Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. juni 2010 #41 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Å ingen fare. Da er det jo bare en tur til Italia. Så får en seg en unge som nesten garantert vil være foreldreløs i midten av tenårene. Denne forsto jeg ikke helt.. Endret 3. juni 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 3. juni 2010 #42 Del Skrevet 3. juni 2010 Denne forsto jeg ikke helt.. Er en eller annen skruppelløs italiensk lege som har klart å få 60-år gamle kjerringer gravide. Fyren burde fått ei kule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #43 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg har ikke noen problemer med de som velger å ikke få barn. Man MÅ ikke få barn, man havner ikke i fengsel, det er ikke et brudd mot loven og heller ikke tvang. Folk må gjøre det de føler er riktig.. men altå, ønsket om barn kan forandre seg også. Jeg MÅ heller ikke ha barn, får jeg ikke barn så får jeg ikke barn.. Men jeg ønsker virkelig barn. Gjerne mange barn, kunne godt tenkt meg en stor, glad, bråkete familie. Føler jeg selv har mye å gi til barn, og liker tanken på å gjøre mitt beste for å gi et eller flere barn en god oppvekst og et godt liv. Men jeg er klar over at man ikke kan få alt man ønsker seg.. så hvis jeg forblir barnløs.. jaja. Da må jeg tåle det og finne på noe annet (kanskje starte barnehjem ) jeg beundrer denne tilnærmingsmåten, selv er jeg livredd for å ende opp uten barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 14. juni 2010 #44 Del Skrevet 14. juni 2010 Og jeg er livredd for å ende opp MED barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 14. juni 2010 #45 Del Skrevet 14. juni 2010 Takk TS! Jeg er ikke av de som på død og liv vil forplante meg selv. Men både gubben og jeg har snakket om det er så viktig å ha sitt biologiske, ...Adoptere... kanskje et som ikke er baby, men litt større. Godt å ha den holdningen, for det er faktisk nok barn her i verden, men som mangler ordentlig foreldre. Om bare folk ville tatt mot til seg å gitt seg hjelp til selv-hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soffe Skrevet 14. juni 2010 #46 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Et problem som nå øker i omfang med stadig flere frivillige barnløse, er at det er de lavtutdannede og laverestående i samfunnet som produserer barn, noe som fører til en generell nedgang i kvalitet på populasjonen menneske. Det er ofte frivillig barnløse er meget oppegående mennesker med gode utdannelser og høy intelligens som velger å ikke få barn, selv om disse sannsynligvis ville egnet seg godt som foreldre, i forhold til alt trashet rundt om i landet som masseproduserer. Fy flate noe så arrogant!!! Snakk om å opphøye seg selv, du kan umulig ha mange venner med den Hitler tankegangen din!! Enda feigere er det at du må være anonym Jeg må også legge til at det er de såkalte meget oppegående menneskene med høy utdannelse som er frivillig barnløse, som kommer til å sitte ensomme på gamlehjem når den tid kommer og syns synd på seg selv. Endret 14. juni 2010 av soffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 14. juni 2010 #47 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg må også legge til at det er de såkalte meget oppegående menneskene med høy utdannelse som er frivillig barnløse, som kommer til å sitte ensomme på gamlehjem når den tid kommer og syns synd på seg selv. Jeg må si jeg syns dette er den mest egoistiske begrunnelsen for å få barn, og en kveld vi diskuterte dette i venninnegjengen, var det faktisk dette som var den felles begrunnelsen for å ville ha barn. Da jeg sa jeg ikke ville ha, var de alle enige om at de ikke ville sitte på gamlehjemmet og vente og føle seg forsømt. Javel - jeg trenger hvertfall ikke føle meg forsømt hvis jeg ikke har noen som jeg føler er forpliktet til å besøke meg der. Man må ta ansvar for sin egen lykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 15. juni 2010 #48 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg må si jeg syns dette er den mest egoistiske begrunnelsen for å få barn, og en kveld vi diskuterte dette i venninnegjengen, var det faktisk dette som var den felles begrunnelsen for å ville ha barn. Da jeg sa jeg ikke ville ha, var de alle enige om at de ikke ville sitte på gamlehjemmet og vente og føle seg forsømt. Javel - jeg trenger hvertfall ikke føle meg forsømt hvis jeg ikke har noen som jeg føler er forpliktet til å besøke meg der. Man må ta ansvar for sin egen lykke! Den begrunnelsen går igjen i min vennegjeng også. Svaret mitt var at jeg heller vil sitte alene fordi det ikke er noen som kan besøke meg(dvs. at jeg ikke har barn), enn å sitte alene fordi barna mine "ikke har tid" til å besøke meg(ta en tur på nærmeste aldershjem og hør hvor ofte de får besøk!). Og ja, det er et faktum at frivillig barnløse kvinner gjevnt over er høyt utdannete og har høy inntekt, og at de ressurssvake får flest barn(hvilket medfører at menneskeheten som helhet ikke blir smartere i fremtiden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. juni 2010 #49 Del Skrevet 15. juni 2010 Den begrunnelsen går igjen i min vennegjeng også. Svaret mitt var at jeg heller vil sitte alene fordi det ikke er noen som kan besøke meg(dvs. at jeg ikke har barn), enn å sitte alene fordi barna mine "ikke har tid" til å besøke meg(ta en tur på nærmeste aldershjem og hør hvor ofte de får besøk!). Og ja, det er et faktum at frivillig barnløse kvinner gjevnt over er høyt utdannete og har høy inntekt, og at de ressurssvake får flest barn(hvilket medfører at menneskeheten som helhet ikke blir smartere i fremtiden). De gamlingene som klager på dette har nok vert den typen foreldre som ikke fortjener å få besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soffe Skrevet 15. juni 2010 #50 Del Skrevet 15. juni 2010 Den begrunnelsen går igjen i min vennegjeng også. Svaret mitt var at jeg heller vil sitte alene fordi det ikke er noen som kan besøke meg(dvs. at jeg ikke har barn), enn å sitte alene fordi barna mine "ikke har tid" til å besøke meg(ta en tur på nærmeste aldershjem og hør hvor ofte de får besøk!). Og ja, det er et faktum at frivillig barnløse kvinner gjevnt over er høyt utdannete og har høy inntekt, og at de ressurssvake får flest barn(hvilket medfører at menneskeheten som helhet ikke blir smartere i fremtiden). Hva mener dere med ressurssvak? Hva har det med intelligens å gjøre? Er ressurssvak f.eks å være hjelpepleier? Søppelkjører? vaskedame? Tenk hvis ingen hadde tatt disse jobbene lenger og vært fornøyd med det! Vi trenger noen til å ta " drittjobbene" og lavtlønna og, og fy så uintelligente de er da gitt:-) og de fortjener ihvertfall ikke å få barn...nei, nei , de må minst ha en bachelorgrad og 400 000 i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #51 Del Skrevet 15. juni 2010 Og ja, det er et faktum at frivillig barnløse kvinner gjevnt over er høyt utdannete og har høy inntekt, og at de ressurssvake får flest barn(hvilket medfører at menneskeheten som helhet ikke blir smartere i fremtiden). Det er jo sannhet i dette. De høyt utdannete har jo ofte en jobb som krever mer av de, samtidig som at de selv er karrierebevisste og da kommer barn i andre (tredje, fjerde) rekke, noen ganger velger de bort barn helt. De ressurssvake, som du så fint kaller de, har ofte ikke utdanning, i så fall lav, og da er det ofte at det passer seg for de å få barn. Hjemmeværende er det mange av og de lever jo for barna sine, noe som er kjempe fint! Det at menneskeheten ikke blir smartere pga dette er jo bare bra, tenk om absolutt alle hadde høy utdanning, hvem ville tatt de laverestående jobbene da? Roboter? (er vi smarte nok så lages det nok roboter til å ta disse jobbene, og kur for kreft og AIDS følger med) :gjeiper: Jeg har forøvrig høy utdanning, mine foreldre har ingen utdanning (altså de er med på å trekke ned menneskehetens smarthetsskala i følge deg). 