Gjest Airi Chikako Skrevet 30. mai 2010 #21 Skrevet 30. mai 2010 (endret) Nei, p-ring virker ikke lokalt. Den avgir hormoner i blodet, akkurat på samme måten som, p-piller. Den eneste forskjellen er at hormonene tas opp gjennom skjedeveggen og ikke gjennom magen. Ja, jeg vet at det tas opp i blodet, men i mindre grad del av det enn vanlig p-piller. Det var det som var poenget. Den avgir hormoner lokalt, dermed trengs det mindre dose. Endret 30. mai 2010 av Airi Chikako
Gjest Iah Skrevet 30. mai 2010 #22 Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ja, jeg vet at det tas opp i blodet, men i mindre grad del av det enn vanlig p-piller. Det var det som var poenget. Den avgir hormoner lokalt, dermed trengs det mindre dose. Det er noe mindre hormoner ja, men det er ikke mer lokalt. Magesekken og skjedeveggen blir hipp som happ. Noe som går ut i blodbanen kan jo på ingen måte påstås å være lokal. Endret 30. mai 2010 av Iah
Champagne Skrevet 31. mai 2010 #23 Skrevet 31. mai 2010 Ikke lokalt sånn sett nei, men hormonene slipper å gå igjennom hele fordøyelsessystemet først, slik at det er mindre hormoner. En annen fordel er at det ikke blir like nifst om man er dårlig i magen...
Gjest Airi Chikako Skrevet 31. mai 2010 #24 Skrevet 31. mai 2010 Det er noe mindre hormoner ja, men det er ikke mer lokalt. Magesekken og skjedeveggen blir hipp som happ. Noe som går ut i blodbanen kan jo på ingen måte påstås å være lokal. *sukk* Jeg mente aldri at de bare virket lokalt, jeg mente at de avgir hormonene lokalt. Jeg vet godt at hormonene blir tatt opp i blodet. Voldsomt så kverulerende da, jeg spesifiserte det jo da jeg så at det hadde gått litt fort i det første innlegget.
Gjest sunniva Skrevet 31. mai 2010 #25 Skrevet 31. mai 2010 Jeg satte inn min første nuvaring i går, spent på hvordan det kommer til å gå! Verken jeg eller min kjære kjente noe spesielt til den under sex, så det er bra ihvertfall. Men jeg har noen spørsmål: Hvis man får bivirkninger av ringen, hvor fort får man det? Allerede etter de første dagene eller går det noen uker? Dere som har brukt den ei stund og hadde litt oppstartsproblemer, gikk det over fort eller vedvarer de enda? Tenker på f.eks vektøkning, humørsvigninger, nedsatt sexlyst osv som er vanlige bivirkninger for p-ringen. Håper jeg slipper unna =D
Gjest Iah Skrevet 31. mai 2010 #26 Skrevet 31. mai 2010 *sukk* Jeg mente aldri at de bare virket lokalt, jeg mente at de avgir hormonene lokalt. Jeg vet godt at hormonene blir tatt opp i blodet. Voldsomt så kverulerende da, jeg spesifiserte det jo da jeg så at det hadde gått litt fort i det første innlegget. Det er mulig jeg er kverulerende, men det er faktisk viktig å få frem at p-ring ikke virker lokalt, da dette er en vanlig misforståelse. Champagnes poeng i forhold til oppkast/magetrøbbel er sant. Det er en problemstilling man slipper å forholde seg til når man bruker p-plaster eller p-ring. Når det er sagt har jeg gått på p-piller i 8 år, og har aldri opplevd å hverken kaste opp eller få diare rett etter at jeg har tatt en pille.
Gjest Airi Chikako Skrevet 31. mai 2010 #27 Skrevet 31. mai 2010 Jeg satte inn min første nuvaring i går, spent på hvordan det kommer til å gå! Verken jeg eller min kjære kjente noe spesielt til den under sex, så det er bra ihvertfall. Men jeg har noen spørsmål: Hvis man får bivirkninger av ringen, hvor fort får man det? Allerede etter de første dagene eller går det noen uker? Dere som har brukt den ei stund og hadde litt oppstartsproblemer, gikk det over fort eller vedvarer de enda? Tenker på f.eks vektøkning, humørsvigninger, nedsatt sexlyst osv som er vanlige bivirkninger for p-ringen. Håper jeg slipper unna =D Jeg hadde humørsvingninger de første ukene, det gikk seg til før jeg var ferdig med den første ringen. Var også kvalm og kastet opp på morgenene den første uka, trodde nesten jeg var for sent ute med prevensjon og var blitt gravid alt. Ellers har jeg ikke hatt noen særlige bivirkninger.
Rime Skrevet 31. mai 2010 #28 Skrevet 31. mai 2010 Veldig fornøyd med p-ringen, ikke fornøyd med p-plaster!! Har hørt at de går mer og mer bort fra p-plaster nå, og at gynekologer og leger ikke anbefaler dette lenger.
Pingting Skrevet 7. juni 2010 #29 Skrevet 7. juni 2010 Drister meg til å hive inn et spørsmål i denne tråden, jeg. Hvordan er det med bruk av p-ring og menskopp, går det i det hele tatt an å kombinere dette? Ser for meg at det fort kan bli litt, eh, fullt der inne Mensen er vel hovedsaklig i den hormonfrie uken, men jeg regner med det blir noe overlapping (det har ihvertfall det for meg både når jeg har brukt piller og plaster).
Gjest Airi Chikako Skrevet 10. juni 2010 #30 Skrevet 10. juni 2010 Drister meg til å hive inn et spørsmål i denne tråden, jeg. Hvordan er det med bruk av p-ring og menskopp, går det i det hele tatt an å kombinere dette? Ser for meg at det fort kan bli litt, eh, fullt der inne Mensen er vel hovedsaklig i den hormonfrie uken, men jeg regner med det blir noe overlapping (det har ihvertfall det for meg både når jeg har brukt piller og plaster). Det går helt fint Gjør det selv, koppen sitter under ringen, så det er ikke noe problem de dagene jeg må bruke begge deler og det er jo bare et par dager.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2010 #31 Skrevet 6. juli 2010 Hei Jeg prøvde meg på p-ring for første gang i går, og er litt usikker på om jeg har gjort det riktig. Har prøvd å dytte den inn så langt fingrene rekker, men den glir ned igjen. Kjenner ikke at den er der, har ikke noe ubehag, og virker ikke som om den glir helt ut, men likevel... Noen som har noen tips/tekniker til hvordan få den ordentlig på plass?
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #32 Skrevet 6. juli 2010 Hei Jeg prøvde meg på p-ring for første gang i går, og er litt usikker på om jeg har gjort det riktig. Har prøvd å dytte den inn så langt fingrene rekker, men den glir ned igjen. Kjenner ikke at den er der, har ikke noe ubehag, og virker ikke som om den glir helt ut, men likevel... Noen som har noen tips/tekniker til hvordan få den ordentlig på plass? Den trenger ikke å være så langt oppe Det går helt fint så lenge den er inne i kjeden. Jeg legger min liksom rundt livmorshalsen, så holder den seg i alle fall på plass. Der har jeg i alle fall passet på at den sitter når vi har sex, så ikke typen plutselig skulle få seg en overraskelse Nei, har ikke sagt at det er akkurat den jeg bruker, og han har ikke lagt merke til den en gang.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2010 #33 Skrevet 6. juli 2010 Den trenger ikke å være så langt oppe Det går helt fint så lenge den er inne i kjeden. Jeg legger min liksom rundt livmorshalsen, så holder den seg i alle fall på plass. Der har jeg i alle fall passet på at den sitter når vi har sex, så ikke typen plutselig skulle få seg en overraskelse Nei, har ikke sagt at det er akkurat den jeg bruker, og han har ikke lagt merke til den en gang. Hvordan får du lagt den "rundt livmorshalsen"? (Sikkert et dumt spm men...)
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #34 Skrevet 6. juli 2010 Hvordan får du lagt den "rundt livmorshalsen"? (Sikkert et dumt spm men...) Jeg er egentlig ikke så sikker på anatomien der nede, så det er litt vanskelig å forklare, men jeg har i alle fall en "tapp" litt oppe i kjeden, som jeg liksom dytter den over. Da holder den seg der. Jeg tror ikke nødvendigvis alle er like der nede, og det kan hende jeg har en som litt mer senket enn andre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå