Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God helg, damer!

Mannen er ute på byen med noen kollegaer. Jeg sitter hjemme og slapper av. Er helt utladet etter første uke, men jeg er lykkelig langt inn i hjerteroten for at jeg går på lærerskolen. Kan ikke vente til jeg en dag skal få min egen klasse. Så fantastiske barn er, altså. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Så flott å lese :) Det er spennende, utfordrende og morsomt å jobbe med barn! Sikkert derfor jeg holder ut år etter år, selv om jeg stadig vurderer om det snart er på tide å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt en veldig vanskelig dag i praksis. Skulle for første gang ha en time alene (dog med folk som observerte), og opplegget mitt fungerte ikke som jeg hadde tenkt. Skal ikke male ut historien i det vide og brede, men jeg satt igjen med følelsen etter timen at "dette gikk skikkelig dårlig". Og det er jo ikke noe artig.

Men så var det jo lyspunkter også. En gutt som gav meg en kjempestor klem helt ut av ingenting, og en annen gutt som er så utrolig svak til å skrive, og som fikk gjort masse i arbeidstimen med hjelp fra meg.

Så litt opp og ned i dag. Og så føler jeg meg totalt utslitt. Jeg er ikke vant til dette kjøret, og ikke minst støynivået. Sovnet mens jeg ventet på at mannen skulle hente meg, sovnet i bilen på vei hjem, på nytt mens han var inne på butikken og handlet, og så sloknet jeg på sofaen etter middag. Totalt tom for energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Alle yrker har gode og dårlige dager, så det der er sånn en bare må ta med seg, dessverre. Og noen ganger kan et opplegg være så godt planlagt og gjennomtenkt, men det går ikke som en har tenkt likevel. Sånn er det å jobbe med mennesker. Det er uforutsigbart.

Så går det kanskje kjempebra i morgen, eller en annen dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trettheten går seg til, Supra! :klem:

Jeg husker da jeg jobbet i en barnehage i ett år .. de første tre ukene sov jeg fra jeg kom hjem til langt på kveld, og så på natta igjen etter litt mat. Det er jo så mye nytt vettu, på en gang, så det er ikke noe rart at kroppen kobler deg bort litt, for å bearbeide inntrykkene ;)

Håper du får sove godt inatt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du blir sliten og trøtt - tenk på hvor man ge innrykk du får gjennom dagen og ikek minst hvor mye du konsentrerer deg i løpet av en dag når du er sammen med barn.

Og som WB sier - opplegg kan være godt planlagte og gjennomtenkte, men det hjelper ikke det - av og til fungerer bare ikke ting slik du har tenkt. Tenk så heldig du er som har fått oppleve det og har lært noe av det.

Ha en fin praksisdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye bedre dag i dag. Like trøtt og utslitt, har sovnet tre ganger i sofaen etter middag. Er bare rett og slett helt utladet. Er pigg på skolen mens så snart jeg kommer hjem er ballongen virkelig tom for luft.

Følte alt gikk litt bedre i dag, så det var jo fint. Samtidig har jeg dårlig samvittighet for alt jeg ikke rekker på for tiden. Alt fra klesvasken som hoper seg opp, mannen, venner, KG, alt. Teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bedring og drit i alt annet du ikke rekker - dette er utdanning og ting du bare må lære, så da er det riktig og viktig å prioritere det.

Ha en fin praksisonsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom med en :klem: og et ønske om en fin onsdag!

Spennende å lese om praksisen din altså! Skjønner godt du er utslitt jeg... Mye nytt, mye mennesker og fullt kjør. Kan sliten ut hvem som helst!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, prioritering er visst nøkkelordet. Ikke alltid like enkelt.

Hadde en forferdelig opplevelse med en gutt på skolen i dag. Han er liksom litt utenfor, litt tander. Spesiell, men skjønnn og god. Vi lagde tankekart om sommeren, og ting man likte med den, og han rakk opp hånden og sa at han ikke likte noe med sommeren, for da ble han bare plaget/mobbet. Huff. Fikk helt vondt av han. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...