Gjest Jente28 Skrevet 25. mai 2010 #1 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei. Jeg sitter med noen flaue spørsmål som jeg håper noen kan besvare. Jeg føler meg unormal. En unormal 28 åring. Er det normalt med: -Noen svarte hårstrå på brystene? -Noen små klumper (kjertler?) i området rundt brystvorten? -Så og si flate brystvorter? Over til noe litt annet: -SLiter også med et "over-renslighetsproblem". Hver gang jeg har vært på do og gjort nr. 2 så må jeg legge en liten papirbit mellom truse og rumpa for å være HELT sikker på at ikke det er noen ting igjen, selv om jeg tørker veldig, veldig godt. Lar den ligge til neste dobesøk. Får helt panikk av å tenke på bremsespor.... Og nå har det blitt en vane med papiret.... Er det jeg som er helt rar/unormal? Fint med noen tilbakemeldinger. Mvh jente 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. G Skrevet 25. mai 2010 #2 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei. Jeg sitter med noen flaue spørsmål som jeg håper noen kan besvare. Jeg føler meg unormal. En unormal 28 åring. Er det normalt med: -Noen svarte hårstrå på brystene? -Noen små klumper (kjertler?) i området rundt brystvorten? -Så og si flate brystvorter? Over til noe litt annet: -SLiter også med et "over-renslighetsproblem". Hver gang jeg har vært på do og gjort nr. 2 så må jeg legge en liten papirbit mellom truse og rumpa for å være HELT sikker på at ikke det er noen ting igjen, selv om jeg tørker veldig, veldig godt. Lar den ligge til neste dobesøk. Får helt panikk av å tenke på bremsespor.... Og nå har det blitt en vane med papiret.... Er det jeg som er helt rar/unormal? Fint med noen tilbakemeldinger. Mvh jente 28 Hårstrå på brystet er et tegn på litt høyt testosteron nivå (tror jeg) Kjertelene ved brystvorta er antagelig lymfer som er litt ekstra hoven. De bruker å være litt ekstra hoven når kroppen sliten med noe. Men en test du kan gjøre er å finne klumpen. bevege huden over klumpen. sitter klumpen fast i huden, må du oppsøke lege snarest. da dette er et typisk tegn for kreft. det med flatebrystvorter er jeg mer usikker på. Du kan prøve å selv stimulere brystvorta de. De skal i teorien starte en del nerver i området. Og man kan kjenne seg seksuellt opphisset i det man driver på med dette. er det veldig følsomt, kan du bruke litt olje i starten. viktig at du ikke blir sår. Er brystene stor? Hvis de er store, og det er et fedme problem, så kan det rett og slett tyde på at hormonsystemet ditt er i ubalanse. (det kan høres slik ut). Gå gjennom bivirkninger på evt medisiner du tar, og kutt de ut. ellers kan du få legen din til å ta en titt på skjoldbrukskjertelen din. Har du vært plaget med bremsespor? eller er det bare ren frykt for det? Hvis det er slik at du lekker, så kan det tyde på at bindevevet ikke er så sterkt eller at lukkemuskulaturen svikter noe. alt er nok normalt skal du se!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilje Skrevet 25. mai 2010 #3 Del Skrevet 25. mai 2010 Hårstrå på brystene har jeg også. Jeg fjerner dem enkelt med pinsett. Klumper kan jeg ikke uttale meg om fordi jeg ikke aner hvordan de ser ut. Har du tenkt på å spørre en lege? Det er så enkelt som å spørre legen din om å svar og trekke opp BH'en i tre sekunder, neste gang du er til legen. De flate brystvortene dine er helt normale hvis du aldri har vært gravid. Det du sier om frykt for bremsespor synes jeg høres ut som at du begynner å utvikle tvangstanker rundt urenhet i rompa. Har du prøvd intimservietter eller våtservietter for baby etter avføring? Så blir du garantert ren og trenger ingen papirbiter. Men egentlig burde du prøve å bryte denne tvagnen før den blir til hindring for deg. Det er nemlig en smule nevrotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. G Skrevet 25. mai 2010 #4 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei. Jeg sitter med noen flaue spørsmål som jeg håper noen kan besvare. Jeg føler meg unormal. En unormal 28 åring. Er det normalt med: -Noen svarte hårstrå på brystene? -Noen små klumper (kjertler?) i området rundt brystvorten? -Så og si flate brystvorter? Over til noe litt annet: -SLiter også med et "over-renslighetsproblem". Hver gang jeg har vært på do og gjort nr. 2 så må jeg legge en liten papirbit mellom truse og rumpa for å være HELT sikker på at ikke det er noen ting igjen, selv om jeg tørker veldig, veldig godt. Lar den ligge til neste dobesøk. Får helt panikk av å tenke på bremsespor.... Og nå har det blitt en vane med papiret.... Er det jeg som er helt rar/unormal? Fint med noen tilbakemeldinger. Mvh jente 28 Hårstrå på brystet er et tegn på litt høyt testosteron nivå (tror jeg) Kjertelene ved brystvorta er antagelig lymfer som er litt ekstra hoven. De bruker å være litt ekstra hoven når kroppen sliten med noe. Men en test du kan gjøre er å finne klumpen. bevege huden over klumpen. sitter klumpen fast i huden, må du oppsøke lege snarest. da dette er et typisk tegn for kreft. det med flatebrystvorter er jeg mer usikker på. Du kan prøve å selv stimulere brystvorta de. De skal i teorien starte en del nerver i området. Og man kan kjenne seg seksuellt opphisset i det man driver på med dette. er det veldig følsomt, kan du bruke litt olje i starten. viktig at du ikke blir sår. Er brystene stor? Hvis de er store, og det er et fedme problem, så kan det rett og slett tyde på at hormonsystemet ditt er i ubalanse. (det kan høres slik ut). Gå gjennom bivirkninger på evt medisiner du tar, og kutt de ut. ellers kan du få legen din til å ta en titt på skjoldbrukskjertelen din. Har du vært plaget med bremsespor? eller er det bare ren frykt for det? Hvis det er slik at du lekker, så kan det tyde på at bindevevet ikke er så sterkt eller at lukkemuskulaturen svikter noe. alt er nok normalt skal du se!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilje Skrevet 25. mai 2010 #5 Del Skrevet 25. mai 2010 Hårstrå på brystet er et tegn på litt høyt testosteron nivå (tror jeg) Kjertelene ved brystvorta er antagelig lymfer som er litt ekstra hoven. De bruker å være litt ekstra hoven når kroppen sliten med noe. Men en test du kan gjøre er å finne klumpen. bevege huden over klumpen. sitter klumpen fast i huden, må du oppsøke lege snarest. da dette er et typisk tegn for kreft. det med flatebrystvorter er jeg mer usikker på. Du kan prøve å selv stimulere brystvorta de. De skal i teorien starte en del nerver i området. Og man kan kjenne seg seksuellt opphisset i det man driver på med dette. er det veldig følsomt, kan du bruke litt olje i starten. viktig at du ikke blir sår. Er brystene stor? Hvis de er store, og det er et fedme problem, så kan det rett og slett tyde på at hormonsystemet ditt er i ubalanse. (det kan høres slik ut). Gå gjennom bivirkninger på evt medisiner du tar, og kutt de ut. ellers kan du få legen din til å ta en titt på skjoldbrukskjertelen din. Har du vært plaget med bremsespor? eller er det bare ren frykt for det? Hvis det er slik at du lekker, så kan det tyde på at bindevevet ikke er så sterkt eller at lukkemuskulaturen svikter noe. alt er nok normalt skal du se!!! Her antas det en masse ting som er veldig egnet til å skremme. Spesiellt å antyde kreft når det kan dreie seg om naturlig hud rundt brustvortene og anatomi som denne jenta ikke aner at alle andre har. Lukkemuskulaturen hennes høres ikke ut som den svikter på noen måte når hun ikke faktisk bæsjer seg ut på vei til WC... Hormonnivårne hennes trenger det ikke å være noe i veien med. De fleste kvinner har behåring på forskjellige steder på kroppen noe som er genetisk og normalt. Så avsluttes det etter all skremsel med at alt nok er helt normalt... Hvis du ikke vet så bør du ikke begynne å skrive. Ihvertfall ikke om noe så alvorlig som kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. G Skrevet 25. mai 2010 #6 Del Skrevet 25. mai 2010 Her antas det en masse ting som er veldig egnet til å skremme. Spesiellt å antyde kreft når det kan dreie seg om naturlig hud rundt brustvortene og anatomi som denne jenta ikke aner at alle andre har. Lukkemuskulaturen