Becky1 Skrevet 16. februar 2011 #2781 Del Skrevet 16. februar 2011 Herlig 300 ekstra lapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 17. februar 2011 #2782 Del Skrevet 17. februar 2011 Grattis med vel overstått leilighetssalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. februar 2011 #2783 Del Skrevet 17. februar 2011 Gratulerer med salg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2784 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) I dag har vi vært på Helsestasjonen og veid Lille A. Hun har gått opp fra 3425 for to uker siden til 3830 i dag! Fine bolla mi!! Jeg har jo merket på klærne at hun har vokst, men det er gøy å se det på vekten også! Synd med de fine små klærne som ikke passer lenger bare.... Men sånn er det bare. Det var litt av en treningsøkt å gå til helsestasjonen forresten!! Det snødde ganske mye, og det var nok en stund siden gangveien var blitt måkt, så jeg måtte skyve vognen fremover noen steder. Slitsomt for ei som ikke har trent på noen uker!! Men litt deilig og. På vei hjem stoppet vi og handlet mat, og nå er vi hjemme og koser oss. A har sovet masse i dag, og det er så deilig!! En tur i frisk luft er tydeligvis noe hun liker!! Hun var ganske kald i ansiktet da vi kom inn, og det syns jeg først var litt ekkelt, men resten av kroppen var varm, så da regner jeg med at det ikke gjør noe. Hva gjør folk med kulda i ansiktet, smører dere med kuldekrem eller noe? Nå skal jeg prøve å få skrevet den fødehistorien.... Endret 17. februar 2011 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 17. februar 2011 #2785 Del Skrevet 17. februar 2011 Har ikke så mye erfaring med kalde babyansikt, men har hørt at A krem skal være fint å smøre i ansiktet før man går ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. februar 2011 #2786 Del Skrevet 17. februar 2011 Fin vektoppgang Goffel hadde også gått opp 400 gram siden sist, men det er på en mnd da. Gjør ikke noe at de blir litt kalde i ansiktet Jeg bruker ikke noe krem på han. Gleder meg til å lese fødselshistorie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. februar 2011 #2787 Del Skrevet 17. februar 2011 Så flott med vektoppgang Smelter helt av facebookbildet av henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. februar 2011 #2788 Del Skrevet 17. februar 2011 Har du lyst å sende meg link til leiligheten dere nettopp solgte? Ble så nysgjerrig på innredningen ettersom den var så populær på treffet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. februar 2011 #2789 Del Skrevet 17. februar 2011 Gleder meg til fødehistorie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2790 Del Skrevet 17. februar 2011 Huff, rakk ikke skrive i dag. Prøver igjen i morgen. I dag fikk vi swaddel-teppet jeg bestilte etter anbefaling fra Pupsilure i posten. Har vasket det og er nå i ferd med første test. Hun syns det var litt kjipt å få på, men det var veldig behagelig for meg å amme henne når hun var surret inn. Ingen veivende hender - jej!! Og nå sover hun på brystet til mannen. Hun er generelt ikke så vanskelig å få til å sovne, så det kan hende dette ville skjedd uansett forsåvidt. Er spent på hvor lenge hun kommer til å sove i natt! Sist natt våknet hun annenhver time for å spise, det er litt vel ofte syns jeg!! Nå må jeg forte meg å legge meg, så jeg rekker å sove litt før hun våkner! God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. februar 2011 #2791 Del Skrevet 18. februar 2011 Ble det like hyppig spising i natt? Det høres slitsomt ut, men man er vel innstilt på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #2792 Del Skrevet 18. februar 2011 Tja, hun våknet 3 ganger og ville ha mat i natt også, så noen veldig forskjell på det kan jeg ikke si jeg merket. Men det var veldig mye lettere å søle henne når de veivete armene hennes ikke lenger fikk kommer i veien. Så bare det var en forbedring. I kveld skal vi få middagsbesøk. Er litt irritert på mannen pga det egentlig. Han inviterte uten å sjekke om jeg syns det var ok (jeg er vel strengt tatt fortsatt i barsel?!?). Han slutter på jobb kl 17 og er hjemme en halvtime deretter. Og gjestene er invitert til kl 18... Tror dere han gjorde noe forsøk på å rydde og vaske litt her i går kveld? Nope.. Det virker det som han syns jeg burde ha tid til, for jeg "går jo bare hjemme". Det er ikke så mye forståelse å hente for at dagene plutselig kan bli annerledes enn man planla, og at man trenger å hvile når babyen sover. Jaja, litt får jeg helt sikkert gjort. Men mest fordi JEG syns det er flaut å la folk komme til et rotehus... I morgen reiser jeg med søster, mamma og pappa på hytta til tanten min. Mannen skal være hjemme og ha guttefest. Det har vært så viktig for han, å få invitere gutta på feiring av at han har blitt far. Jeg skjønner ikke helt greia, men samme det. Jeg bare reiser bort jeg. Jeg kommer til å få mer hjelp med Lille A enn jeg får her til daglig, så det kan faktisk bli ganske behagelig. (Det er forresten Internett på hytta, så jeg får fortsatt sladret hvis noe skulle skje, Milla!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. februar 2011 #2793 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg trodde barn fint karte å søle seg selv jeg.. Men fint at mamma kan hjelpe! Telefonbok-leif igjen regner jeg med Ganske åpenbart, men akk så gøy alikevel! Duh, det der er jo one of the 7 deadly barselsins! Det hadde IKKE mannen turt her skal jeg si deg. Du er ALT for sprek.. Jeg har vist vært flink til å informere om hvor vanskelig det er å få gjort noe når man er hjemme med baby. Mannen din burde fått en dag hjemme med rydding av leilighet og middagsbesøk på agendaen! Mitt råd til deg er: sett av et rom til rot. Kast alt rot inn dit og får det sånn passe ryddig der gjestene skal være. Støvsug om lille fakstisk liker lyden av det, hvis ikke, drit i det! Alle skjønner at man ikke kan ha det spotless med en liten baby i hus! I ALLE FALL ikke etter 4 uker Men da føler du kanskje selv at det ser litt ryddigere ut. Og bruk enkle løsninger. Skal du lage foccacia så bruk posemiks, is til dessert osv. Må du ut og handle middag og..? Der hadde det virkelig bråbremset for min del må jeg si Mulig du er mye mer effektiv enn meg, men jeg hadde nok vært relativt svett når gjestene kom om jeg skulle lage f eks 3-retter fra bunnen av.. Tipper du fikser dette ganske så greit jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. februar 2011 #2794 Del Skrevet 18. februar 2011 Enig med Siebaeo her.. Hadde mannen gjort noe sånt så hadde jeg blitt skikkelig gæren! Og jeg forstår ikke hvorfor han må feire det sånn, men nå er jo mannfolk ikke til å bli kloke av alltid heller.. Det høres forøvrig deilig ut å skulle på hytta med familien som kan hjelpe til endel - det blir sikkert litt mer hviling på deg der kan jeg tenke meg.. Og så blåser du i hjemmelaget det ene og det andre og bare støvsuger hvis A liker lyden som Siebaeo sier. Dette fikser du kjempe fint, men da synes jeg mannen kan ta sin del av kaka også mens gjestene er der så du faktisk får kost deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. februar 2011 #2795 Del Skrevet 18. februar 2011 Åh, så forbanna jeg hadde blitt om mannen min hadde gjort noe sånt. Nesten så jeg ville latt det være rotete og hatt middagen langt fra klar når gjestene kom . Mange gode tips her. Ikke gjør mer ut av det enn du må. Veldig mye som kan kjøpes og serveres. Kast rotet inn på et rom og la mannen rydde opp i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 18. februar 2011 #2796 Del Skrevet 18. februar 2011 Nå har jeg ikke født engang, men vet at det hadde mannen aldri turt:"Jeg må høre med sjefen" hadde han sagt Håper du får kost deg på hyttetur hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 18. februar 2011 #2797 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er gode tips du har fått allerede her Cypress - Kast rotet inn et sted ingen ser Jeg hadde nok reagert likt som deg, og har allerede forberedt mannen på at det ikke vil bli spotless hus til enhver tid når den lille først kommer i hus. Uansett får du ha lykke til med middagsbesøket, og kose deg masse på hytta i morgen! Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. februar 2011 #2798 Del Skrevet 18. februar 2011 Hun var ganske kald i ansiktet da vi kom inn, og det syns jeg først var litt ekkelt, men resten av kroppen var varm, så da regner jeg med at det ikke gjør noe. Hva gjør folk med kulda i ansiktet, smører dere med kuldekrem eller noe? Mener leg leste nå nylig at så lenge de ligger godt nede i vognen med kalesjen oppe og dyne/pose godt oppunder haken, skal det ikke vere nødvendig med kuldekrem. Men de anbefaler ikke å vere ute om det er under 10 minusgrader, og husk alltid på at vinden gjør kulden sterkere. (Tror det var sånn at er det 5 i vind, så går gradene 5 grader ned. Er det 10 i vind går det 10 grader ned....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #2799 Del Skrevet 18. februar 2011 Takk for medfølelsen damer!!!! Har ikke fått gjort en dritt i hele dag, A er skikkelig håpløs... Hun vil bare spise og ligge og sove på brystet mitt. Hvis jeg får henne til å sove på brystet våkner hun med én gang jeg legger henne ned, og hyyyyler! Så jeg har bare såvidt fått lagd meg lunsj, og ikke vært i nærheten av å rydde og vaske noe! Det er litt til pass for mannen egentlig. Men dusje vil jeg gjerne rekke før det kommer folk... Kanskje jeg skal ta med A, hun liker vann! Kanskje det roer henne ned litt også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. februar 2011 #2800 Del Skrevet 18. februar 2011 Du har ikke bæresjal da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg