Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #1 Del Skrevet 31. mai 2010 I forrige uke hovnet altså foten min opp, uten at det hadde skjedd noe spes med den. Tærne ble til små oppblåste sossiser ytters der nede, og selve foten ble stor og uformelig. Leggen er også til dels hard og oppblåst. Benet verker fra lett til middels, og blir litt verre når jeg sitter med det i nitti graders vinkel, eller står mye på det. Blir litt bedre når jeg har fått en natt i senga, men ligner ikke seg selv. Ingen merker der når jeg trykker inn en finger i huden. Burde ikke begge bena ha blitt slik om det var pga for mye ståing/gåing? Hva slags helseproblemer kan dette komme av? Seriøse forslag mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 31. mai 2010 #2 Del Skrevet 31. mai 2010 Kom deg til legen! Enkelt og greit. Det kan være tegn på dyp venetrombose, men siden du ikke har store smerter, så tviler jeg. Uansett, kom deg til lege! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #3 Del Skrevet 31. mai 2010 Lymfeødem? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 31. mai 2010 #4 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Ødem er det ja, men det er helt komplett umulig for noen på internett å kunne sette noen mulig diagnose på deg. Her er gjerne en grei side å se på; http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/symptomer/hovne-ben-veiviser-1537.html Men som sagt, siden du har hatt det såpass lenge, jeg hadde ikke stusset med å gå til legen. (og siden jeg var litt for snar i forrige innlegg, om du ikke er klar over det, så er dyp venetrombose blodpropp, så jeg ville ha sjekka det opp iallefall av den grunnen å kunne utelukke det.) Endret 31. mai 2010 av neon_sun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for svar. Jeg skal bestille time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 1. juni 2010 #6 Del Skrevet 1. juni 2010 Flott:) Og gi gjerne tilbakemelding på hva det var. Hilsen nysgjerrig sykepleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 3. juni 2010 #7 Del Skrevet 3. juni 2010 "Nerver i klem?" ("Mortons metatarsalgi", søk på google..) Jeg har mest sannsynlig dette, kom plutselig. Venter på MR røntken. Er mellom leddene ved tærne. Jo mer en belaster, jo mer hovner dem opp. Og gjerne kjempe hovne om morgenen, eller kveld. Har ikke vondt i leggen, kun litt øm av og til fordi jeg belaster føttene annerledes når jeg går halt døgnet rundt.. Gå til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå