er bittelitt uggen når jeg er sulten, har jeg det kjempefint! Men fordi jeg vet at mye ennå kan skje, tenker jeg av og til at det er for godt til å være sant. Er forberedt på at det kan gå galt. Det betyr ikke at jeg ikke koser meg og nyter! Jeg leser og drømmer og snakker med mannen og gleder meg og takker for at vi er så heldige og må klype meg i armen! Men gleden er ikke uforbeholden, til det er jeg vel for rasjonell. Jeg er både lykkelig og ydmyk på samme tid. Kanskje det er derfor jeg klarer å holde på hemmeligheten, Jinx?

Har ikke hørt noe fra "jenta som vet", Ionaa - kanskje hun holder det for seg selv?

Neste legetime er i slutten av januar, Lillen. Men fordi jeg har vært med på et forsøk på Rikshospitalet om kvinners helse, får jeg ultralyd i uke åtte! DET blir spennende, det!

Tusen takk for julehilsner, jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uggelibuggeli... føler meg litt :kvalm:

Og når jeg tenker på at jeg skal reise fem timer med buss i morgen, føler jeg meg enda mer uvel.

Skal gå og hente kaviaren til knekkebrødet, nå... SALT er godt!

Skrevet

uffda..kvalmen kunne jo ventet til etter juleferien da...jeg syntes potetgull hjalp jeg... :oops: ser du er litt sunnere...

God tur, håper det går greit!

:klem:

Skrevet

Gjett hva jeg spiste i går kveld, Kipa?

En HEL pose! Så ikke vær flau! :wink:

Skrevet

God jul, Havsulen!

Har du gått til innkjøp av ingefær før alle helligdagene?

Tror det er en ide...sånn i tilfelle du føler deg syk!

Høres ut som dere har det så koselig sammen... :hjerte:

Lillen-klem

Skrevet

Stikker innom for å ønske deg god jul, jeg... :nisse:

Kjedelig at du har begynt å føle deg pjusk, føler med deg..

Har akkurat begynt å føle meg bedre jeg nå, kvalmen begynner å slippe taket.. deilig..! :lol:

Lykke til med bussturen.. :D

Skrevet

Ehem.. jeg skrev i boka di før jeg så at du hadde skrevet i min jeg, takk for hilsen..! :wink:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hei og God Jul!

Er litt misunnelig på deg som er kvalm og ekkel om dagen, faktisk... men det kommer nok til meg også! Og så går det over hos deg!

Jule :klem2: fra Bjørnsdatter

Skrevet

Fra BIM: Det lille underet er nå 1,5 cm langt, på størrelse med tommelfingerneglen din, helt uvitende om hva slags forandringer den er i ferd med å sette i gang.

Det kan hende at du allerede merker at du er mer trett enn vanlig og at du trenger en ekstra hvil i løpet av dagen. Det kan være en nyttig investering fordi du også har en tendens til å bli mer kvalm når du er trett.

Spiste saltkjeks før jeg sto opp i dag, det hjalp. Skal få mannen til å kjøpe ingefær i dag, Lillen. Takk for at du bryr deg!

Så bra at du føler deg bedre, Salamandra! Jeg gruer meg litt til bussturen, men det er ikke synd på meg. VIL jo dette! :wink:

Og snart er du med du også, Bjørnsdatter, - så kan vi spise salt i kor!

Gruer meg også til jobblunsj i dag. Får øl og aqvavit! Og jeg har allerede brukt opp UVI-unnskyldningen. Håper ingen idioter begynner å mase om hvorfor jeg ikke drikker - da begynner jeg å gråte, det er jeg sikker på! :cry:

Men om ...ti timer er jeg sammen med mannen igjen. Han ringte i går og mente jeg hadde vært for lenge borte. :hoho: Ett døgn!

Skrevet

huff ...jeg føler sånn med deg når du sier du føler deg :kvalm: ... har det likedan , men må si jeg er glad jeg slipper å kjøre buss i 5 timer ... WÆH !

