Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

God morgen Supra-studenten! :ler:

Alt det derre fotballpratet hoppet jeg bare glatt over og ønsker deg en god mandag og gode studier. Er foreleserne dine gode forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet sannelig ikke hvordan RR, jeg bare er sånn. Tror jeg har god trening i å ha litt for lite søvn, så 6-7 timer er ganske så behagelig egentlig. Prøver å få til litt mer enn det, er det ikke 7,5 som er optimalt? Jeg føler meg i alle fall "krekslig" opplagt. (Sier dere krekslig der du kommer fra, eller er det bare fra der mannen kommer fra?)

Ja det ble noen hundre sider, det var veldig spennende stoff. Leser om skriftspråkforståelse og utvikling hos de minste barna, og hvordan de kan motiveres osv. Veldig interessant. Jeg skriver alltid sammendrag av hvert kapittel jeg leser, så har jeg det til eksamen. Og så har jeg et eget dokument der jeg skriver ned begrepene jeg møter i hvert kapittel, så blir det en slags gloseliste. Det har hjulpet meg mye.

Hei Suzy! :klem:

Ja, jeg syns de virker veldig gode så langt i alle fall. Jeg har veldig godt sansen for de to vi har i norsk, hun ene er boknerd uten like og er superengasert i måten hun snakker om litteratur på. Hun andre virker veldig stresset og distre, men supersøt. I pedagogikk har vi en tøff dame med bein i nesa som snakker rett fra levra og stiller krav, hun liker jeg veldig godt. I engelsk har vi en kanadisk dame som er veldig nøye på UTTALE OG MIMIKK, altså hun snakker VELDIG TYDELIG og med store ansiktsbevegelser. Litt snålt og morsomt på en gang... :ler: Er også en nordmann som underviser i engelsk og han er typisk "posh" engelsk.. De er noen figurer, men alle virker veldig dyktige og hyggelige, så jeg er godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket "krekslig" er godt kjent ja :ler:

Men faktisk lenge siden jeg har brukt det... Kanskje jeg begynner å bli skikkelig "utvannet"? :sjenert:

Virker som om du har stålkontroll på studiene i alle fall, og jeg fortsetter å bøye meg i støvet! Jeg hadde aldri kommet gjennom noen hundre sider i går om jeg så forsøkte, men ble vel kanskje 50? Intens pensum, med minst 10 fremmedord i hver setning og masse lugubre prosesser. Men kommer nok i mål :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har adoptert noen: krekslig, kjesken, se det... :ler:

Jeg tror at 200 sider for meg og 200 sider for deg er to helt forskjellige ting. Stoffet ditt er jo mye tyngre å lese, hos meg er det veldig mange eksempler og forklaringer rundt metoder osv. Det er ikke direkte vanskelig, bare mye å få overblikk over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Og skal vi skrive de "skikkelig" så blir det:

kræksli

sjesken

javeeeel

jaffal'kje

å i saaava (rikskjent gjennom Dag Otto)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wild bird

Lar meg også imponere over hvor strukturert og disiplinert du er. Fortsetter du sånn, kommer du til å få strålende resultater, og bli en knallgod lærer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så imponert over starten min, jeg har alltid vært flink til å starte hardt og veldig engasjert. Erfaringen tilsier bare at det dabber kraftig av utover høsten, så det er der utfordringen ligger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg det er bra at du ikke er så imponert; for kanskje du har funnet en grei marsjfart?? Som varer helt fram?? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært superflink:

- lest gjennom resten av emnet

- hatt en kjapp repetisjon av emnet (notatene)

- gjennomført og bestått (alt rett) testen til emnet

Selvskrytt er velskrytt, og jeg er superfornøyd! :jepp:

Håper du koser deg, og har en fiiiin kveld, Supra!

Denne uka mannen kommer hjem? :klø:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BRA RR! Da slipper jeg å være nazi i boka di igjen! :ler:

Jeg sitter og renskriver forelesningsnotater mens jeg fortsatt har det friskt i minne. Det er lurt!

Han kommer hjem onsdag kveld.... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne:

Tar visst en stund før man blir vant til at Supra herjer rundt før kl 07 om morgenen...

Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du, asså! For en motivasjon. Hvis din erfaring er at det dabber av etterhvert så skal vi saktens heie deg frem for vi vet hva du egentlig kan, nemlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...