Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Oi, så spennende med hurtigtog! Hvor tar du det fra? Vi skulle til Barcelona da jeg var gravid, men så ble jeg lagt inn pga nyrestein og vi fikk aldri reist.. Så det står på listen over must-go, om jeg kan si det sånn :fnise:

Et vennepar av meg bodde på et flott hotell i Barcelona under bryllupsreisen deres og de synes det var fantastisk. Husker ikke helt hva det het, men mener det hadde basseng på taket og greier.. Høøøy bygning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia! Høres spennnende ut! Vi var jo i Barcelona for snart 2 mnd siden, vi bodde på et fint hotell , men det var 10 min fra sentrum da..Vil anbefale deg og bo nærmere sentrum. Kan du ikke ta en titt på hotels.com? Jeg har en guide bok jeg kan ta en titt i hvis du vil? Hyle ut:)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant et hotel på hotels.com som hadde fått veldig bra reviews på tripadvisor, så da håper jeg det blir bra. :nigo:

Ja Becky, jeg føler faktisk litt at livet smiler til meg nå altså!! Jeg er så utrolig fornøyd med å ha fått den jobben, og gleder meg virkelig til å begynne. Vi gjør om litt på permisjonen da, sånn at jeg begynner å jobbe i henhold til vedtaket fra NAV (etter 36 uker), og så tar mannen 10 uker, og så tar jeg noe ulønnet permisjon deretter. Hvor lenge avhenger av når vi får barnehageplass, men jeg sparer nå så vi i alle fall skal ha råd til et par måneder uten min inntekt.

I kveld skal vi feire litt! Jeg har kjøpt biff som vi skal spise, og jeg skal unne meg et glass rødvin! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere skal kose dere i kveld - det er klart ferie og jobb må feires! Må være godt å føle at du gleder deg til å starte igjen. Det er det jeg håper på også, men jeg har permisjon til desember.

Kos dere masse i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes spennende ut med tog! Tar dere det fra Oslo? Mannen her har jo flyskrekk, så jeg har tittet mye på togalternativer, men syns det ble så tungvint alt sammen. Vi reiste jo til paris med tog, og det tok oss ca 27 timer :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes spennende ut med tog! Tar dere det fra Oslo? Mannen her har jo flyskrekk, så jeg har tittet mye på togalternativer, men syns det ble så tungvint alt sammen. Vi reiste jo til paris med tog, og det tok oss ca 27 timer :daane:

Å ja, nei vi tar bare tog lokalt i Spania. Vi flyr først til Malaga, er der i to uker, så tar vi toget til Barcelona og er der et par-tre dager. Usikker på om vi skal reise hjem etter det, eller være litt lenger i syden et sted. Det blir jo dyrt å flytte så mye på seg og... Tog helt fra Oslo ja, det høres litt tungvint ut. Særlig med baby. Uten hadde det jo blitt som en interrail, og det kan sikkert være ok (har aldri vært på det jeg). Upraktisk med flyskrekk altså!! Men det gikk greit nå til Hellas, gjorde det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kjøpte faktisk interrailbilletter da vi dro til Paris. :jepp: Men det var bare slitsomt med alle togene. Vi byttet vel 5 ganger før vi kom frem :daane: Og med en times ventetid hvert sted i tillegg ble det utrolig slitsomt.

Det gikk ganske bra å fly :nigo: Han tok en valium i timen + noen småflasker med alkohol. Men han sier at det ikke hjalp helt, men gjorde det mye bedre. Vi var også veldig heldige med været, det var nesten ikke risting i det hele tatt. Vi skal bestemme annethvert år, så det blir i beste fall danmark neste sommer. Men året etter :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåpsplanlegging :) Kjekt å få en del hjelp ja :)

Litt feiring var deg vel unt nå synes jeg :Nikke: Håper dere koste dere! Jeg er også litt nysgjerrig på hvor du har fått jobb, hvis du kunne tenke deg å sende PM :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dåp neste helg! Vi hadde jo det forrige helg og det var masse styr dagen før synes jeg, fløy litt frem og tilbake etter ting som vi glemte osv, men alt i alt er jeg veldig glad vi gjorde det. Det føles ut som jeg endelig har skjønt at jeg faktisk har blitt mamma, selv om det høres rart ut. Jeg tror det kommer av at de i kirken ba foreldrene til Lilletassen reise seg og da innså jeg at det faktisk er meg :fnise:

Åååå, nå så jeg nettopp en hvit flott bil kjøre forbi, pyntet flott og jeg så et slør gjennom.. :bryllup:

Kan ikke tro at vi faktisk har to års bryllupsdag i august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver så er det godt og se at livet smiler til deg om dagen :kose:

Koselig med dåpsplanlegging også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som skjer om dagen, rekker ikke være her så mye.

