Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

Jeg håper virkelig ikke det er kreft han har, selv om det betyr at jeg kan ha denne nyresykdommen. Heller det, enn kreft.

Det finnes egentlig ingen test. Det vises i blodet, men først når nyrene er såpass ødelagt at diverse stoffer finner veien dit. Eneste man gjør er å ta utralyd og CT såvidt jeg vet. Men det finnes ingen kur, bare medisiner som lindrer symptomer, det kan være blant annet smerter, blod i urinen, urinveisinfeksjon, nyrestein og mer. Medisiner kan hemme veksten, men ikke stoppe det, så på et eller annet tidspunkt må man vel ha en nyretransplantasjon. Jeg lste at 80% av de som har dette i Norge får nyretransplantasjon. Jeg antar at de resterende 20% enten ikke kan få nyrer, at de dør mens de venter, eller at de dør av noe annet før de kommer så langt. Klarer ikke finne noe mer informasjon om det, annet enn at cystene gradvis tar over nyrene (og sprer seg til blant annet leveren), og da klarer de ikke å gjøre jobben sin lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Uff a meg, dette var da forferdelig dårlige nyheter å få :klem: Inntil dere vet noe mer, må du vel bare prøve å tenke at det er 50% sjanse for at du ikke arver sykdommen. Også håper jeg det går bra med faren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Supra! Sender deg en kjempeklem og varme tanker. Håper dette går så bra som det kan gå og at dere likevel får en fin og koselig jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske rolig egentlig. Fattet og, ja. Må bare forholde meg til ting etterhvert som de skjer tror jeg. Men det blir deilig å reise til trøndelag til julefeiring, det er sikkert!

Nå sitter jeg og prøver å lese til eksamen, men det er vel litt for sent på kvelden. I morgen er siste dag til å få noe inn i hodet, så må jeg i ilden på mandag. Akk og ve!

Og så må jeg si at det varmer veldig å finne støttende ord fra dere her. Det gjør det virkelig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med lesinga i dag, Supra, og ikke minst eksamen i morra! Har klokketro på at det kommer til å gå kjempebra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ha en strålende juleferie, Supra!

Og godt tur "hjem" til jul! Kos deg, slapp av og så håper jeg dere får noen gode nyheter :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her, men det var trist å lese om pappa'en din. Jeg håper de finner ut av det fort og aller mest håper jeg at det er problemfritt å ordne det.

Gratulerer med overstått eksamen, du er supraflink (som med alt annet)

Reiser du hjem til jul?

Varme klemmer i din retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra på eksamen, og håper det går bra med faren din.

God tur til trøndelag, og god jul :) Kos deg masse med familien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...