Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har gått på sovemedisin, i gruppen Nitrazepam, i flere år pga store søvnproblemer. Nå er tiden for å slutte på dem kommet, men jeg vet at kroppen har blitt avhengig av medikamentet etter så mange år. Så det jeg lurer på er om det er noen av dere som har erfaringer med å slutte på slike medikamenter- og hvorvidt det gikk smertefritt eller om dere fikk abstinenser? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Hva med å halvere dosen i noen dager, for da vil kroppen få en smidigere overgang. Eller kanskje du bør snakke med legen din om det, siden du har gått på de så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Del Skrevet 27. mai 2010 Takk for svar. Må ærlig innrømme (selv om jeg vet det er en mulighet for misfornøyde tilbakemeldinger om det), at jeg ikke gidder å betale penger hos legen for noe jeg like gjerne kan finne ut av selv.. Har vurdert å kutte gradvis, men ser for meg at det bare blir en seigpining for kroppen, derfor har jeg valgt å kutte ut alt fra dag én av seponering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 28. mai 2010 #4 Del Skrevet 28. mai 2010 Takk for svar. Må ærlig innrømme (selv om jeg vet det er en mulighet for misfornøyde tilbakemeldinger om det), at jeg ikke gidder å betale penger hos legen for noe jeg like gjerne kan finne ut av selv.. Har vurdert å kutte gradvis, men ser for meg at det bare blir en seigpining for kroppen, derfor har jeg valgt å kutte ut alt fra dag én av seponering. er ikke sikkert det blir seigpining.Trappe opp og trappe ned har faktisk noe for seg.Kroppen får da en litt enklere måte å komme fra A til B på. Du kan oppleve kraftige abstinenser ved å bråslutte med et medikament.På smerteklinikken får en i allefall beskjed om å trappe opp og ned rolig slik at kroppen får en sjangse til å følge med. Hvordan går det med deg i dag forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 28. mai 2010 #5 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg ville ha snakket med legen om dette, slik at dere finner en nedtrappingsplan som passer til deg:) Man kan få store abstinenser om man ikke gjør det riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Del Skrevet 28. mai 2010 Takk for svar. I dag er jeg på dag 3 uten medikamentet, og det går ok. Jeg får fortsatt sove, og det er noe som er høyt prioritert hos meg. Ellers føler jeg meg litt rart uggen i hodet, ekstra sliten og til tider småkvalm; noe jeg tror kan være abstinenser. Trøsten er jo at det går over etter noen dager (forhåpentligvis), og da er jeg kvitt hele medisinen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå