Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

Dere.... jeg som var så skuffet da vekten gikk opp på mandag.... Jeg målte mage, hofter, overarm, bryst og lår 1.jan.. og så målte jeg på nytt i dag..... Og fordelt på de plassene så har jeg "mistet" 14cm!!

:overrasket:

Traddelidummm!! :danse:

Godt å se at du er i flyt, som det gjerne heter; - artig å lese hvor bra du har det for tiden, Supra, og slik som du styrer hverdagen din! :danser:

:klem: til go'jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var rett og slett en opptur. Gir uendelig mye motivasjon til å bare kjøre på. Hadde ikke tenkt å trene i morgen, siden jeg skal på "garnkveld" til en av damene i gjengen.. Alle skal dit faktisk, og der blir det mye god mat og drikke....

... men jeg klarer å presse inn en time trening før jeg drar.

:overrasket:

Det er nesten som at dette ikke er min dagbok lengre! Dette er veldig ulikt meg! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ha stikkende smerter i den ene akillesen min...... :tristbla: Vet noen av dere hva dette kommer av? Betennelse? Overbelastning? ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I heiane så flink du er!!! Jeg er helt imponert. Men det er utrolig gøy når du har fått slike resultater! *superimponert*

Garnkveld høres gøy ut... Jeg holder på med siste armen på fanadressen. Som jeg begynte på før nurket ble født, men nurket er jo bare 6 uker eller noe sånt - så her går det unna!

Ha en finfiiiiin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Stikkende smerte ville jeg nok tatt litt hensyn til, så du ikke gjør vondt verre. Prøve å variere treningen litt, kanskje med øvelser etc som ikke belaster akilles så mye? Svømme, styrke på overkropp, litt rolig sykling? Ville nok holdt meg unna tredemølla og harde saltimer noen dager i alle fall, og evt begynt rolig igjen for å sjekke smerten. Men du må nesten kjenne litt på det selv... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei RR! :klem:

Jeg svømmer ikke.. er ikke komfortabel i badetøy kan man si. Har ikke badet på .. mange, mange år. Det får blir senere. Det er ikke saltimer på senteret jeg går på, men jeg har vært ganske mye på tredemøllen .. så det stopper jeg med nå. Går over til ellipse som oppvarming!

Jeg har en bonustante (stemors søster) som er fysioterapeut og har fått mange gode råd av henne, to massasjeteknikker som skal hjelpe betennelsen, øvelser, tøying og betennelsesdempende krem. Veldig greit å ha noen fagpersoner i familien! :jepp: Hun sa det var viktig å fortsette å trene (men trene rett da selvsagt), fordi blodomløp hjelper med å lege problemet. Logisk egentlig, bare greit å få det uttalt av noen som har peiling og!

Skal faktisk på trening etterpå nå, gleder meg! :trene:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt å bytte ut tredemølla med ellipse/sykkel, for å begrense belastningen på akilles. Så håper jeg den blir fort bra! Men er nok viktig å begynne rolig igjen med tredemølla når du føler deg fin, så du ikke stresser opp skaden igjen med en gang. Hvis man ikke har trent så mye eller kontinuerlig, så kan tredemølle være ganske brutalt for beina... Men høres ut som om du har bra oppfølgning og kontroll! :jepp:

Nyt søndagen og treningsøkta! Bittelitt misunnelig på treninga, selv om formen ikke er helt bra... :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag Supra!

Gode råd fra RR her - jeg hadde faktisk også gått for svømming og jeg har stor forståelse for å føle seg ubekvem i svømmehallen, men der er det alt mulig fra knøtt til mega - alle fasonger, varianter og størrelser (og sant og si fokuserer i allefall jeg mindre på størrelsen min der enn noe annet sted for det er så avslappet og selvsagt). Svømming gir styrke, er fin kondisjonstrening og veldig skånsomt for leddene.

Men å kutte tredemølla hjelper det og - sats på sykkel det er veldig skånsomt på leddene.

Fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trente jeg i 1,5t og merket ikke noe til det! Fant frem joggeskoene jeg investerte i og vasket dem (skrubbet til og med undersiden med en gammel tannbørste :ler: ) slik at jeg kan bruke de inne. Det gjorde utrooolig godt kjente jeg. Aerobic-skoene går rett og slett i søpla. Byttet fra tredemøllen til ellipsemaskinen også, det var en drøm. Så jeg er happy! :jepp:

I morgen begynner praksisperiode nummer to, da blir det først to uker, så en studieuke (les: uke med masse oppgaver som skal inn) og så to uker til. Har satt meg som mål å trene minst tre ganger i uken i alle praksisukene, det syns jeg er nok når det er så lange dager og så mye stress. Minst tre altså, gjerne mer.

Fremdeles skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke må motivere og overtale meg selv for å gå og trene.. det går liksom av seg selv. Best å late som ingenting og bare fortsette... :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt vegringa mot svømmehallen jeg. :klem: Svømming er den beste treningen jeg kan ha, men INGEN får meg inn i en offentlig dusj eller en svømmehall. Sånn er det bare. Jeg hater bilringene mine, og setter ikke mine bein på et sånt sted før 20 kg flesk er borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... JEg veide meg i dag og er tilbake der jeg startet. Etter en måned med hard styrketrening er det kanskje ikke noe sjokk, men det var liksom litt kjipt alikevel. Fortsetter som før, men kommer til å spise enda litt sunnere.

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Vekta viser kanskje ikke de store endringene, men det er jo helt tydelig at målebåndet viser en annen historie! Og det er målebåndet som forteller den sanne historien her, Supra! Kroppen er i endring, det er det ingen tvil om ! Du er skikkelig god!

Er nok fornuftig å kaste aerobic-skoene ja (med mindre du driver en god del med aerobic). De er nok laget for en helt annen treningsform enn den du driver med, og da blir demping og støtte helt feil. Jeg bruker konsekvent gode joggesko i helsestudio, og det fungerer veldig bra!

Lykke til med ny praksisperiode! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i vekta - målebåndet har fasiten og på sikt kommer du til å forbrenne enda mer gjennom hele døgnt fordi du har økt muskelmassen og endret kroppen :jepp:

Ikke gi deg!

Håper mandagen er snill mot deg - og gode sko er veldig viktig - særlig om man er litt tung i kroppen, for da blir det mye trøkk på føttene.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...