Gjest Spekulerer Skrevet 21. september 2003 #1 Del Skrevet 21. september 2003 Hei.. Jeg har ei datter på 3 år, og jeg og pappaen hennes har vært skilt i 2 år.. Men vi er fremdeles veldig gode venner, og sammarbeider veldig godt om jenta vår.. Vi vil begge at hun skal få ei søster eller en bror, før det blir så veldig stort gap i aldersforskjellen, men ingen av oss har funnet oss noen nye partnere, så vi har lekt litt med tanken om å ha samleie på de dagene jeg er fruktbar, for å se om vi kan gi henne småsøsken. Men så er det det; Hva vil de rundt oss mene om det? Kommer vi til å få mange blikk og rare kommentarer? Hva ville dere sagt om noe sånt? FInt med tilbakemeldinger av alle slag, dette er noe vi vil vurdere nøye og tar gjerne i mot for/imot forslag... Mvh Anja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #2 Del Skrevet 21. september 2003 Min første tanke: Åh herregud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 21. september 2003 #3 Del Skrevet 21. september 2003 :-? -Men dere gjør jo som dere vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 21. september 2003 #4 Del Skrevet 21. september 2003 Vanskelig spørsmål. Men jeg vil si det er bedre å få barn med han som er far til det eldste barnet enn å bli gravid med en tilfeldig mann. Jeg forstår godt at dere ønsker søsken til jenta deres. Dere kjenner hverandre, og klarer å være foreldre sammen, så hvorfor ikke få et barn til med en mann du vet det funker å ha barn med? Vet ikke hva jeg selv ville gjort i den situasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #5 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg syntes ikke det hørtes så dumt ut, jeg! Andre trenger jo ikke å få vite om hvorfor dere valgte å gjøre, om dere evt har datet litt hemmelig eller hva. Mange får jo barn med den ene og andre løse forbindelsen, mens dere vet hva dere har og får. Ser ikke noe galt i det,selv om det er en noe original løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 21. september 2003 #6 Del Skrevet 21. september 2003 Go for it sier nå jeg.. Kjenner ei som har gjort det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crunchy Skrevet 21. september 2003 #7 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg synes det er et bra forslag. Jeg har selv barn med en mann som jeg anser for å være min beste venn. Skulle jeg hatt flere barn (uten å være i et seriøst forhold til en annen mann) så ville jeg absolutt gjort det du tenker på. Dere er gode foreldre sammen, dere er gode venner og dette er noe dere begge kunne tenke dere. Da ser ikke jeg noen grunn for at dette ikke skulle kunne fungere fint. Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. september 2003 #8 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg syns det var en dristig tanke, men kanskje ikke noen dum idè når det kommer til stykket? Dere er jo allerede nødt til å samarbeide om barnet dere allerede har, og siden dere er gode venner og alt.. Det som kanskje er litt ille, er at dere i utgangspunktet fratar det nye barnet enhver sjangse til å leve sammen med begge foreldrene sammen. På den andre siden gir dere barna søsken. Og det er jo uansett ingen garanti for at man holder sammen selv om man får barn.. (og med et slikt samarbeid som dere tydeligvis har er det vel ikke så problematisk for barna å være skilsmissebarn)! En annen ting er at dette barnet vil jo aldri kjenne noen annen måte å leve på, i motsetning til "normale" skilsmissebarn.. Uansett - Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg igjen Skrevet 21. september 2003 #9 Del Skrevet 21. september 2003 Takk for svar... Godt å få litt andre synspunkter på det også.. Joda, vi fungerer veldig godt som foreldre, to dager i uken er vi sammen alle tre, spiser middag, finner på ting og leker sammen med dattra vår, og så har vi henne annen hver helg. Det funker utrolig godt. Så det eneste som hindrer oss er faktisk hva verdenen vil si om dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. september 2003 #10 Del Skrevet 21. september 2003 Ikke trenger dere ha sex for å gjøre det helle, siden det vanligvis involverer litt mer følelser. Hjemmeinseminasjon går helt fint. Perfekt er det å bruke det begeret som er til mensen; damebegeret. Hell sæden i, plugg inn og ligg med rompa høyt en halvtimes tid. *perfect* Lykke til med valget, syns det høres bra ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 21. september 2003 #11 Del Skrevet 21. september 2003 Dette MÅ da være tull??? Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt!! Beklager, men dette kan jeg ikke ta alvorlig. Har ingen argumenter for at dette var en en god ide, men svært mange imot... Men det virker jo som om flere synes at dette var glimrende, så jeg sitter bare her og lurer på hva i huleste vi holder på med i dette landet. Hvis man virkelig er SÅ gode venner og har et SÅ fantastisk forhold - hvorfor ikke bare bli sammen igjen? Det er blitt altfor lett å gi opp forhold - hva med å PRØVE på leve et normalt samliv? Ugh, kjenner at jeg begynner å skru meg litt opp her jeg sitter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. september 2003 #12 Del Skrevet 21. september 2003 Det er et velkjent faktum, PS, at enkelte mennesker kan være verdens beste venner men verdens verste samboere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 21. september 2003 #13 Del Skrevet 21. september 2003 Dette MÅ da være tull??? Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt!! Beklager, men dette kan jeg ikke ta alvorlig. Har ingen argumenter for at dette var en en god ide, men svært mange imot... Men det virker jo som om flere synes at dette var glimrende, så jeg sitter bare her og lurer på hva i huleste vi holder på med i dette landet. Hvis man virkelig er SÅ gode venner og har et SÅ fantastisk forhold - hvorfor ikke bare bli sammen igjen? Det er blitt altfor lett å gi opp forhold - hva med å PRØVE på leve et normalt samliv? Ugh, kjenner at jeg begynner å skru meg litt opp her jeg sitter... Jeg er enig....dette høres for meg helt på viddene ut.... :-? ..... Det er et velkjent faktum, PS, at enkelte mennesker kan være verdens beste venner men verdens verste samboere. ...ja akkurat....og da bør de kanskje ikke få barn sammen...???!!!! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. september 2003 #14 Del Skrevet 21. september 2003 Hvorfor kan ikke venner få barn sammen? Da sier du jo at en lesbisk mor ikke kan få barn med sin homofile venn, fordi de ikke er kjærester! Og hva er det for noen holdninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 21. september 2003 #15 Del Skrevet 21. september 2003 Vet ikke helt, for det første, hvis det forholdet fungerer så godt, er det ingen mulighet til at dere kan flytte sammen.? På den andre siden... dere kan vel ikke ha det sånn resten av livet. Det vil før eller senere komme en eller to nye partnere inni bildet, og kanskje barn på hvert deres hold, hva da..., tror for min del jeg enten ville ha fått forholdet til å fungere med å bo sammen, og la barne forbli enebarn inntill situasjonen er sikrere. En eventuell ny partner vil nok ha problemer med å tillate det åpne forholdet dere har nå, med å treffes alle 3 (4) og ting vil da bli mer stressende å få til. Vet ikke, men sitter igjen med en litt vond smak i munnen, men selvfølgelig, det er jo opp til dere. Lykke til uansett. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 21. september 2003 #16 Del Skrevet 21. september 2003 Hvorfor kan ikke venner få barn sammen? Da sier du jo at en lesbisk mor ikke kan få barn med sin homofile venn, fordi de ikke er kjærester! Og hva er det for noen holdninger? Som jeg ser det er dette egoistisk ovenfor barnet, men det er vel kanskje vanlig idag, vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. september 2003 #17 Del Skrevet 21. september 2003 :o En ting er å være gode kamerater og å være i stand til et godt og nært samarbeid (for eksempel om felles barn). Derfra til å leve sammen i et voksent samliv (som innebærer noe mer enn det å være foreldre..) er det ganske langt!! Det er jo utrolig mange skilsmissebarn i dette landet, (selvfølgelig er det sikkert "bedre" å leve i en kjernefamilie hvis den fungerer), og skjønner ikke hvorfor det er så hårreisende at to som allerede er foreldre sammen skal ha lyst til å lage et barn til sammen. Selv om de ikke er kjærester eller lever sammen til daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. september 2003 #18 Del Skrevet 21. september 2003 I dagens samfunn vil jeg ikke kalle det egoistisk. Å få et barn, godt planlagt og ønsket, la det vokse opp med gjerne 4 foreldre og dobbelt så mye kjærlighet, er ikke egoistisk i mine øyne. Og ikke kom med mobbing, det er meget lite mobbing av barn fra barn. Om voksne kan legge av seg den avlegse holdningen at barn kun skal skapes innenfor ekteskap, så blir også barna mer opplyste og med bedre holdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mathilde Skrevet 21. september 2003 #19 Del Skrevet 21. september 2003 Er dine barn "velsignet" med 4 voksne som gir det kjærlighet, skulle kanskje tro du er alenemor Stjernefisken eller tar jeg feil.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 21. september 2003 #20 Del Skrevet 21. september 2003 Åååå, et forsøk på slag under beltestedet. Gjestefjott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå