Gå til innhold

Hvordan finne ut om hårsekkene er døde?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

For tre måneder siden hadde jeg et uhell som medførte at en del hår ved tinningen ble røsket ut.Det er fortsatt hårløst der.

Hvilken metode bruker hudlegen for å finne ut av dette?

Finnes det noen form for røntgen eller liknende som kan "se" om hårsekkene på området er døde?

Jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det tar tid for håret å komme ut osv.

Det burde være hår der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google is your friend. ;)

Googlet hårsekk og fikk dette på wiki:

"Det enkelte hår har vekstperioder av forskjellig varighet - fra 2 til 6 år. Når håret nærmer seg slutten av en vektsperiode vil glasshuden som binder hårløken til papillen forhorne seg og briste. Fra glasshuden forhorner seg og frem til håret løsnier fra papillen kan det ta om lag 1 mnd. Papillen kommer da inn i en hvileperiode hvor den krymper inn. Denne perioden kan vare i 3-4 mnd før den friskner til igjen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Google is your friend. ;)

Googlet hårsekk og fikk dette på wiki:

"Det enkelte hår har vekstperioder av forskjellig varighet - fra 2 til 6 år. Når håret nærmer seg slutten av en vektsperiode vil glasshuden som binder hårløken til papillen forhorne seg og briste. Fra glasshuden forhorner seg og frem til håret løsnier fra papillen kan det ta om lag 1 mnd. Papillen kommer da inn i en hvileperiode hvor den krymper inn. Denne perioden kan vare i 3-4 mnd før den friskner til igjen."

Utifra det som står så bør det vokse hår ut igjen på meg om et par måneders tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...