Neytiri Skrevet 17. januar 2011 #2341 Del Skrevet 17. januar 2011 Spennende å høre hva jordmor sier i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 17. januar 2011 #2342 Del Skrevet 17. januar 2011 lykke til hos jordmor vennen håper den lille snuppa snart melder sin ankomst!! jeg syns det er en perfekt dag på lørdag jeg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #2343 Del Skrevet 17. januar 2011 Det gikk fint hos jordmor. Jeg har fått litt høyere blodtrykk, så hun ville at jeg skal komme tilbake på torsdag og måle det på nytt. Jeg har ingen andre symptomer på at noe skal være galt, så jeg tror ikke det er noen fare. Ellers skal jeg tilbake til henne neste mandag, og hvis det fortsatt ikke har skjedd noe 10 dager etter termin tar sykehuset meg inn til kontroll da. Men da håper jeg at fødselen er vel overstått altså. Hun sjekket ikke modning, og jeg maste ikke om det heller. Jeg syns det er helt ok å vente litt til jeg. Så kan hun komme når hun har lyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 17. januar 2011 #2344 Del Skrevet 17. januar 2011 Drømmepasient du . Tror jeg kommer til å mase om det ene og det andre når det nærmer seg. Hos oss får vi kontroll en uke over termin, tror jeg :klø: Men det beste er å ta det med ro sånn som du gjør. Imponert. Blir spennende å se når hun bestemmer seg for å komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #2345 Del Skrevet 17. januar 2011 Drømmepasient du . Tror jeg kommer til å mase om det ene og det andre når det nærmer seg. Hos oss får vi kontroll en uke over termin, tror jeg :klø: Men det beste er å ta det med ro sånn som du gjør. Imponert. Blir spennende å se når hun bestemmer seg for å komme Kontroll på sykehuset altså? Det får vi ikke på Ullevål. Jordmor sa faktisk at det bare er et par-tre måneder siden de staret med å ta kontroll 10 dager over, før det var det ikke før 14 dager over termin. Jeg syns de tre ukene jeg har vært i permisjon nå har gått så fort!! Jeg tenkte at de kom til å bidra til at jeg skulle bli skikkelig leeeei, og klar for at snuppe skal komme ut. Men jeg er fortsatt ganske rolig faktisk. Jeg føler meg helt unormal, for jeg syns alle er så ekstreeemt leie, og ikke kan få ungen ut fort nok. Da er jeg kanskje litt rar som syns det er helt ok at hun blir inne en uke til?? :klø: For all del - kommer hun i natt er hun lig velkommen, men om hun trenger noen huleboer-døgn til er det også helt greit. Huff, håper ikke jeg er helt rar som tenker sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 17. januar 2011 #2346 Del Skrevet 17. januar 2011 Du er kjempeflink som klarer å tenke sånn! Hun blir der inne til hun er klar til å komme ut, og er jo ikke du herre (kvinne) over, så da er det jo bare å innfinne seg med at hun kommer når hun er klar. Jeg skulle ønske at jeg klarte å tenke slik som deg, men jeg er så utålmodig at jeg helst skulle hatt han her for leeenge siden. Så nei, du er IKKE rar som tenker sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 17. januar 2011 #2347 Del Skrevet 17. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. januar 2011 #2348 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg skal på overtidsvurdering på sykehuset en uke etter termin, hvis ikke hun har kommet innen det. Tydelig at det er veldig ulik praksis rundt omkring når det kommer til akkurat det! Jeg er imponert over hvor rolig og tålmodig du er forresten Det er kanskje ikke så rart at de som har masse plager helst vil ha ungene ut, forresten.. Så god form som du er i spiller det jo sånn sett liten rolle når hun kommer. (Ga det mening andre steder enn i hodet mitt? Fikk litt problemer med å formulere meg her plutselig..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 17. januar 2011 #2349 Del Skrevet 17. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 17. januar 2011 #2350 Del Skrevet 17. januar 2011 Kontroll på sykehuset altså? Det får vi ikke på Ullevål. Jordmor sa faktisk at det bare er et par-tre måneder siden de staret med å ta kontroll 10 dager over, før det var det ikke før 14 dager over termin. Jeg syns de tre ukene jeg har vært i permisjon nå har gått så fort!! Jeg tenkte at de kom til å bidra til at jeg skulle bli skikkelig leeeei, og klar for at snuppe skal komme ut. Men jeg er fortsatt ganske rolig faktisk. Jeg føler meg helt unormal, for jeg syns alle er så ekstreeemt leie, og ikke kan få ungen ut fort nok. Da er jeg kanskje litt rar som syns det er helt ok at hun blir inne en uke til?? :klø: For all del - kommer hun i natt er hun lig velkommen, men om hun trenger noen huleboer-døgn til er det også helt greit. Huff, håper ikke jeg er helt rar som tenker sånn... Jeg har hørt både en uke og 10 dager. Da jeg spurte jordmor sist kontroll, sa hun en uke. Du er ikke rar i det hele tatt. Beundrer at du klarer. Jeg føler meg så utålmodig og klagete, så beundrer at du generelt er så lax'a . Men har begynt å tenke på alt jeg vil ha ordnet før hun kommer og det hjelper veldig. Er egentlig mest når jeg har mye plager at jeg vil ha henne ut fortere enn svint. Noen ganger føler jeg at jeg rett og slett ikke orker mer. Husker da det stod på som verst med magekrampene. Da trodde jeg at jeg ikke kom til å klare å holde ut til uke 34 engang, men det har jeg klart! Fornøyd med det. Nå skal det sies at det ikke er like vondt mer. Når jeg føler meg fin, tenker jeg litt som deg. Hun kan gjerne vente litt I stad kjente jeg faktisk på følelsen at det nærmer seg. For deg er det jo enda nærmere. Merket en nervøsitet. Ikke skrekkslagent, men sånn som før man skal noe viktig. Den siste tiden har gått ganske fort(etter at jeg slutta å telle dager), så da gikk det opp for meg at resten og kan gå fort. Ser du for deg hvordan hun kommer til å være? Utseende, oppførsel/personlighet o.l. Har liksom et lite bilde, men det er så uklart likevel. Nå har ikke vi vært på 3D. Pakket sykehusbagen da? Vet ikke helt hva jeg skal pakke av "mat" jeg. Vi har fått beskjed om å ha med godteri/kjeks og sånn, men i det siste har jeg hatt så mye halsbrann/kvalme at jeg ikke vet hva jeg skal pakke. Men nå har jeg et fint påskudd til å teste ut forskjellig sukkerholdige varer og se hva som funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. januar 2011 #2351 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvor og når skal vi møtes på onsdag? Og blir vi flere enn jeg, deg, siebaeo og iril? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #2352 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvor og når skal vi møtes på onsdag? Og blir vi flere enn jeg, deg, siebaeo og iril? Nå var jeg akkurat en idiot og bestilte time til fotpleie kl 13.30... Det vil jeg tro er typisk da det hadde passet å være på treff kanskje?? I så fall flytter jeg bare timen, jeg har lyst til å få med meg treffet. De hadde ledige timer tidligere på dagen også, så det er null problem. Så bortsett fra det, vil jeg tro jeg er kanskje den som er mest flex i forhold til tid. Jeg har jo ingen baby å ta hensyn til enda. Kan vi ikke møtes til lunsj-tider ca? Kl 12?? Er det ok for dere trilledamer?? Sted også er virkelig ett fett for meg. Hvor er dette kakaostedet dere har snakket så mye om? På Grünerløkka? Jeg er ikke så kjent der, men finner det sikkert med en adresse/forklaring. Eller ville du helst ikke et sted der du må ta trikk?? Jeg vet ikke om flere enn de du ramset opp, men jeg har spurt Milla i boken hennes om hun vil være med også, så kanskje hun kan/vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #2353 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg har hørt både en uke og 10 dager. Da jeg spurte jordmor sist kontroll, sa hun en uke. Du er ikke rar i det hele tatt. Beundrer at du klarer. Jeg føler meg så utålmodig og klagete, så beundrer at du generelt er så lax'a . Men har begynt å tenke på alt jeg vil ha ordnet før hun kommer og det hjelper veldig. Er egentlig mest når jeg har mye plager at jeg vil ha henne ut fortere enn svint. Noen ganger føler jeg at jeg rett og slett ikke orker mer. Husker da det stod på som verst med magekrampene. Da trodde jeg at jeg ikke kom til å klare å holde ut til uke 34 engang, men det har jeg klart! Fornøyd med det. Nå skal det sies at det ikke er like vondt mer. Når jeg føler meg fin, tenker jeg litt som deg. Hun kan gjerne vente litt I stad kjente jeg faktisk på følelsen at det nærmer seg. For deg er det jo enda nærmere. Merket en nervøsitet. Ikke skrekkslagent, men sånn som før man skal noe viktig. Den siste tiden har gått ganske fort(etter at jeg slutta å telle dager), så da gikk det opp for meg at resten og kan gå fort. Ser du for deg hvordan hun kommer til å være? Utseende, oppførsel/personlighet o.l. Har liksom et lite bilde, men det er så uklart likevel. Nå har ikke vi vært på 3D. Pakket sykehusbagen da? Vet ikke helt hva jeg skal pakke av "mat" jeg. Vi har fått beskjed om å ha med godteri/kjeks og sånn, men i det siste har jeg hatt så mye halsbrann/kvalme at jeg ikke vet hva jeg skal pakke. Men nå har jeg et fint påskudd til å teste ut forskjellig sukkerholdige varer og se hva som funker Å, Becky, du sier alltid så mye fint og smart!!! Takk for det!! I kveld har jeg hatt sinnsykt mye plagsomme kynnere, og når sånt skjer så får jeg mye mer forståelse for at folk blir drittlei. Jeg skjønner jo at kroppslige plager vil være slitsomme i lengden, så det har nok mye med det å gjøre, at jeg fortsatt syns det er helt ok å være gravid. Det er noe trygt ved det og - dette "kan" jeg, mens de der baby-greiene har jeg ikke peiling på hvordan jeg gjør... Så hvis søvnen blir mye dårligere, bekkenet begynner å skrangle og jeg får masse ubehagelige kynnere jevnt over, skal du ikke se bort i fra at jeg også starter å glede meg til å få bort kulen... Jeg satt og så på noen bilder på Facebook i sted, og tok meg litt i å tenke at jeg savnet den flate magen ja... Den skal jeg ha igjen!!!! Noen ganger når jeg tenker på fødselen, kan jeg få litt panikkfølelse. Litt sånn "Shit, tenk om jeg ikke takler smerten, og blir helt psyko og fortvilet og gal!!!" Så da må jeg bare kutte ut å tenke på det.. Det må bare gå som det går.. Jeg har jo et ganske godt 3D-bilde av min datter ( :dåne: Datter faktisk!!! Tenk at jeg snart har det!!!), men jeg syns allikevel det er vanskelig å se for meg hvordan hun vil se ut. Det spiller jo heller ikke så stor rolle, hvordan utseende hun har. Jeg tenker mer på oppførselen faktisk. Når jeg tenker på henne, tenker jeg liksom at hun vil bli mye som jeg selv var, men det trenger hun jo abolutt ikke bli.. Jeg håper bare hun ikke blir alt for vanskelig og krevende. Jeg kan så lite om barn og barnepsykologi at jeg ikke vet helt hvordan jeg vil takle det. Jeg håper jeg klarer å være en mamma som er streng og snill på én gang. En som er konsekvent, og som ikke gir seg når jeg først har bestemt meg for noe, sånn at hun får respekt for meg. Sykehusbagen er pakket ja! Jeg har et par forskjellige typer kjeks, bare sånne søte som er enkle å spise. Mannen ville gjerne ha Kornmo, så det er også med, men de skal han nok få ha for seg selv. Jeg kan ikke tenke meg noe tørrere og kjipere... Ellers har jeg noen nøtter og rosiner, bananer (som stadig må kjøpes inn nye, fordi de blir gamle), iste, og XL1. Tror det er alt. Jeg vet ikke om jeg burde hatt noe mer kanskje?? :klø: Vi har faktisk luftet fødebagen en gang allerede. Da jeg lurte på om det var litt vann som hadde gått på lørdag, tok vi den med oss i bilen da vi skulle på middag til noen venner. Vi fikk ikke bruk for den da men.. Den er i alle fall klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. januar 2011 #2354 Del Skrevet 17. januar 2011 Så spennende å lese her inne nå - nærmer seg jo med stormskritt Du kommer nok til å takle mamma-greiene helt fint! Alle trenger jo litt trening, og så er dere jo to om det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. januar 2011 #2355 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg hadde ikke skiftet bleier en gang før jeg fikk Bolla Og nå nettopp kom kjære og sa at han var så imponert over hvor flink mamma jeg var Men vet du hvorfor..? Fordi jeg lærer så utrolig mye her! Jeg tuller ikke! Det er utrolig nyttig! I tillegg har mamma en del gode ting å komme med. Når man setter det sammen med sunn fornuft og litt tålmodighet har man gode forutsetninger for å fikse det helt fint. Jeg tror du får full kontroll på dette! er så spent på når du skal føde! Og tenker at du står foran noe utrolig spennende! Det kommer til å gå kjempefint! Og blir det litt tøft så fikser du det og. Det handler om så utrolig kort tid og man takler så uendelig mye mer enn man tror. Prøver å komme på et hyggelig sted for treff.. Men jeg er så lite i sentrum at jeg aner virkelig ikke hvor det er bra steder :dåne: har du peiling? tenkte at det kan være litt bedre plass på senterkafeer som Emil og Samuel.. Men det ikke om det er noe hyggelig der. Kanskje det er litt kjipt.. Jeg trekker det tilbake Nå googlet jeg litt og fikk anbefalt Onkel Donald, TGI Fridays og Peppes på Aker Brygge (ingen av dem er vel gourmetsteder akkurat..) og en app til iPhone! Men jeg har for gammel telefon.. Eller ikke oppdatert til riktig update. Noen som har iPhone 4.2 Software Update? Appen heter Bybaby Oslo og skal anbefale kafeer osv. Ellers er FoodStory på Grunerløkka fin og man kan sette vogna i bakgården, men om det er veldig kaldt funker jo ikke det. Dette stedet ble også anbefalt: http://www.chocolat.no/ Det heter Jeromes og var med på Hellstrøm rydder opp. Jeg kan evt ringe dit og høre om det er plass til vogner der. Kakene skulle vist være fantastiske Oi, laaangt innlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. januar 2011 #2356 Del Skrevet 18. januar 2011 Dere kan også vurdere Edwards kaffebar. Oslo's beste latte, mocca, kakao Og ganske god plass http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=2226&Name=Edvards+kaffebar __________ Det nærmer seg nå Cypress! Jeg er spent hver gang jeg er innom her. Har en følelse på at fødselen din vil gå veldig raskt og "lett" for seg. At når den først setter i gang så "poff" er hun ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. januar 2011 #2357 Del Skrevet 18. januar 2011 Kan vi ikke bare si Jeromes eller Peppes aker brygge i morgen kl 12 da Cypress må vel ringe snarest mulig for å flytte fotpleien også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 18. januar 2011 #2358 Del Skrevet 18. januar 2011 holder fortsatt en knapp på lørdag jeg, kan ikke noe for deg men du, jeg er skiiiiiiiiikkelig nysgjerrig på navnet A???? :sjenert: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #2359 Del Skrevet 18. januar 2011 Dere kan også vurdere Edwards kaffebar. Oslo's beste latte, mocca, kakao Og ganske god plass http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=2226&Name=Edvards+kaffebar __________ Det nærmer seg nå Cypress! Jeg er spent hver gang jeg er innom her. Har en følelse på at fødselen din vil gå veldig raskt og "lett" for seg. At når den først setter i gang så "poff" er hun ute Jeg håper du har rett!!!!!! Kan vi ikke bare si Jeromes eller Peppes aker brygge i morgen kl 12 da Cypress må vel ringe snarest mulig for å flytte fotpleien også. Så lenge jeg vet tidspunkt ringer jeg bare og flytter timen min. Så er i hvert fall det ute av verden. Jeg var på julebord på Jeromes før jul, og det er riktig som Siebaeo sier - de har veldig gode kaker! Jeg vet ikke hvordan det er med barnevogner der, men hvis det ikke er stappfullt der, bør det være plass tror jeg. Men hvis det ikke går, er det ikke så mange steder i nærheten å ha som back-up, så kanskje det er safere å gå på Aker brygge, der det ligger massevis av steder?? :klø: holder fortsatt en knapp på lørdag jeg, kan ikke noe for deg men du, jeg er skiiiiiiiiikkelig nysgjerrig på navnet A???? :sjenert: PM sendt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 18. januar 2011 #2360 Del Skrevet 18. januar 2011 Oi! Her kan jo ting skje når som helst. Så spennende... Jeg hiver meg på tippelista og sier 27. januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg