havsulen Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #281 Skrevet 21. januar 2004 Det ble en kommende punkdronning, selvfølgelig. Og Lillen, vi er: 1. gode til å spå 2. godt informert Som alltid!
havsulen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #282 Skrevet 22. januar 2004 Jeg grudde meg virkelig til å si det til sjefen. Tilslutt var det bare et kvarter til jeg måtte reise på min første jordmortime. Da MÅTTE jeg. Gikk ikk på kontoret hennes, sa. "Jeg klarer ikke å finne et godt tidspunkt å si det på, men jeg er gravid" Hun ga meg klem og sa at det var hyggelig. Men begynte med en gang å snakke om vikar og at det måtte være klart før sommeren. Får dårlig samvittighet. bare jeg tenker på det Men godt å ha det overstått! Jordmortimen gikk greit. Hun var slitsom venninneaktig ved å bruke fornavnet mitt hele tiden, og å snakke til meg med sin aller mest forståelsesfulle stemme. Hun ville ikke kjenne på meg, måle noe eller forsøke å finne forsterlyden. Bare urinprøve og blodtrykk. På en måte ble jeg litt urolig av det. For tenk om ikke alt er bra, så er ikke neste kontroll før UL 15. mars! Særlig pga litt vondt i magen i går kveld, hadde det vært så flott å få en slags bekreftelse på at babyen har det fint! At jeg fortsatt er gravid! :blunke: Men jeg vet jo at man skal tro det beste til det motsatte er bevist. Havsulen, 10 + 4
Gjest Mayamor Skrevet 22. januar 2004 #283 Skrevet 22. januar 2004 De fleste jormødre vil ikke lytte etter fosterlyder så tidlig fordi det er ikke sikkert en kan høre noe så tidlig i svangerskapet. Og da slipper du som vordende mor bekymre deg unødig... Det du tenker er helt normale tanker. * tenk hvis ditt og datt ikke er som det skal... Tenk på at det er ikke stort du kan gjøre til eller fra. Og da bruker en jo masse tid på å bekymre seg unødig... Det som er liv laga - det blir. Det som mistes - var det er feil på... Harde ord - men stemmer ganske bra... Men du - du er jo i uke 11 allerede... Dette går bra vet du... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
havsulen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #284 Skrevet 22. januar 2004 Vet at du har helt rett, Mayamor. Unødvendige bekymringer er nettopp det, unødvendige. Er ikke mye bekymret, men av og til må rasjonelle meg gi opp for den emosjonelle. Det er sant at man ikke får gjort mye fra eller til. Helt sant. Helt riktig. Hører du, hjernen min? Fra BIM: I dag er det torsdag 22. januar. Du går nå i 11. svangerskapsuke og har 208 dager (30 uker) til termin. Fosteret veier ca 25 gram og er 7,5 centimeter langt. Det kan bevege fingrene noe. Ganehalvdelene gror sammen og stemmebåndene er der.
havsulen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #285 Skrevet 22. januar 2004 Har meldt meg på yoga for gravide! Start i februar, syv uker framover. Har aldri gått på yogakurs før, men har matte og bok til spede forsøk hjemme. Gleder meg! til å gjøre det ordentlig!
lillen Skrevet 22. januar 2004 #286 Skrevet 22. januar 2004 JIPPIJEJ! Finnes ingen rar-stilling-smiley, så du får ta til takke med en som hopper... Det vil jeg også gjøre når jeg blir gravid!Hadde egentligtenkt å gjøre det lenge før, men nå for tiden har jeg hverken energi eller tid, føler jeg. Det blir sikkert knall for deg! Det nærmer seg 12 uker nå... Ingen vits i bekymring, vennen! Du hadde nok kanskje blitt mer bekymret av å ikke høre hjertelyd hvis hun hadde prøvd... Det kan jo gjerne være altfor tidlig! Men snart får du... Får du mere vondt i magen, er det bare å ringe til lege. Og da får du nok undersøkelse... Man kan sikkert ha mange uskyldige vondter i maen som gravid; med tanke på alt det rare som foregår der inne... 8) Kan du spå når jeg blir gravid?? Jeg er ikke så god til å spå meg selv... Og du er jo den andre her inne som spådde dronningen... Lillen-klem
havsulen Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #287 Skrevet 23. januar 2004 I går møtte jeg mannen etter jobb, og dro rett til Tøyenbadet. Utrolig deilig! Jeg synes ofte det er lettere å gjøre ting rett etter jobb i stedet for å dra hjem, og så dra ut igjen. Vi svømte ca en time, og hadde god tid før vi skulle på teater på kvelden: Hulemannen med Sven Nordin. Hadde aldri kommet til å gå på den av meg selv for jeg kan ikke fordra TV-showene jeg assosierer ham med, men vi fikk gratis billetter gjennom jobben, så da var det greit. Og det var alt forestillingen var: grei. Jeg lo, kjente meg igjen av noen poenger om forskjeller mellom kvinner og menn, men alt var så stereotypt! Og mye har vi hørt før: hvor morsomt er det å høre at kvinner går sammen på do, for eksempel? Intet nytt under solen. Vel: gleder meg utrolig til helga. Er invitert på hyttetur, men venter til neste helg. Gleder meg så til å kunne pusle med småprosjekter. 10 + 6
havsulen Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #288 Skrevet 23. januar 2004 Ønskegjøremål for januar: - flytte inn i det nye garderobeskapet i gangen - ok - gå gjennom papirer - i helga - fordele planter rundt i huset - ok - montere skyvedør på garderobeskapet i gangen - kjøpe lørdag - kjøpe vedkurv - lørdag - snakke med styreformann om bygging av bod ute - snakke med nabo om bygging av bod ute Lengre fram: - bestille parkett - legge parkett på golvet i 2. etg, i gang og barnerom - ommøblere kjellerstue, for å klargjøre plass til ny bod - velge farger og kjøpe maling til gangen - male gangen - montere hyller i garderobeskap, soverommet - ok - montere hyller i garderobeskap, gangen - ok - utnytte sengeskuff, soverommet - utnytte kommode i kjellerstua - klargjøre vaskerom - kjøpe tørketrommel
bizzy Skrevet 23. januar 2004 #289 Skrevet 23. januar 2004 Wow det var litt av en gjøremålsliste for januar... også komme med den først 23 januar da :o Dere må være skikkelig effektive altså, syntes vi var superflinke forrige helg jeg Vel da er det bare å trå til i helgen ogå for jeg vil også være flink GOD HELG
Jinx Skrevet 24. januar 2004 #290 Skrevet 24. januar 2004 Husker jeg også grudde meg så innmari til å fortelle sjefen at jeg var gravid.. Men det var utrolig godt da det var gjort gitt Håper du får en flott lørdag !! Klem Jinx
havsulen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #291 Skrevet 26. januar 2004 Sitter nå i gravidbukse! :o Fortalte det til min nærterminvenninne L i går, og da var hun rask til å overlate klær til meg. Utrolig deilig! Buksa strammer ikke over magen og er bare super! Vi gikk tretimers tur med dem i skogen, til ei kakohytte selvfølgelig. De ble kjempeglade da de fikk vite om graviditeten min! Våre barn blir født i samme år - bare et halvt år i mellom. Og vi bor ti minutters gange unna hverandre. Fikk også låne "snurra" av henne. Et hjul som legene har, som beregner termin, viser livmorens vekst dag for dag etc. Kjempemorsomt å følge med på barnets hodediameter for eksempel! Kjempefornøyd med helgen, vi har hatt det så koselig! Bakte speltbrød for første gang i går. De ble saftige, mørke og gode. Og det var enklere å lage enn vanlige brød! Bakte også min første marsipankake ever! Må nemlig øve meg på kakefronten til mannens 30 årsdag i april. Huslige sysler, gjennomført i helgen: - koblet til varmen i ganggulvet - sensor på lysbryteren i gangen - kjøpt vedkurv og skohylle. Montert. - papirgjennomgang- godt i gang Ønskegjøremål: Denne uken: - kjøpe skyvedør til garderobeskapet i gangen - (stengt lørdag) - finne ny parkettleverandør og bestille (den vi kjøpte av til stua og kjøkkenet har gått konkurs...) - snakke med styreformann om bygging av bod ute - snakke med nabo om bygging av bod ute Lengre fram: - legge parkett på golvet i 2. etg, i gang og barnerom - ommøblere kjellerstue, for å klargjøre plass til ny bod - velge farger og kjøpe maling til gangen - male gangen - utnytte sengeskuff, soverommet - utnytte kommode i kjellerstua - klargjøre vaskerom - kjøpe tørketrommel Denne uka må jeg fortelle det til sjefen-over-alle-sjefer, Jinx! Hun jeg allerede har fortalt det til er min nærmeste sjef. Jaja, han får si akkurat hva han vil. Gravid er jeg uansett!
havsulen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #292 Skrevet 26. januar 2004 Fikk tekstmelding fra venninne L: Hun føder! Nå! Har aldri i historien hørt om noen som har sendt melding midt under fødselen! :o Ulidelig spennende! Vil ha oppdatering! Ikke mulig å jobbe NÅ da!
magnhild Skrevet 26. januar 2004 #293 Skrevet 26. januar 2004 Det er jo mye dødtid også da under en fødsel, men det å sende sms UNDER fødselen har jeg ikke hørt om heller... Skjønner godt at du ikke kan jobbe nå!!
Gjest Camelia Skrevet 26. januar 2004 #294 Skrevet 26. januar 2004 Sukk... Havsulen, i startgropa med alt. Leilighet og baby, så mange planer og visjoner... *drømme* Det var tider, det. Men det er minst like bra nå, altså!
Jinx Skrevet 26. januar 2004 #295 Skrevet 26. januar 2004 Takk for nyttige tips/råd ang flytting.. Gruer meg til å gå igang med det.. (sortering, rydding og pakking) Jeg å vil gå til kakaohytte... Hva i huleste er speltbrød ?? Min mann (sambo) har også 30 årsdag i april ... Å forventer seg selvsagt det partyet Jinx
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2004 #296 Skrevet 26. januar 2004 Ikke pokker om noen hadde fått sms under fødselen fra meg iallefall... :o Før og etter - ok - men under: NOPE... Er du arvtageren til Klips med listelaging...? Vi trenger litt inspirasjon her inne... Så bare fortsett - kanskje det smitter... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
jolie Skrevet 26. januar 2004 #297 Skrevet 26. januar 2004 Hihi, jeg er så mobilavhengig at jeg sikkert kommer til å taste midt under fødselen jeg og Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2004 #298 Skrevet 26. januar 2004 Hmm... Den sms-en vil jeg se... Svarte h****te... Klem fra Mayamor
havsulen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #299 Skrevet 27. januar 2004 Frøken Føde-SMS sendte heldigvis oppdatering i går ettermiddag: skjønn sønn ankommet, alt vel med mor og barn. (Den andre meldingen, den fra midt under fødselen, den sensurerer jeg, da smertebeskrivelsen skal tilskrives stundens alvor...) Jeg melder meg herved som mottager av SMS fra deg, Jolie! Men er nok enig med Mayamor om at tanken synes noe fremmed når det gjelder meg selv. Vel: fantastisk beskjed å få! Nå gleder jeg meg utrolig til de kommer hjem og vi kan komme på besøk. Jeg vil høre ALT, og da mener jeg alt! Hver detalj! Og jeg gleder meg så til å se babyen! I går, da vi skulle sove, snudde mannen seg plutselig mot meg og sa: er det greit at jeg filmer hele fødselen? Jeg så for meg han med kameraet i et hjørne, og begynte på en lang utlegning om at det var f.... ikke greit, før han lo og sa at han tullet. Så sa han: kan jeg holde hånda di? Gi deg litt vann, kanskje litt massasje? Jeg skal være sammen med deg hele tida! Du vet jo det? Jeg vet jo det, men det var så godt å høre! Var på bassengtrening i går etter jobb. Mange damer i 50-års alderen, og mange gravide. (Sikkert et syn!) Og utrolig deilig! Når jeg kommer hjem etter å ha trent er jeg verdens mest fornøyde kone! Tenker på det med å være i startgropa jeg også, Camelia! Det er en veldig annerledes startgrop enn den jeg var i da jeg flyttet hjemmefra som 16-åring, eller kjøpte min første leilighet og begynte på Universitetet. Da var ingen ting bestemt, jeg følte at jeg kunne gjøre hva jeg ville (og det gjorde jeg også! :blunke: ). Alt lå foran! Nå er jeg i en startgrop som er føles tryggere, men ikke trangere. Mange valg er tatt, men så mulighetene gjenstår! Jeg er priviligert praktisk sett, alt ligger til rette for situasjonen vi er i nå. (Vi har et sted å bo, faste jobber etc) Og det er jeg takknemlig for. Tror det kommer nye startgroper når de gamle er forlatt, gjør det ikke? Speltbrød er brød bakt av meltypen spelt, Jinx! Fåes kjøpt i helsekostbutikker, og noen store matbutikker. Kjempegodt, sunt, holdbart og enkelt å lage! Snart kommer speltmisjonæren til en dagbok nær deg! :D
havsulen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #300 Skrevet 27. januar 2004 Har nettopp begynt å tenke på ferie. Har jo fem uker å bruke i 2004! :o Vil gjerne ha tre uker i juli, for å hvile ut før det hele begynner. Tar en uke i påsken. Har så lyst til å ha en uke på tur med mannen i mai - som en siste voksenferie på en stund. Hadde ikke det vært lurt? Da er jeg forhåpentligvis i litt bedre form, men ikke supertung, sliten og lei ennå. Håper dette går i orden med jobben.
Anbefalte innlegg