Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jo. Jeg vet ikke hvor tøft det var, han sa det fordi han var lei seg. Han har det ikke lett, blir mye hakket på. Jeg kan vel ikke utbrodere, men det er vanskelig å se på, og enda vanskeligere å vite hva man skal gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Ikke lett å gi råd, men han var i hvert fall tøff som sa i fra om hvordan han har det! Og det er jo både en tillitserklæring og et rop om hjelp.

Grattis med ny avatar, forresten. Den var kjempesøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er fint at han følte han kunne si det. Klassen(e) jeg er i er veldig fine sånn sett, det er et veldig fokus på sosial kompetanse, og omsorg. Ingen skal være alene i friminuttene, alle skal ha noen å leke med, alle skal være snille. Sånn er det sikkert over alt, men jeg opplever at alle barna går inn i det 100% og er veldig oppriktige. Det er litt vittig hvor kort vei det er fra himmel til helvete når man er 8 år, opp- og nedturene er jo enorme. Men stort sett så mener de det ikke når noe går galt, og de er så gode til å be om unnskyldning og gjøre opp for seg. De klemmer og skriver lapper. Kjempekoselig.

Når det gjelder han gutten som blir plaget så er visst lærerne klar over det (de hørte jo det som ble sagt i dag), og det er noe de må følge videre. Jeg har ikke hverken kompetanse eller mulighet. Men det bare viser hvor viktig det er at jeg skaffer meg kompetanse på det, for det vil alltid være barn som har det sånn. :sukk:

Avataren ja, syns den var så artig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syns det er fint at han følte han kunne si det. Klassen(e) jeg er i er veldig fine sånn sett, det er et veldig fokus på sosial kompetanse, og omsorg. Ingen skal være alene i friminuttene, alle skal ha noen å leke med, alle skal være snille. Sånn er det sikkert over alt, men jeg opplever at alle barna går inn i det 100% og er veldig oppriktige. Det er litt vittig hvor kort vei det er fra himmel til helvete når man er 8 år, opp- og nedturene er jo enorme. Men stort sett så mener de det ikke når noe går galt, og de er så gode til å be om unnskyldning og gjøre opp for seg. De klemmer og skriver lapper. Kjempekoselig.

Når det gjelder han gutten som blir plaget så er visst lærerne klar over det (de hørte jo det som ble sagt i dag), og det er noe de må følge videre. Jeg har ikke hverken kompetanse eller mulighet. Men det bare viser hvor viktig det er at jeg skaffer meg kompetanse på det, for det vil alltid være barn som har det sånn. :sukk:

Avataren ja, syns den var så artig! :ler:

Uff, stakkar liten.. Er bra de vet om det så de kan følge opp og se til at han får det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ting jeg har sett og hørt, som jeg ikke kan gjenfortelle her, som stikker meg så dypt inn i hjertet altså. Får så vondt av barn som ikke har det bra. Jeg gruer meg til den dagen jeg er ansvarlig for å gjøre noe med en sånn situasjon, og kanskje ikke får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Det er fælt å si det, men en lærer seg å leve med det. De første årene jeg jobbet med barn, fikk jeg ikke sove om kveldene fordi jeg lå å tenkte på de barna jeg visste hadde det vondt hjemme. Det slet meg helt ut.

Og jeg kom til den konklusjonen, at hvis jeg skulle klare å være noe for disse barna på dagtid, måtte jeg ta vare på meg selv, slik at jeg hadde noe å gi.

Etter å ha jobbet med mange skjebner så blir jeg aldri herdet eller kynisk, men jeg må legge det igjen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fælt å si det, men en lærer seg å leve med det. De første årene jeg jobbet med barn, fikk jeg ikke sove om kveldene fordi jeg lå å tenkte på de barna jeg visste hadde det vondt hjemme. Det slet meg helt ut.

Og jeg kom til den konklusjonen, at hvis jeg skulle klare å være noe for disse barna på dagtid, måtte jeg ta vare på meg selv, slik at jeg hadde noe å gi.

Etter å ha jobbet med mange skjebner så blir jeg aldri herdet eller kynisk, men jeg må legge det igjen på jobb.

Klok sagt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sløv helg, sløv søndag. Elsker det.

Føler jeg MÅ bruke helgen til å lade batteriene når jeg er så utrolig sliten etter lange dager i praksis. Sløver med god samvittighet med andre ord! Har fått startet på et storprosjekt på heklefronten, jobber med et pledd til sofaen. Kommer til å ta sin tid, men det blir skikkelig lekkert (tror jeg....).

I morgen er det på'an igjen. Har en litt uggen følelse, for jeg har laget et opplegg til en samfunnsfagstime, og jeg har ikke troen på det selv. Så jeg kverner litt på om jeg burde endre på det i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...