Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Så godt å lese at lille A vokser og blir større - sålenge hun er fornøyd og spiser bra så er det nok ingen grunn til bekymring ;)

Fikk lest fødselshistorien din også :rodmer:

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk greit hos legen i går. Forsåvidt ikke så god nyhet at jeg fortsatt har cyster på eggstokkene, og dermed pr def fremdeles PCO, men legen mente at det allikevel ikke skulle være noe i veien for at jeg vil kunne greie å bli gravid "av meg selv" neste gang. Vi var enige om at det kunne være greit å følge med på om syklusene ville komme i gang av seg selv, og derfor styre unna hormonprevensjon. Han foreslo derfor å sette inn kobberspiral. På ultralyden kunne han se at jeg fortsatt har litt blodrester i livmoren, så da ville han ikke sette den inn nå, på grunn av infeksjonsfare. Skal tilbake dit om 4 uker og sette den inn da. Det er ikke så kjempehast, det er ikke overhengende stor fare for å bli gravid nå akkurat... :fnise: Jeg har hørt at man visstnok må ha sex for å bli det.. ;)

Nå skal jeg straks av gårde for å gi fra meg nøklene til den gamle leiligheten! :strix:

Så da blir det kobberspiral om noen uker? Har dere gått bort fra tanken om å droppe prevensjon og prøve på to tette da?

Nøkkeloverlevering! :hoppendeglad:

My questions exactly! :jepp: Så jeg hiver meg på denne jeg...

Hvordan er det egentlig med sex'en etter å ha født? Hvor lenge etter starter dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, spiral ja, det glemte jeg å svare på. Det blir vel til at jeg setter den inn om en måned, så får jeg heller ta den ut om ikke så lenge. Er det bare unødvendig egentlig?? Jeg har ikke gitt opp tanken om to tette, så kanskje det bare er tøys å sette den inn. Eggløsning får jeg vel antagelig ikke på leeenge uansett.

Huff, vi har en skikkelig sutrete prinsesse her i dag vi. Eller, sutre blir feil ord, hylgrine er vel mer dekkende... Syns så synd på henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tanker på to tette og med tanke på at du har pco i tillegg til at du fullammer hadde jeg droppet spiralen altså.....

mange som opplever at de blør endel på kobbar spiralen, og er vel ikke akkurat det behageligste man gjør å sette in spiral, for så å måtte ta den ut igjen når dere vil prøve for en ny baby.

Her i sverige er den jo gratis så ser for meg at det hadde vært fint hvis den var gratis i norge, men tror ikke den er det eller husker jeg feil :klo:

synes du er sprek som har på to tette altså, all ære, for det hadde jeg ikke orket!

håper ellers dere får en god uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tanker på to tette og med tanke på at du har pco i tillegg til at du fullammer hadde jeg droppet spiralen altså.....

Jeg tenkte det samme om meg selv, men så fikk jeg jo fader meg mensen tre mndr og en uke etter fødsel. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiralen har jo endel plager med seg, mye økte blødninger og smerter, så jeg ville vurdert å droppe spiralen... men nå vet jeg ikke hvor tett du mener når du sier tett da.

Kobberspiral er forøvrig veldig billig. Bare et par hundre kroner tror jeg det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte det samme om meg selv, men så fikk jeg jo fader meg mensen tre mndr og en uke etter fødsel. :kjefte:

hehe vi er jo alle ulike, men hvis man ønsker to tette gjør det vel ikke noe å få mensen 3 mnd etter fødsel??

Her satt jeg in hormonspiral og er meget fornøyd, har mistet nesten helt blødningene, har hatt mensen engang, sluttet å spotte etter 3mnd.

men husker du sa du skulle ikke ha noe hormonprevensjon Cypress, da er jo kobbar spiralen bra, men jeg ville likevel droppet den hvis du ville to tette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke få noen plager av spiralen heller. Jeg fikk satt inn på 6-ukerskontrolle. Jeg kjente omtrent ikke at hun satte den inn. Det er nok en hel del enklere å få den satt når man har født før! Og muligens om man gjør det tidlig..? Det siste var bare min antakelse.. ;) Jeg fikk rier et par ganger i løpet av de første ukene, husker ikke helt når, og blødde bittelitt da den ble satt og en gang noen uker etter som jeg tror var tr. Ellers ingen aning om at den er der! Håper den er like enkel å ta ut.. :sjenert:

Kostet forøvrig ca 400,- om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill jenter. Med to tette mener jeg vel at vi kan begynne å prøve igjen sånn ca når A er nærmere et år. Og blir jeg det tidligere, så gjør ikke det noe heller. Er vel i grunn ingen vits i å sette den inn da, siden jeg høyst sannsynlig ikke blir gravid så fort uansett. Ikke med PCO og hvis jeg fullammer noen måneder til. Kan kanskje bare avbestille timen da.

Forresten, noen som vet om jeg må tilbake til fastlegen for å få ny henvisning til gynekologen neste gang vi skal prøve, hvis jeg trenger Pergotime da og? Eller kan jeg bare fortsette hos han jeg har gått til nå? Lurer altså på hvor lenge en henvisning "varer". :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lang tid disse henvisningene varer jeg... :sjenert:

Har også tenkt på det med to tette, men kanskje ikke så tette som å begynne om et år igjen (må se det an så klart), så vet ikke hva jeg skal gjøre med prevensjon enda.. Vanskelig det der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Prevensjon ja... der sier du noe. Må vel begynne å ta stilling til det etterhvert ja. Vet liksom ikke, vanlige p-piller frister ikke, syklusene ble jo helt tullerusk av det :sjenert:

Vanlig tid for henvisning er 1år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe vi er jo alle ulike, men hvis man ønsker to tette gjør det vel ikke noe å få mensen 3 mnd etter fødsel??

Jo for jeg vil jo ikke bli gravid NÅ, men jeg vil ikke ha mensen heller. Planen min var å få mensen i juni, og bli gravid på første eggløsning etter det. Men kroppen min bare dummer seg. :kjefte:

:fnise:

Har forresten PCOS jeg også, før var jo en normal syklus på 3-4 mnd. for meg, så dette synes jeg er urettferdig. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iril, det kan jo være at cystene på eggstokkene har "normalisert" seg mens du gikk gravid, og at du derfor nå får normale sykluser en periode.

Etter hvert som det popper opp flere cyster, vil muligens PCOS-symptomene bli mer fremtredende igjen, og syklusene kan bli mer ustabile...

Det er jo litt sånn etter en lap der man driller hull i eggstokker også - de normaliseres eggstokkene, for deretter sakte men sikkert gå tilbake til helvete igjen :filer:

Håper naturligvis IKKE at noen av dere pco(s)-mammaer får problemer med nr 2 da! :pls: Regner med at det går på skinner for dere neste gang og, men tror ikke jeg hadde brydd meg så mye om prevensjon iallfall, om man ikke er veldig redd for to tette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, A sov fra ca kl 12 til nå! Ca 6 timer, det er jo helt fantastisk! Så lenge har jeg ikke sovet i strekk siden før fødselen. :hoppe::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille A er 8 uker i dag, store jenta mi!!! :kgbaby:

I dag skal vi på trilletur med barelgruppa. Lurer på om d er bart nok nå til å skifte ut vinterhjulene til vogna. Sommerhjulene gjør vogna så mye lettere håndterlig. Det er bare noen få steder det fortsatt ligger snø, så jeg lurer på om fordelen ved sommerhjul på de bare partiene oppveier ulempen på de snøfylte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det var litt av en dag å velge tur på, 15 minus på morgenkvisten! :fryser:

Håper sola varmer opp litt før dere skal ut på tur!

Og må jo :hoppe: litt for lille A som er 8 uker allerede!!! :hoppendeglad:

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt komisk å lese at et av innleggene du poster klokken 5:XX dreier seg om skifte av vognhjul :ler:

På denne tiden av døgnet pleier vel de fleste å være i koma. Men ikke her nei - du skriver i vei som om det er midt på dagen :ler:

Det er vel et tegn på at man er småbarnsmamma når man er oppe til disse tider, og i tillegg begynner å tenke på den slags :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?!!? Var det så kaldt hos deg i dag tidlig?? Her er det +3 nå, så jeg tror det skal bli fint å gå tur kl 12! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker allerede! :danser: Hvor blir det av tiden :daane: Kos deg på trilletur. Ville byttet hjul ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk å lese at et av innleggene du poster klokken 5:XX dreier seg om skifte av vognhjul :ler:

På denne tiden av døgnet pleier vel de fleste å være i koma. Men ikke her nei - du skriver i vei som om det er midt på dagen :ler:

Det er vel et tegn på at man er småbarnsmamma når man er oppe til disse tider, og i tillegg begynner å tenke på den slags :fnise:

Haha, ja her må man bare bruke de ledige stundene man har!! Jeg lå riktignok i sengen og ammet da jeg skrev det, og sovnet igjen etterpå, så "oppe" kan man vel ikke si jeg var. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...