Monica1968 Skrevet 3. juni 2010 #21 Skrevet 3. juni 2010 Jeg gikk på ungdomsskolen/gymnaset på 80-tallet, og det er dermed fullt mulig at min nynorsk er mer konservativ enn dagens nynorsk, men dette var hva vi lærte da jeg gikk på skolen: - Svake verb deles i fire grupper: Snakke-gruppen(å snakke-snakkar-snakka-har snakka), lyse-gruppen(å lyse-lyser-lyste-har lyst), sy-gruppen(å sy-syr-sydde-har sydd)og velje-gruppen(å velje-vel-valde-har valdd). - Sterke verb anbefales det gjerne å slå opp i ordboken, men hovedgrppene er skyte-gruppen(å skyte-skyt-skaut-har skote)og skrive-gruppen(å skrive-skriv-skreiv-har skrive). - Ord som begynner på -an eller -be, skal ikke brukes. Normalt blir -hv til -kv(kvardag). - De fleste adjektiv bøyes slik: Pen-penare-penast - Substantiv: Eit hus-huset-fleire hus-alle husa Ein gut-guten-fleire guter-alle gutane Ei jente-jenta-fleire jenter-alle jentene Hannkjønnsord som slutter på -a eller -nad(eller får vokalskifte i flertall, som "en mann-menn"), bøyes som hunnkjønnsord i flertall. Hunnkjønnsord som slutter på -ing, bøyes som hannkjønnsord i flertall. - Eiendomspronomenet er etterstilt, dvs. at det heter "bilen min", ikke "min bil". - Så er det det elemenrære, som de personlige pronomenene, eiendomspronomenene og "ikkje" istedenfor "ikke".
Gjest brutal_mann Skrevet 3. juni 2010 #22 Skrevet 3. juni 2010 Nynorsk... Rett og slett et vakkert og kraftfullt språk.
Gjest navnelapp Skrevet 3. juni 2010 #23 Skrevet 3. juni 2010 Ein gut - guten - fleire gutar - alle gutane. elles er eg heilt einig med deg. Du har betre kontroll på verba enn meg. Eg har det som elleveåringen min har det med bøying av engelske verb, eg veit korleis det gjerast, men eg kan ikkje forklare det.
Monica1968 Skrevet 4. juni 2010 #25 Skrevet 4. juni 2010 Ein gut - guten - fleire gutar - alle gutane. elles er eg heilt einig med deg. Du har betre kontroll på verba enn meg. Eg har det som elleveåringen min har det med bøying av engelske verb, eg veit korleis det gjerast, men eg kan ikkje forklare det. Du har selvsagt helt rett; jeg skrev bare feil. Det er også verdt å nevne at lig-endelser blir til -leg, og adjektiver som slutter på diftonger(ai, au, ei, øy), får dobbel-t i intetkjønnsform(som: Eit greitt svar). Takk for ros, forresten:)
Gjest Eurodice Skrevet 4. juni 2010 #26 Skrevet 4. juni 2010 Det å skrive nynorsk er ikkje noko særleg stort problem, og dessutan kan nynorsk i dag skrivast ganske radikalt slik at ein slepp å bruke alle dei utruleg formelle og stive endingane og orda. Med litt trening og ein del lesing av bøker skreve på nynorsk skal dette gå flott. *Skrivne*. Samsvarsbøyningen er vel fremdeles levende på nynorsk?
annamaria8 Skrevet 5. juni 2010 #27 Skrevet 5. juni 2010 Ein annan huskeregel er at verb som sluttar på -te i preteritum i del fleste tilfelle har -er i presens. Eit døme er han reiser, han reiste. Eit viktig unntak er brukar - brukte. Bland aldri -a-verb og -te-verb. Å bruke kan bøyast på begge måtar. Vel anten: bruker-brukte-brukt, eller: brukar-bruka-bruka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå