Gå til innhold

Forskjellige bryster? HJELP!


carocall

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Men antall forventet ukers ventetid er da ikke noe konstant

Selv om du fikk ventetid på et år, er det ting som endrer seg, så alle ikke får ikke samme ventetiden. Er jo derfor sidene til fritt sykehusvalg oppdateres relativt jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg vet er at jeg hvertfall sendte inn søknad der. og så sa de også at jeg skulle få svar innen to måneder. ventet over et halvt år og mottok aldri noe svar. :S

Jeg må først og fremst finne ut problemet med storepuppen ja. Er litt oppgitt over at ting har tatt så lang tid. om det er slik at den kulen ikke er noe stress så er jo det kjempe fint. Tror jeg da vil fettsuge den store puppen, for så å sette like mye inn i begge. Slik at resultatet blir best mulig.. :) Ettersom at jeg så ventetiden i Skien ikke var så lang så valgte jeg det stedet siden jeg aldri hørte noe mer fra Ullevåll.

Er så godt å høre at så mange forstår meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Eneste jeg vet er at jeg hvertfall sendte inn søknad der. og så sa de også at jeg skulle få svar innen to måneder. ventet over et halvt år og mottok aldri noe svar. :S

Jeg må først og fremst finne ut problemet med storepuppen ja. Er litt oppgitt over at ting har tatt så lang tid. om det er slik at den kulen ikke er noe stress så er jo det kjempe fint. Tror jeg da vil fettsuge den store puppen, for så å sette like mye inn i begge. Slik at resultatet blir best mulig.. :) Ettersom at jeg så ventetiden i Skien ikke var så lang så valgte jeg det stedet siden jeg aldri hørte noe mer fra Ullevåll.

Er så godt å høre at så mange forstår meg :)

Hvis du får operasjon godkjent så kan du nok allikevel ikke velge at du skal få fettsugd det store brystet for så å få satt silicon i begge.

Målet vil være å gjøre noe med den klumpen du har. Fjerne den. Deretter vil man forsøke å få begge brystene like om det så er medisinsk nødvendig at de blir av mer lik størrelse (problemet må være til fysisk besvær for deg eller sterkt psykisk). Om de da velger å bare sette silicon i den lille slik at den blir like stor som den store, eller fjerne deler av den store slik at den blir som den lille - ja det er en avgjørelse som kirurgene tar.

Skal du selv bestemme at du vil fjerne det ene helt og sette silicon i dem begge så må du nok på privat sykehus og betale alt selv.

Har selv vært igjennom brystreduksjon. Man får vite ganske klart at kirurgene ikke kan utføre mirakler. Noen ganger blir brystene mindre enn man selv vil, noen ganger ikke så små som man vil. Dette går mye på hvordan man er skapt naturlig. Brystene er ofte forskjellige i utgangspunktet. Mine var det. Og er fortsatt det etter at de ble redusert. Ingen er født helt symetriske. Jeg skjønner at ditt problem er stort og spesielt. Men du bør være realistisk med tanke på hva en operasjon faktisk innebærer.

Du sier at du ikke hadde fått svar etter 6 måneder. Det er vanlig det. Jeg fikk først beskjed om at det var ca. 1 års ventetid på sykehuset legen min sendte meg til. Men at jeg kunne få før om andre trakk seg osv. Før den tid så valgte jeg å ta operasjon privat.

Jeg synes det er rart at du ikke har fått undersøkt den kulen du har nærmere. Den kulen ville ha bekymret men mer enn noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Her kommer en mann sitt synspunkt. Er puppene følsomme? Fint, da er de perfekte.

Når man er flat på den ene siden og på den andre siden har en stor pupp som får en værkende byll hver gang man har mensen så føler man ikke at man har perfekte pupper. Tror ikke du ville syntes de var perfekte heller. (men du har kanskje ikke lest hele tråden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vet er at jeg hvertfall sendte inn søknad der. og så sa de også at jeg skulle få svar innen to måneder. ventet over et halvt år og mottok aldri noe svar. :S

Synes dette høres rart ut jeg.

Jeg var først til undersøkelse hos fastlegen. Han sendte henvisning til Ullevål. 2 mnd etterpå ble jeg kalt inn til undersøkelse. Da jeg ble undersøkt og fikk operasjon godkjent fikk jeg så beskjed om at jeg ville bli kalt inn til operasjon og at det ville skje innen 1 år.

Forstår derfor ikke helt hva slags søknad du måtte sende inn som du skulle få svar på...?

Utover det så føler jeg veldig med deg. Uansett hva andre sier så er det veldig viktig å føle seg vel med sin egen kropp. Selv har jeg hatt en brustreduksjon og er så veldig veldig fornøyd!!!! Gå til legen din en gang til carocall! Du må få undersøkt den klumpen du snakker om og da skal du ikke vente i månedsvis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det blir det samme da, dette er jo etter en brystfjerning på grunn av kreft, men likevel må jeg si at dette bildet var nydelig.

http://4.bp.blogspot.com/__jFgOqdirRY/Rqq6P9bsAdI/AAAAAAAAAj8/gSPjxfedBXk/s400/secret.jpg

Det er ikke et kirurgisk bilde, men et modell-bilde, som viser kvinnen nøyaktig som hun er. Sånn er det bare. Synes hun er tøff jeg.

Men for all del, så skjønner jeg deg veldig godt TS. Men som du sier selv så påvirker det deg psykisk, men jeg tror også det er alt det gjør. Kvinner er vakre som de ER, uten operasjoner. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har følsomme bryster. men brystvorten på den lille puppen gir meg egentlig bare vonde følelser.. Kjenner liksom at følsomheten i begge brystene er forskjellige..

Jeg er bekymret for hva den kulen er. Føler nesten ut som noe har tullet seg opp inni puppen. er så garantert sikker på at det ikke er kreft, men er nødt til å få sjekket meg.

grunnen til at jeg tenker på å fettsuge store puppen er fordi den klumpen har gjort at brystvorten min henger så ned mot siden... istedenfor rett frem.. Og føler det vil se veldig dumt ut med en fast og fin pupp og en som henger skeivt. da er liksom halve problemet løst. Hvis jeg først skal gå gjennom en slik operasjon så vil jeg gjøre alt for å få best mulig resultat :)

Jeg fikk aldri noe mer svar fra Ullevåll. Så vi satser på Skien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har følsomme bryster. men brystvorten på den lille puppen gir meg egentlig bare vonde følelser.. Kjenner liksom at følsomheten i begge brystene er forskjellige..

Jeg er bekymret for hva den kulen er. Føler nesten ut som noe har tullet seg opp inni puppen. er så garantert sikker på at det ikke er kreft, men er nødt til å få sjekket meg.

grunnen til at jeg tenker på å fettsuge store puppen er fordi den klumpen har gjort at brystvorten min henger så ned mot siden... istedenfor rett frem.. Og føler det vil se veldig dumt ut med en fast og fin pupp og en som henger skeivt. da er liksom halve problemet løst. Hvis jeg først skal gå gjennom en slik operasjon så vil jeg gjøre alt for å få best mulig resultat :)

:)

Das tror jeg du misforstår litt hva fettsuging går ut på. Og hva det innebærer å rekonstruere et bryst

Brystet består ikke bare av fett men av kjertler også. Og selv om de fettsuger noe ved brystreduksjon så vil nok ikke det endre på brystvorten din.

Da jeg ble operert så aerola (det mørke området rundt brystvorten gjort litt mindre (for å passe til mindre bryst) men brystvorten er akkurat den samme. Jeg hadde fettsuging under operasjonen, men mest under og på siden av brystet.

Jeg tror nok ikke at du vil få to prikklike bryst uansett. Du må være realistisk her.

Og det er ikke mulig å fettsuge et bryst tomt for så å sette silicon i det for at det da skal bli nytt og fint. Tror du skal snakke med en kirurg før du får for store forhåpninger om hva som i realiteten kan gjøres her.

Du sier at brystvorten på den lille puppen ikke er så følsom og at den også er et problem for deg. Etter en brystoperasjon blir følsomheten mindre uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt den ikke er følsom.. jeg sa den var ubehagelig følsom.. får en ekkel følelse. og som sagt har jeg heller ikke vært til konsultasjonstime engang så jeg aner ikke hva som skal til for å få det OK heller.. :P Bare var det jeg trodde som måtte til.. men vi får nå vente å se :) prøver å være tålmodig her.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest anonym

heihei, jeg sliter akkurat med det samme som deg og jeg ønsker å gjøre noe med det.

min ene pupp er sånn passe stor men den andre ser ut som 12 åring's pupp. jeg sliter veldig med det og det går utover meg selv og hverdagen min, jeg føler meg ikke komfotabel i noe som helst. selv om jeg er bare 16 nå, så er det ikke noe spesielt gøy og i den lille puppen min så kjenner jeg ikke noe kjertler som jeg gjør i den andre og det skremmer meg litt, fordi enten så vokser den ikke mer eller så er det at jeg ikke har melkekjertel i den puppen..

jeg hater å vise puppene mine når jeg har sex fordi jeg er redd for at de skal kommentere det eller merke det. det er det værste, så når jeg har sex så holder jeg alltid på den lille for at ikke de skal ta på den og merke det, og det er ganske slitsom å måtte passe på det hele tiden..

jeg har tenkt å gå til legen allerede nå for kanskje han kan gi meg noe oppmuntring og finne ut hva som er galt med den..

jeg skjønner deg utrolig godt, og håper alt ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Gjest Caroline

heihei, jeg sliter akkurat med det samme som deg og jeg ønsker å gjøre noe med det.

min ene pupp er sånn passe stor men den andre ser ut som 12 åring's pupp. jeg sliter veldig med det og det går utover meg selv og hverdagen min, jeg føler meg ikke komfotabel i noe som helst. selv om jeg er bare 16 nå, så er det ikke noe spesielt gøy og i den lille puppen min så kjenner jeg ikke noe kjertler som jeg gjør i den andre og det skremmer meg litt, fordi enten så vokser den ikke mer eller så er det at jeg ikke har melkekjertel i den puppen..

jeg hater å vise puppene mine når jeg har sex fordi jeg er redd for at de skal kommentere det eller merke det. det er det værste, så når jeg har sex så holder jeg alltid på den lille for at ikke de skal ta på den og merke det, og det er ganske slitsom å måtte passe på det hele tiden..

jeg har tenkt å gå til legen allerede nå for kanskje han kan gi meg noe oppmuntring og finne ut hva som er galt med den..

jeg skjønner deg utrolig godt, og håper alt ordner seg for deg!

Skulle ønske jeg visste hvem du var så hadde ting vært litt enklere å forklare enn her på et forum.. men jeg har fått reduksjon av det ene brystet mitt i februar 2011. det viste seg rett og slett at det ene brystet mitt var overutviklet og at den andre er underutviklet. de fjernet ca 160 gram fra det ene brystet. og jeg skal mest sannsynlig forstørre begge to igjen nå i løpet av et halvt år for å få det mere likt. ifølge legen min skiller det nå 200 gram forskjell sånn ca. den ene puppen som aldri har vokst er ganske spiss mens den andre er rund og fyldig. anbefaler deg å ta opp dette med fastlegen din. de kan henvise deg videre. jeg ble først henvist til ullevåll. men de har sykt lang ventetid. Så jeg gikk inn på www.frittsykehusvalg.no og fikk fastlegen min til å sende henvisning til sykehuset i Porsgrunn isteden. siden ventetiden der er mye kortere. jeg trodde i en alder av 15 år at med tiden så ville de bli like, men det skjedde ikke. skjønner åssen du har det. jeg trodde jeg var den eneste som hadde det på denne måten inntil jeg så en dame ifra england på 'pinlige sykdommer' som var prikk lik som meg.

Etter reduksjonen så føler jeg meg mye bedre ihvertfall. selvom jeg føler silikon i begge vil være siste kronen på verket for å få dem likere. men legen min er usikker på om han vil ta i begge to så jeg venter nå på svar angående det.. lykke til ihvertfall til deg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...