2 av 3 av oss barna har uansett høyere utdanning (min bror kom aldri i gang med utdanning, er lagersjef, tjener gode penger, får levert mat til butikker slik at folk med både høy og lav/ingen utdanning kan kjøpe mat og overleve. Han skal selv bli pappa nå; eventuell skrekk og gru for smarthetsskalaen). Jeg kommer nok til å få barn en vakker dag. Jeg har ikke et veldig sterkt ønske, men tenker at jeg sikkert er klar når jeg er litt over 30. Om mine barn blir smarte, ettersom at min mann også er høyt utdannet, gjenstår å se. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soffe Skrevet 15. juni 2010 #52 Del Skrevet 15. juni 2010 Det er jo sannhet i dette. De høyt utdannete har jo ofte en jobb som krever mer av de, samtidig som at de selv er karrierebevisste og da kommer barn i andre (tredje, fjerde) rekke, noen ganger velger de bort barn helt. De ressurssvake, som du så fint kaller de, har ofte ikke utdanning, i så fall lav, og da er det ofte at det passer seg for de å få barn. Hjemmeværende er det mange av og de lever jo for barna sine, noe som er kjempe fint! Det at menneskeheten ikke blir smartere pga dette er jo bare bra, tenk om absolutt alle hadde høy utdanning, hvem ville tatt de laverestående jobbene da? Roboter? (er vi smarte nok så lages det nok roboter til å ta disse jobbene, og kur for kreft og AIDS følger med) :gjeiper: Jeg har forøvrig høy utdanning, mine foreldre har ingen utdanning (altså de er med på å trekke ned menneskehetens smarthetsskala i følge deg). 2 av 3 av oss barna har uansett høyere utdanning (min bror kom aldri i gang med utdanning, er lagersjef, tjener gode penger, får levert mat til butikker slik at folk med både høy og lav/ingen utdanning kan kjøpe mat og overleve. Han skal selv bli pappa nå; eventuell skrekk og gru for smarthetsskalaen). Jeg kommer nok til å få barn en vakker dag. Jeg har ikke et veldig sterkt ønske, men tenker at jeg sikkert er klar når jeg er litt over 30. Om mine barn blir smarte, ettersom at min mann også er høyt utdannet, gjenstår å se. :gjeiper: Bra innlegg Saklig, fint og ærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 15. juni 2010 #53 Del Skrevet 15. juni 2010 Når noen sier : "Jeg blir ikke lykkelig før jeg får barn", tenker jeg : "Du må være lykkelig før du får barn, ellers gir du barnet ditt et veldig stort ansvar siden det skal gjøre deg lykkelig, og det er ikke sikkert det gjør deg lykkelig slik du forventer det" Det er det samme som når de single sier "jeg blir ikke lykkelig før jeg finner mannen/damen i mitt liv", men det kan ta lang tid før man møter den rette noen ganger, og man må være lykkelig selv om man er singel, dessuten er det mange som er i forhold som er ulykkelige, fordi de trodde de skulle bli lykkelige når de fikk et forhold. Det jeg vil si er, du må være lykkelig inni deg selv, og elsker deg selv, for det er bare de som kan dette som alltid vil være lykkelig med eller uten et forhold, og alltid vil være lykkelig med eller uten barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #54 Del Skrevet 15. juni 2010 Foreldrene mine giftet seg tidlig, de var 19 og 23, og etter 5 år, når faren min var ferdig å studere og hadde begynt å jobbe hadde de to små barn på 0 og 3 år. Etter 5 år igjen kom jeg til verden, og etter noen år igjen begynte moren min å studere. Til slutt, i en alder av 43 år, fødte mamma en datter, og jeg og mine søsken en lillesøster. Alt går an liksom, det er ingen fasit på rekkefølge. Man kan studere tidlig, midtveis eller sent i livet, og barn kan komme før, etter og midtimellom. Det hjelper ihvertfall ikke at andre klager og prater nedlatende om hvordan andre gjør ting, det fører som regel ikke noe godt med seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå