Gyda Skrevet 21. september 2003 #1 Del Skrevet 21. september 2003 Hvordan fjerner man flekker av hårspray fra speilet på badet?? Og... et vindu jeg har er dekket av folie for å hindre innsyn. Den er mønstret, og fargene har bleknet i solen så det er ikke så veldig pent lenger. Det var der da vi flyttet inn, og regner med at det har vært der i minst 10-15 år. Hvordan tar jeg det bort? Noen som har prøvd dette selv og lyktes? Har ikke lyst til at det skal være masse limflekker eller plastbiter som ikke går bort når jeg er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 21. september 2003 #2 Del Skrevet 21. september 2003 Hårspray fjerner du lett med Vindusvask.. Ditt andre spørsmål har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. september 2003 #3 Del Skrevet 21. september 2003 et vindu jeg har er dekket av folie for å hindre innsyn. Den er mønstret, og fargene har bleknet i solen så det er ikke så veldig pent lenger. Det var der da vi flyttet inn, og regner med at det har vært der i minst 10-15 år. Hvordan tar jeg det bort? Noen som har prøvd dette selv og lyktes? Har ikke lyst til at det skal være masse limflekker eller plastbiter som ikke går bort når jeg er ferdig. Riv av folien forsiktig, prøv å få med mest mulig av folien. Resten fjernes med vindusskrape. Dersom det henger lim igjen kan denne smeltes med varmluftspistol, evt.hårføner, før du igjen skraper med vindusskrape. Så må du vaske vinduet med f.eks salmiakk for å fjerne evt fettbelegg. Har gjort dette selv med gammel folie som var på vinduer når vi flyttet inn, og det gikk kjempegreit å få vekk. Folien var så gammel at limen var sprø og derfor lett å få vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 21. september 2003 #4 Del Skrevet 21. september 2003 Du kan også bruke White Sprit til og fjerne gamle limrester.... funker hvertfall på tape-rester etter den røde jule-tapen på vinduene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. september 2003 #5 Del Skrevet 21. september 2003 Lim fjernes enkelt fra glassflater med neggelakkfjerner. Ikke noen vits i å slite med skrape eller varmluftpistol når man kan gjøre det enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. september 2003 #6 Del Skrevet 21. september 2003 ...eller du kan bruke plasterfjerner som du får kjøpt på apoteket. Den er luktfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 22. september 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 22. september 2003 Tusen takk for gode tips. Nå har jeg fått mot til å sette igang. Så SNART skal folien bort fra vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå