Gjest Crazygirl Skrevet 26. mai 2010 #1 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har pcos. Fikk etter mye diskusjon med legen min prøve metformin da jeg har slitt masse med syndromet. Fikk da beskjeden fra legen om at jeg KUN fikk de for 3 mnd. Dette fordi jeg kunne utvikle diabetes om jeg fortsatte med de lengre. Kunne heller ikke få de for å stabilisere syndromet, men for vektreduksjon. Er det flere som har hørt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har pcos. Fikk etter mye diskusjon med legen min prøve metformin da jeg har slitt masse med syndromet. Fikk da beskjeden fra legen om at jeg KUN fikk de for 3 mnd. Dette fordi jeg kunne utvikle diabetes om jeg fortsatte med de lengre. Kunne heller ikke få de for å stabilisere syndromet, men for vektreduksjon. Er det flere som har hørt dette? Nei. Har selv tatt metformin de siste tre årene sammenhengende pga PCOS og er blitt fulgt opp av indremedisiner og gynekolog. Han nå normale hormonverdier og står fortsatt på metformin. Har gått ned 12 kg og er ikke blitt bedt om å slutte med tablettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Del Skrevet 27. mai 2010 Dette må være det dummeste jeg noensinne har hørt! Metformin er jo for å regulere blodsukkeret ved diabetes, man får jo ikke diabetes av å gå for lenge på det. "riste oppgitt på hodet over legen" Håper dette bare var en allmennlege. Når det er sagt så er det ikke sikkert at metformin virker på deg, men det er så absolutt vært et forsøk. Vær også obs på bivirkninger som magesmerter, diarè, kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazygirl Skrevet 27. mai 2010 #4 Del Skrevet 27. mai 2010 Synes dette hørtes helt på jordet ut. Var fastlegen min som sa dette. Men vurderer å høre med en annen lege om hva jeg skal gjøre. Har jo gått på metformin i snart 2 mnd og fått ett nytt liv med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå