Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk alle sammen!! Dagen har vært kjempefin! :)

Becky: Grunnen til at jeg startet allerede nå, var at jeg valgte 100 % dekning og ikke har tatt ut ferie i år. Så strengt tatt kunne jeg vært hjemme i 5 uker til før det ville vært naturlig å begynne å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i jobb allerede! Tiden flyr :daane:

Håper du har hatt noen fine første dager og at mannen din nyter sin permisjonstid med lille A :) Min kjære er strålende fornøyd over å skulle få hele 7 måneder hjemme med vesla. Litt misunnelig egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dagene går fort nå altså!! Rekker aldri være innom her... Men nå sover barnet, og mannen er ute en tur, så da skal jeg benytte sjansen til å skrive en liten oppdatering.

Jeg begynte altså i ny jobb på mandag. Foreløpig trives jeg SÅ godt!! :klappe: Det virker veldig, veldig lovende altså!!! Jeg er bare så kjempefornøyd med valget om å bytte jobb, at jeg får nesten ikke sagt det nok! Foreløpig holder vi på med opplæring da, og det er masse som er nytt for meg. Samtidig sitter jeg med kompetanse på en del områder som de som har jobbet der fra før ikke har så mye av, så jeg kan faktisk tilføre litt også. Det er moro! Jeg gleder meg faktisk til å gå på jobb om morgenen, og det kan jeg ikke huske at jeg har gjort før noen gang!

Det er selvfølgelig veldig rart å ikke være sammen med A hele dagen, og jeg savner henne masse. Men samtidig har jeg vært så innstilt på dette hele tiden, så det går faktisk ganske greit. Jeg tror det er værre for henne enn for meg - faktisk!! Hun har i hvert fall vært helt pyton å legge hele uka, og natt til tirsdag våknet hun kl 3 og hylskrek i 2 timer. Det hjalp ikke uansett hva vi gjorde. Selv amming stoppet hylingen kun mens hun spiste, så startet det igjen rett etterpå. Jeg vet jammen ikke hva det var som plagde henne, men jeg mistenker at hun kanskje rett og slett hadde litt separasjonsangst. At hun så på det å sovne som en adskillelse. Jeg har i hvert fall lest noe om at det kan skje, og det faller jo tidsmessig veldig godt sammen med at jeg plutselig begynte å "forlate" henne på dagtid. Håper det går over snart!! I kveld hylte hun en halvtime før hun sovnet. Det hjalp ikke en gang at jeg satt ved siden av sengen hennes og holdt en hånd på henne. Alt var bare elendighet stakkars...

Jeg ammer ikke så mye lenger, naturlig nok. Det blir en ordentlig runde på morgenen, og en når jeg kommer hjem fra jobb. I tillegg tilbyr jeg rett før hun skal legge seg, men da har hun som regel akkurat spist grøt, så da tar hun ikke så mye. Totalt 2,5 måltider da altså. Syns det er helt greit jeg. Hun er så flink til å spise mat nå, så hun får i seg alt hun trenger så vidt jeg kan forstå. Det er litt vedmodig å tenke på at ammingen går mot slutten, men samtidig er det jo bare naturlig. Og vi har jo holdt på i snart 8 måneder allerede, så det er jo ganske bra! Jeg har tenkt å tilby morgen og ettermiddag i en god stund enda, så hun får i seg litt beskyttelse fra melka.

Ellers har jeg sendt søknad om barnehageplass i dag! Håper vi får plass fra januar... Vet ikke helt hva vi gjør hvis ikke det går. Jeg har tiktignok spart opp litt penger så jeg kan være hjemme litt etter mannen er ferdig med sin pappaperm, men ikke så mye at det rekker i mange måneder akkurat! Nei, jeg orker ikke ta sorgene på forskudd. Det må jo bare gå på et vis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at du trives så godt i jobben din! :nigo: Og skjønner godt at det er morsomt når du kan lære de andre litt og ;)

Det var veldig uvant for Goffel i starten at det var pappan som var hjemme og ikke jeg, men det gikk seg til etter en ukes tid. Jeg syns det var veldig fint at han fikk være hjemme med pappan sin før han begynte i barnehage, slik at det ikke ble to nye ting på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du trives så godt i den nye jobben din! :tommelsmil: Er en deilig følelse å kjenne at man faktisk gleder seg til å gå på jobb om morgenen :Nikke:

Litt vansker i en overgangsfase er vel bare naturlig... Hvordan tar mannen din det? Syns han det er vanskelig at du er "den populære"?

Mtp på barnehageplass tenker jeg at alt ordner seg for snille piker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer i ny jobb :) Moro med noe nytt og så klart, helt fantastisk og glede seg til å gå på jobb :) Er sånn det bør være for alle :)

Har du sånn ammepause eller hva det heter på jobben da? Sånn at du får gå en time før?

Ønsker deg og dine en god helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du trives i jobben. Ingenting er bedre enn det! :) Har, som nevnt tidligere, bare hørt positive ting om arbeidsplassen, så tror du kommer til å trives der fremover.

Det må være fælt for deg å høre lille A gråte sånn, men heldigvis er det bare en fase (separasjonsfasen) og det går seg til :kose: Det er bra at hun kan kose seg hjemme med pappan sin og bonder skikkelig med han + at du får nye opplevelser på jobb og føler at du bidrar med noe. Det hjelper alltid på humøret mitt hvertfall ;)

Vet ikke om du jobber den 28.? Da er det jo treff hos meg.. Men skjønner at du ikke kan nå som du jobber. Men hjertelig velkomne er dere uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Husker ikke om jeg har kommentert dette før) Så spennende å høre om den nye jobben din :jepp: Er sikker på at du er dyktig i jobben din, for du virker som ei det er ordentlig tak i :jepp: Gøy at du har en kompetanse de andre på jobben ikke har. Gir en god følelse. Selv får jeg den følelsen når jeg jobber med umusikalse folk, siden jeg gikk musikklinja på vgs. Ikke helt det samme, men det har vist seg å være veldig nyttig i mange sammenhenger, spesielt på cv og intervjuer ( i min jobbsammenheng). Men merker at jeg begynner å bli rusten nå som jeg bare holder på med baby. Skulle gjerne begynt i kor eller no, men da må det gå på bekosning av treninga. Ajabaja. Ikke bare bare.

Nei, dette sporet visst litt av :fnise: Så akkurat på tv om et par som hadde samme yrker som deg og mannen din. De skulle få barn og kjempet om hvem som skulle få lov til å ha karriere. Vi fikk ikke se hva det endte med, men noe sier meg at det blir dama som må fire på kravene. Eller, hun virket mest voksen av de ihvertfall. Kanskje kjenner du de. De var på deres alder og bodde nok i hovedstaden.

Skal du ikke ta ut ferien din? Eller har du ikke rett på det når du bytter jobb? Må du og opparbeide deg ferie i den nye jobben først? Du får vel ihvertfall feriepengene fra den forrige jobben din?

Kos deg videre med søte Lille A :klemmer: Håper seperasjonsangsten går bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk i boka folkens! Jeg er veldig lite aktiv her om dagen dessverre. Dagene går fort på jobb, og jeg sitter nå i åpent landskap, så å logge seg inn der syns jeg er ganske uaktuelt foreløpig i hvert fall. Jeg lærer masse og har det fortsatt veldig bra. Takk for komplimenter Becky!! Du er så grei! :)

Ettermiddagene går selvsagt med til å være sammen med A. Tiden vi har sammen nå går så fort og er så kort, så den er blitt litt hellig. Og etter hun har lagt seg blir det ikke mye KG da heller. Har lurt litt på å slette profilen min siden jeg ikke helt ser at jeg skal få noe mer tid i fremtiden. Men det blir litt for trist, vil ikke miste helt kontakten med dere!

I morgen reiser vi på hytta sammen med mine foreldre og svigermor. Da skal nok A få all den oppmerksomheten hjertet kan begjære! Hun er meget populær i de kretser!! Men nå vil jeg ha litt tid med henne selv og, jeg har jo ikke gått tur med henne eller gitt henne lunsj på en uke selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Du ække så verst du heller ;)

Jeg stemmer for at du ikke sletter profilen din og heller oppdaterer OM du får tid. Og får du ikke tid, så sletter du den. Skal ikke si noe jeg. Kommer nok ikke til å få noe særlig tid når jeg begynner å jobbe jeg heller. Er ofte helt kake når jeg kommer hjem fra jobb. Noen ganger føler jeg at jeg løper rundt hele dagen. Synes jobben har litt for høyt tempo for min smak. Derfor jeg vil bytte. Er det noen forskjell på arbeidsmengden i den nye jobben din, kontra den gamle? Håper uansett den blir alt du håpte på :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt hva du mener med liten tid.. Og jeg har ikke engang begynt å jobbe igjen..!

Ha profilen din og oppdater når du ønsker, ellers sletter du dersom det aldri blir noe av. Veldig kjekt å få råd når dere begynner prøvingen igjen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel et halvt års tid hvor jeg ikke var noe inne på KG i det hele tatt fordi det rett og slett ble for mye. Men så kom det en periode hvor det var behov for KG-støtten igjen, så da var jeg tilbake... Du kan jo kanskje prøve noe av det samme?

Full forståelse for at det kan bli litt mye til tider, og at KG da kommer sist.

Ønsker deg en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal slette deg! Men om du føler er det mulig å ta en kg pause.

Heldig som har deg på FB så jeg kan følge deg og skjønne A der også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...