Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Alt er bra her - er bare litt dårlig på å skrive her. :)

I går var vi på hyggelig snarvisitt hos Becky. Skulle ønske vi hadde bedre tid, men sånn er det nå innimellom. Det var hyggelig å se henne og Siebaeo igjen. Og bebissene da selvfølgelig. :)

Etter besøket var det hjem og stelle meg klar til fest, og gi min mor barnevakt-instrukser. Så dro jeg på fest/middag med mine nye kollegaer. Jeg kan heldigvis si at det hele gjorde at jeg gleder meg enda mer til å begynne å jobbe!! Jeg pratet litt med sjefen om hva slags oppgaver han har tiltenkt meg, og det høres veldig spennende ut! Litt skummelt at jeg har skrytt av at jeg er så god i engelsk ( :sjenert: ), så han så for seg at jeg kunne jobbe med internasjonale kunder.. :redd: Jaja, det får bare gå. :)

Fikk sms fra mamma kl 19 om at A hadde sovnet, og hun hadde visst vært en engel hele ettermiddagen/kvelden. Hun tok til og med flaske. Det var deilig. Da vet vi at vi kan ha barnevakt senere også!

Lurer litt på hva jeg skal finne på i helgen. Mannen er bortreist til mandag kveld, og det er litt kjedelig å være hjemme alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du koste deg på jobbfest og at det fikk fint med din mor som barnevakt :) Du takler sikkert oppgavene i den nye jobben kjempefint! :) Jeg kan synes det er litt ubehagelig å snakke engelsk hvis det er lenge siden sist, men man kommer jo fort inn i det igjen :Nikke:

Skjønner at du kjeder deg litt når du er alene hjemme. Du har ikke et par venninner du kunne invitert hjem på kort varsel? De fleste er kanskje opptatt med familie og sånt? Håper du finner på noe koselig i allefall :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som fremtidige barnevaktoppdrag er mulige :jepp: Og kjempeflott at møtet med nye kolleger ga mersmak! Spennende med nye utfordringer... sikker på at det kommer til å gå kjempebra :klem:

Håper du fikk en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heldigvis besøk av en venninne i går kveld, så jeg slapp å kjede meg. :nigo:

Jeg sitter veldig og vurderer om jeg skal ringe svigermor og høre om hun vil ha besøk... På en måte hadde det vært fint, for hun hadde sikkert satt kjempestor pris på det. På den annen side er det veldig slitsomt å være der, for hun skravler om så mye uinteressant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det du :Nikke: Hun blir nok veldig glad for det.

Hun hadde nok det, og jeg hadde egentlig tenkt å gjøre det, men så rakk en venninne å ringe først og spurte om jeg ville være med og gå tur på Bygdøy, så da gjorde jeg heller det gitt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :hallo: Takk for sist :klemmer:

Nå ha jeg lagt min elsk på den skjea du lånte av meg. Fikk den i gratispakke og hadde ikke tatt den frem før du spurte. Begynt med sviskesaft/mos og hun liker det kjempegodt. Hun blir helt høy etter å ha fått det og bare ler og smiler :ler: Merker du noe til det eller? Det gav også fart på tarmene. Dagen etter hadde hun ganske løs mage faktisk, så tror det er trygt å fortsette å øke den faste føden nå (sammen med svisker) :jepp:

Godt du koste deg på fest. Ikke for mye håper jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Nå kommer du jo til å bli superflink i engelsk, siden du både for opprettholdt og forbedret deg i det daglige :jepp: Ta det som en utfordring! Men jo, er litt skummelt med sånt man skryter på seg under intervjuer. Ikke det at tingene nødvendigvis ikke er sant, men er litt skummelt å måtte vise at det faktisk stemmer. Der får vi lære litt av gutta. Være litt kyniske og selvsikre. Du takler det nok kjempebra, hvis ikke ville du sagt at det i utgangspunktet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter veldig og vurderer om jeg skal ringe svigermor og høre om hun vil ha besøk... På en måte hadde det vært fint, for hun hadde sikkert satt kjempestor pris på det. På den annen side er det veldig slitsomt å være der, for hun skravler om så mye uinteressant...

:ler: Jeg koser meg fælt med dine direkte kommentarer om svigermor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når er det du begynner i ny jobb? Jeg er skikkelig nysgjerrig på hva du skal jobbe med...er det lov å få en PM på det eller??

Engelsk ja, vel man skal selge seg litt på intervjuer da vet du i praksis, vel du lærer jo utrolig fort hvis du praktiserer det på jobb da!

Heldig du er så får jobbfest, og får treffe kollegaer, virker jo bare helmaks, istedenfor å grue seg ...

Svigermor...kjenner meg igjen på en måte, men husk, du gleder jo henne en hel haug da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på jobb på mandag!!! Gleder meg masse heldigvis! Denne uka har vi vært på hytta noen dager, etter at mannen begynte i permisjon på onsdag. Det var en fin tur. I dag har mannen hatt lille A for første gang flere timer alene, mens jeg var på shopping. DIGG!!! Og litt moro å høre at han hadde oppdaget at det ikke var så enkelt å få tid til alt man planlegger når man har med seg babyen... Han rakk ikke handle middag for eksempel. Det er en ting han tidligere har snakket om at han ikke kunne forstå at det ikke gikk an å ha på stell hver dag. Jeg ler av at det skar seg for han på det FØRSTE dagen! :fnise:

Nå er det kose-tv-kveld! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om disse mannfolkene :fnise: Mannen til samboerns søster skulle være hjemme i pappa permisjon, og hadde store planer. Han skulle få malt huset, ordne garasjen osv osv... han endte selvfølgelig med å ikke få gjort noen ting som helst. Der var det nok med å få tatt ut av oppvaskmaskinen iløpet av dagen for han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor begynner du så tidlig egentlig? Har mannen din mer enn 10 uker? Har dere valgt 100% lønn?

Hehe, moro å lese om mannen din. Tror det blir sånn for min og. Skulle så inderlig ønske min mann kunne fått opplevd på kroppen hvordan det var å være hjemme med en unge med kolikk som er vanseklig å amme. Skulle og ønske han fikk oppleve hvordan formen blir når man både pumper og ammer mye. Tipper han hadde blitt ganske spak da og ikke forundret/irrtert over ting jeg ikke har rukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: En kollega av mannen venter barn snart og snakket om alt han ville gjøre i pappapermisjonen. Tror han ville reise til Spania og alt. Mannen, som nå har blitt ekspert, bare ristet på hodet av han (med rette for så vidt). I tilegg har mannen uttalt seg negativt om mannen til ei venninne som ikke er flink nok til å hjelpe til. Prøvde å forklare han at denne mannen ikke visste helt hva han skulle gjøre og derfor ikke tok så mye inititiv til å lære. Da ble mannen bare oppgitt og mente at da måtte han tvinge seg selv. Man måtte jo bare prøve.

:ler: Klarte ikke dy meg. Måtte bare si til han at han var akkurat likedan på begge områdene. Han skulle riktignok ikke reise til Spania :fnise: Da bare mumla han et eller annet svar jeg ikke helt fikk med meg.

Søte mannen min :yvonne: Han har for øvrig sagt at han har trengt litt tid på seg for å skjønne hvor mye som egentlig kreves. Ganske så fornøyd med at han innrømte det, samt at det var dårlig timing med dette tullete vervet ;) (husker ikke om jeg fortalt det før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...