Ville bare stikke hodet innom og ønske deg en god tur ...og en super julefeiring :P

Varm juleklem fra marre

Skrevet

Det er jo en jobb-lunsj!

Når det er midt på dagen, synes ihvertfall jeg at det er naturlig

hvis ikke alle drikker...! Dessuten kan du jo ha uvi ennå, for den har du jo støtt likevel! :wink: Og så skal du reise...kanskje det også er en unnskyldning!

Mannen din er søt han! :P

Men du... Hvor langt er du på vei? Vet du?

Bare nysgjerrig...

Lillen-god-tur-klem

Skrevet

Ønsker deg en god jul og et riktig godt nytt år!

Klem ny dag :nisse:

Skrevet

Håper nissen skjønner at jeg ikke skal være hjemme hos foreldrene mine i år, for nå reiser jeg i motsatt retning! :wink:

God jul, alle sammen! :blomst:

Hilsen Havsulen, 6 + 3

Skrevet

Takk for hilsen i dagboka mi! Håper du får en fin julefeiring og en festlig nyttårsaften! Blir jo rart å ikke kunne skåle i champagne klokka tolv, men det går vel! Julebrus funker minst like bra!

Svigermor mente også at jeg har krav på refusjon fra kommunen for utlegg til privat jordmor, så jeg bør vel undersøke saken. Regner med jordmor vet hvordan dette fungerer.

GOD JUL! :nisse:

• 2 uker senere...
Skrevet

Laaang, flott juleferie! Har tenkt på dere mens jeg har vært borte, jenter! Også kommer jeg tilbake til premie i julekalenderen og alt - koselig!

I korte trekk fikk vi truffet hans familie OG min familie. Fin jul, koselig nyttårsfeiring. Jeg feiret med å drikke ingefærøl og tegne med stjerneskudd i lufta: "Havsulen + Havsulemannen er lik Embrian." Tente et stjerneskudd for lille knøtt ogsål.

Hans foreldre fikk vite det julaften, til stor glede. Hans mor fant fram strikkeoppskriftene med en gang (!), og er visstnok i full gang allerede.

Den 29. kastet jeg opp for første gang siden jeg begynte å bli kvalm. Min mamma var kvalm og kastet opp de fire første månedene. Jeg prøver å være optimistisk, og merker at jeg blir kvalm når jeg styrer mye og spiser lite. Altså må jeg forsøke å slappe av og spise oftere.

Har begynt å strikke babyteppe! :hjerte: I og med at min mor også er i gang, er det allerede tre som strikker til lille vennen.

Havsulen, 7 + 5

Skrevet

Velkommen tilbake :D

Godt å høre at du har hatt det fint i julen og at svigers ble glade over å høre om barnebarn på gang. Skulle jo bare mangle :D

Håper ikke det blir mye oppkast på deg fremover.. Det kan jo bli litt slitsomt :-?

GODT NYTT ÅR forresten. Det blir jo et veldig spennende år for dere :D

Klem fra Meta :blomst:

Skrevet

Der var du, ja... :D

Koselig at dere har hatt en fin juleferie, ikke fullt så koselig at du sliter med kvalmen.. :-?

Jeg kan trøste deg med at det går sannsynligvis snart over, jeg hadde min verste kvalmeperiode rundt uke 7-8, men føler meg mye bedre nå..

Ble litt inspirert jeg, kanskje jeg også skulle lage vognteppe..

Litt opptatt med flytting nå, får ta det om et par-tre uker..

Godt nyttår! :D

Skrevet

Godt nyttår til deg med et lite mirakel i magen, håper det blir et flott svangerskap og at kvalmen gir seg snart!!

Gjest Mayamor
Skrevet

Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår... :kysse:

Måtte året bli slik du drømmer om.

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

Godt nytt år! :blomst:

Skal bli så spennende å følge med på voksende mage og fødsel og alt sammen dette året :D

:klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...