Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og i natt gjorde hun det igjen!! Jeg er helt over meg av begeistring! Hvis dette holder seg sånn, så kan jeg jo begynne å jobbe snart uten å krepere av søvnmangel! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Ja, er det ikke fantastisk å få søvn:)??!!!

Nå som hun har begynt så bra, er jeg sikker på at hun fortsetter sånn. T har jo sovet rundt i 4 mnd snart, og hvis han nå våkner er det fordi han har tisset igjennom bleien, eller er vanntørst:)!

Stå på , og nyyyt det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med søvn natta igjennom! Det er fantastisk når det endelig løsner altså :jepp: Flink jente som lærte seg fort at restauraten er stengt :)

Håper dere har kost dere på babysvømming!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi går på Babyswim på Hovseter. Det var veldig ålreit!!! Flink instruktør og fint lokale/basseng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Vi går på Babyswim på Hovseter. Det var veldig ålreit!!! Flink instruktør og fint lokale/basseng!

AAh takk for tipset :) Skal søke det opp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt struma (forstørrelse av buspyttkjertelen) så lenge jeg kan huske, uten at den har gitt meg noen problemer av noe slag, og stoffskiftet har vært normalt. Før sommeren syns jeg imidlertid plutselig at strumaen hadde vokst, så jeg bestilte time hos legen, og var der nå for et par uker siden. Vi tok noen blodprøver for å sjekke stoffskiftet på nytt. Prøvene som kom tilbake viste at jeg visstnok har kjempelavt stoffskifte. (For de som er interessert: TSH på 24 der normalen er mellom 0,2 og 4. T4 på 10,3 mot normalt mellom 11 og 23. Anti-TPO på over 1300 mot normalt under 100.) Jeg var hos legen igjen med det i går, og han mente at jeg bør begynne på medisiner så fort som mulig, fordi det ikke er bra å gå med dette lenge. Jeg har ingen symptomer på lavt stoffskifte i dag (utover strumaen og verdiene), men han mente at det kunne være lurt å ta medisinene i forkant, for å unngå at det kan utvikle seg og symptomer kan oppstå. Jeg googlet litt, og fant ut at vanlige symptomer er lite energi, vektøkning, lite apetitt, dårlig hukommelse, tørr hud, håravfall og flere andre ting. Med andre ord; ikke noe jeg ønsker.

Legen sa at det hender at man kan få forbigående lavt stoffskifte i etterkant av en graviditet, og at det er mulig jeg har dette. Han mente allikevel at verdiene mine var så langt fra normalen, at vi burde medisinere. Vi starter med en lav dose nå en måned, og ser da hvordan det har utviklet seg. Når verdiene er på normalen igjen, skal jeg forsøke å være uten medisiner en stund, for å se om det blir dårligere igjen, eller om det kan ha gått over.

I tillegg skal jeg ta ultralyd av skjoldbruskkjertelen i morgen, for å se om den er jevn (?).

Jeg syns dette er litt smålskummelt, og litt rart å tenke på at jeg muliggens må begynne på medisiner som må tas livet ut. Jeg håper derfor det bare er graviditeten som har tullet det til. Det skal uansett bli spennende å se om jeg merker noen endring av medinsinene. Litt bedre hukommelse hadde ikke skadet, særlig nå som jeg snart skal begynne å jobbe igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ikke er kronisk lavt stoffskifte, men at det bare er graviditeten som har tullet det litt til. Du får holde oss oppdatert ang hvordan medisineringen går :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke merket noen symptomer? Godt de fant det ut nå da. Skjønner at det virker kjipt å måte ta medisiner resten av livet. Har selv gått på mye medisiner i løpet av livet. Men etterhvert blir det en vane. Er vel ikke noe særlig bivirkninger av tyroxin (eller liknende)? Siden du allerede har lavnt stoffskifte mener jeg. Hadde vel vært annerledes om du ikke hadde det vil jeg tro.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være like greit å starte opp med levaxin nå, slik at du kan se om kroppen reagerer på tablettene og om du føler deg bedre ved å gå på dem :jepp: Det er ihvertfall mye bedre å starte opp på medisinene før man virkelig trenger dem, for det tar jo en liten stund før det får full effekt :)

Hvor høy dose fikk du av legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være like greit å starte opp med levaxin nå, slik at du kan se om kroppen reagerer på tablettene og om du føler deg bedre ved å gå på dem :jepp: Det er ihvertfall mye bedre å starte opp på medisinene før man virkelig trenger dem, for det tar jo en liten stund før det får full effekt :)

Hvor høy dose fikk du av legen?

Jeg håpte du ville kommentere her, siden du har litt bedre greie på dette! :klem: Jeg starter med bare 50 mikrogram om dagen, som jeg forstod er veldig lite. Sikkert greit å ta det litt rolig og se hvordan kroppen reagerer. Skal tilbake og ta nye blodprøver om en måned, og kanskje justere dosen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte du ville kommentere her, siden du har litt bedre greie på dette! :klem: Jeg starter med bare 50 mikrogram om dagen, som jeg forstod er veldig lite. Sikkert greit å ta det litt rolig og se hvordan kroppen reagerer. Skal tilbake og ta nye blodprøver om en måned, og kanskje justere dosen da.

50 mikrogram er nok en fin dose å starte på :Nikke: Kunne du klart deg med denne dosen en stund fremover så får kroppen kanskje en kick start slik at den forhåpentligvis ordner opp av seg selv ;) Blir spennende å se hvordan blodprøvene er om en månedstid.

Jeg har 125 mikrogram jeg tar og tviler på at jeg får ta noen mindre dose med det første :sjenert: Bare håper at kroppen fungerer som den skal under graviditeten :)

Og så håper jeg at ditt lave stoffskifte bare er pga svangerskapet du gikk gjennom, slik at det bare er forbigående :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ~Milla~

Håper medisineringen bare er nødvendig akkurat nå. En venninne av meg har hatt det samme, hun gikk på medisiner 1/2år og da stabiliserte det seg igjen :)

God helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe Milla har rett og at det stabiliserer seg.. Vet ingenting om det dessverre, men i følge verdiene dine ser at at legene har grunn til å reagere ja. Men det kan være stor sannsynlighet for at det er svangerskapet som har klusset det litt til, så det krysser vi fingrene for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...