På mandag var jeg og leverte oppsigelsen min. Det gikk veldig fint, de sa at de skjønte avgjørelsen min veldig godt, men at de syns det var synd å miste meg. Det var jo hyggelig sagt da. Og så fikk jeg invitasjon til sommerfesten de skal ha om et par-tre uker. Det tenker jeg å gå på, for det er jo lurt å beholde kontakten littegrann. Det er ikke såå stort fagmiljø her, så vi treffer jo sikkert på hverandre i en eller annen sammenheng. Pluss at festen skal være på en restaurant som visstnok er veldig bra, så det er litt moro å få med seg! ;) Og denne gangen slipper jeg å late som jeg drikker sånn som jeg måtte gjøre i fjor!! Ikke at jeg kan drikke så voldomme mengder nå heller, men et glass vin eller to går jo greit. Jeg må vel ta med brystpumpa i veska, for middagen er allerede kl 17.30, og varer sikkert til litt utpå, så jeg går glipp av både legging og første nattmåltid tenker jeg. Mannen har sagt at det er helt greit at jeg går da, så da satser vi på det. Han har aldri lagt A alene før, så det kan jo bli spennende! På lørdag var jeg riktignok borte på kvelden, men da dro jeg ikke før etter legging.

Jeg kjenner jeg gleder meg litt til å begynne å jobbe nå faktisk. Jeg har fått så positivt inntrykk av både sjefen og de andre jeg skal begynne å jobbe med, og jeg tror arbeidsoppgavene er spennende også. Sjefen sendte mail til meg etter vi hadde snakket sammen på telefonen og jeg muntlig hadde akseptert tilbudet. Da skrev han at han var svært tilfreds med at jeg hadde takket ja og at de alle gledet seg til jeg skulle begynne å jobbe der. Det er jo bare en bagatell, men det var en mail han strengt tatt ikke hadde behøvd å sende, og derfor syns jeg det er så ekstra koselig at han gjorde det allikevel.

I dag skal vi på dåpssamtale med presten. I tillegg må jeg få bakt en foccacia til dåpen. Skulle egentlig på treff med barselgruppa, men det blir litt mye av det gode da, så jeg dropper det.

Jeg har forresten knekt en sove-kode med lille A tror jeg. Jeg har slitt med dagsovingen en del i det siste. Hun har bare ligget i vogna og skreket og ikke villet sove. Det dumme meg nå har funnet ut, er at det er fordi jeg har lagt henne ALTFOR sent!!!! :klaske: Tidligere sto vi opp i 9-tiden, og jeg la henne på babygymmen der hun virket tilfreds ganske lenge. Så stelte jeg henne og ordnet litt, før vi som regel gikk ut i 12-tiden. Altså over tre timer siden hun sov sist. Da har hun vært helt umulius. De siste dagene har vi i stedet stått opp i 8-tiden, tatt et kjapt stell, mat og bittelitt leking der jeg har sett nøye etter signaler på at hun er trøtt. Men én gang hun gjesper, tar jeg på henne litt mer tøy og legger henne i vogna ute på balkongen. Det kan være bare en liten time siden hun da våknet. Da kan hun sove i 2-3 timer til!!! Og er en mye gladere baby når hun våkner igjen! At jeg ikke skjønte det før!!! :rolleyes: Selv etter den lange formiddagsluren holder hun ikke ut lenge før hun må ha en nap igjen, men nå som jeg har lært meg å være mer oppmerksom på signalene hennes, og har skjønt at når hun gjesper, må hun legges MED ÉN GANG! er alt blitt så mye bedre! YEY!

Nei, nå får jeg bake litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det gikk fint med gamlejobben. Koselig avslutning å være med på sommerfest da. :) Og så er det jo veldig bra du gleder deg til å begynne i den nye jobben. :jepp:

:tommelopp: for bedre dagsoving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du gleder deg til å komme ut i jobb igjen. Virker som du kommer ut til et godt miljø :jepp:

:bolledeig: for knekt sovekode! Man lærer vel stadig noe nytt om barna sine...

Hva skal du bake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så utrolig spennende ut med ny jobb! Her trodde jeg det var det jeg skulle men så ble det helt motsatt i stede :fnise: Må være så deilig å virkelig glede seg til å begynne åjobbe igjen! (klart, man gruer seg jo litt til å forlate heimen ;) ) Er det mange nye kolleger eller? Er det samme arbeidsoppgaver/felt som du har jobbet med før?

Deilig å ha knekt sovekoden da! :hoppe: Her er det på samme måten, bare at soveperioden skjelden varer lengre enn 1 time av den grunn.. :fnise: Men det er som du sier, man rekker ikke mye mer enn stell og litt lek før det kommer en gjesp. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt og høre at gamlejobben tok nyheten fint, og det blir nok bare kjekt på sommerfesten!

Synes det er et greit tips å ta med seg det med sovingen, og veldig bra at du får det til å fungere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha knekt sovekoden! N er også oppe bare en times tid før det er tid for blund igjen. Godt når man klarer å se tegnene før babyen blir overtrøtt!

Utrolig snilt av jobben å invitere deg til sommerfesten! :) Viser jo at de har satt stor pris på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med sovekodeknekk ;) Her sover ikke Lilletassen mer enn 30 min etter han har begynt dagen. Lengter litt tilbake til dagene hvor han sov 3 timer i strekk, hehe. Men hadde jeg bare fått 1 time til og med, så hadde jeg vært fornøyd :)

Gjør du noe annet enn å legge henne i vognen så fort du ser det første gjespet? Har prøvd det nemlig og han holder bare 30 min allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...