hennes høres ikke ut som den svikter på noen måte når hun ikke faktisk bæsjer seg ut på vei til WC... Hormonnivårne hennes trenger det ikke å være noe i veien med. De fleste kvinner har behåring på forskjellige steder på kroppen noe som er genetisk og normalt. Så avsluttes det etter all skremsel med at alt nok er helt normalt... Hvis du ikke vet så bør du ikke begynne å skrive. Ihvertfall ikke om noe så alvorlig som kreft. Hva er galt med å dele medisinsk kunnskap til folk? Ho kommer med vage symptomer som er vanskelig å si noe om, så man kan jo ikke anna enn å svare så godt man kan. Det ER veldig lett å kjenne om en klump følger hud eller ikke... og om det nu skal være kreft, er d da ikke at vår sjenerte venn kommer seg i en helvettes fart til legen? Det der må jeg bare si var et helt sprengt innlegg fra deg. Og det at jeg sier at alt er nok normal, så er det fordi hun selv utaler seg som unormal. Hva det gjelder hennes kunnskaper om anatomi, så tror jeg ho vet om det er flass eller om det er noe inni brystet. eneste vettuge du har å si er at det faktisk kan være genetisk! Den biten glemte jeg... Om hun får en FASIT på kvinneguiden, så skal det godt gjøres. Ingen vet helt sikkert før en skikkelig klinisk undersøkelse blir gjort! Dette er bare hva det kan være, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente28 Skrevet 25. mai 2010 #7 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei, og takk. Da kan jeg slå meg til ro med hårveksten. Ang. klumpene, så er det faktisk ikke klumper og jeg må nesten få ordlegge meg på nytt. Det ser ut som klumper, men de er helt myke. Er dette bare hud, kanskje? Vanskelig å forklare noe ytterligere.. Jeg har aldri født barn, så da er det vel normalt med flate brystvorter. Nei, jeg har aldri opplevd hverken dårlig lukkemuskel eller å "drite på meg". Jeg har nok bare en veldig tørkemani. Tanken på at det KAN være litt igjen (som jeg ikke ser på papiret) som setter seg på g-strengen er så frastøtende at jeg blir litt tullerusk, og jeg ser det selv. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #8 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er normalt å ha mørke hår på brystene, jeg napper mine med pinsett. Det er normalt å ha flatebrystvorter, vi er forskjellige. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med kuler rundt brystvortene. Brystene er jo fulle av kjertler og fettvev som kjennes ut som klumper/kuler. Er du usikker så snakk med en lege, men mest sannsynlig så er det normalt. Bremsespor kan du bli kvitt ved å bruke intimvåtservietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergans Skrevet 25. mai 2010 #9 Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, høres helt notmalt ut mtp brystene, men selvsagt så er det umulig å garantere noe, spesielt va nettet. Slike små, svarte hår har de aller fleste av oss. De kan også finne på å krype litt oppover magen mot navlen fra pubis. Det er også talgkjertler, samt hårfollikler, rundt brystvortene. Ikke noe unormalt der. Det man skal være obs på er hvis det ene brystet forandrer seg, blir ømt, og/eller brystvorten blir sår og blør. Ved jevnlig selvundersøkelse så lærer du deg fort hva som er normalt for deg gjennom din månedlige syklus. Ang toalettbesøk så er det kanskje litt ok å slappe av, og heller bruke en våtserviett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #10 Del Skrevet 25. mai 2010 Tenker du på at det liksom er litt bulkete i huden rundt brystvorten? Sånn at det kan se ut som klumper men det er det ikke? I såifall så er det også helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilje Skrevet 25. mai 2010 #11 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva er galt med å dele medisinsk kunnskap til folk? Ho kommer med vage symptomer som er vanskelig å si noe om, Du har ikke bidratt med medisinsk kunnskap og hun har ikke presentert noen symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. G Skrevet 25. mai 2010 #12 Del Skrevet 25. mai 2010 Du har ikke bidratt med medisinsk kunnskap og hun har ikke presentert noen symptomer. hmmm... javel? dette var bare helt hjernedødt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timar Skrevet 25. mai 2010 #13 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har også sånne små "bumper" i huden rundt brystvortene, Er visstnok med på å smøre (!) brystvorten når man ammer. Hår rundt brystvorten har jeg sett mange som har. Flate brystvorter vil jeg anta er like normalt som innovervendte brystvorter er? Syns du skal nekte deg selv å legge det papiret i trusa, bare dumt å opparbeide seg sånne tvangshandlinger. Du skifter vel truse hver dag uansett? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente28 Skrevet 25. mai 2010 #14 Del Skrevet 25. mai 2010 Tenker du på at det liksom er litt bulkete i huden rundt brystvorten? Sånn at det kan se ut som klumper men det er det ikke? I såifall så er det også helt normalt. Ja, ulent terreng i sirkelen rundt brystvorten (areolaen tror jeg det kalles), og når brystene blir stive så kommer "klumpene" (som egentlig er helt myke) enda mye bedre frem. Takk for alle svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente28 Skrevet 25. mai 2010 #15 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har også sånne små "bumper" i huden rundt brystvortene, Er visstnok med på å smøre (!) brystvorten når man ammer. Hår rundt brystvorten har jeg sett mange som har. Flate brystvorter vil jeg anta er like normalt som innovervendte brystvorter er? Syns du skal nekte deg selv å legge det papiret i trusa, bare dumt å opparbeide seg sånne tvangshandlinger. Du skifter vel truse hver dag uansett? Lykke til! Ja, skifter truse hver eneste dag, og dusjer 1-2 ganger pr. dag. Tror kanskje tvangshandlingene kommer fra de gangene man føler man kan tørke rumpa uendelig mange ganger før den er ferdigtørka. Det hender jo fra tid til annen for de fleste, vil jeg tro? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 25. mai 2010 #16 Del Skrevet 25. mai 2010 Ville bare si at jeg synes det trikset med den papirbiten var en skikkelig dårlig ide.. Faktisk så dårlig at jeg sitter her og ler For all del, ingen fan av bremsespor jeg heller.. og jeg ville aldri følt meg ren om jeg bare skulle tørket med tørt dopapir. Men jeg kniper som regel igjen til jeg er hjemme. Etter jeg har vært på do setter jeg meg på huk i dusjen og vasker med såpe og vann. Og våtserviettene er alltid med i tilfelle det blir nødvendig å gå på do et annet sted.. Mange synes kanskje dette er litt pirkete, men jeg mener at man skal være ren i rompa, og i underlivet generelt. Synes det er disgusting at ola og kari nordmann går rundt med bæsjeromper.. OG at det er så få som klarer å ordne opp etter seg på toalettet. Blir helt frastøtt av synlige avføringsrester som ligger igjen når noen har vært på do og bare trukket ned uten å sjekke at alt ble med. Brune striper i doen gjør meg kvalm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2010 #17 Del Skrevet 25. mai 2010 På dei tre fyrste spørsmåla: Ja, det er heilt normalt. Eg har det på akkurat same måte, berre at mine brystvorter blei utståande etter at eg amma ungane mine. Men du har kanskje ikkje fått barn enno. På siste spm: Eg gjer ikkje det, men sikkert normalt det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilje Skrevet 25. mai 2010 #18 Del Skrevet 25. mai 2010 hmmm... javel? dette var bare helt hjernedødt... Ja. Jeg har bare vært sykepleier i 9 år. Hvor lenge har du gått på medisinerstudiet? Ett semester? Lymfeknuter sitter forøvrig i halsen, armhulen, thorax, lysken og i buken ved store organer, - og ikke i huden rundt brystvortene. Dermed avslørte du mangel på kunnskp bare der. Og hvorfor skulle hun av alle ting undersøke skjoldbruskkjertelen sin? Du prater bare tøv som var egnet til å skremme i innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 25. mai 2010 #19 Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, ulent terreng i sirkelen rundt brystvorten (areolaen tror jeg det kalles), og når brystene blir stive så kommer "klumpene" (som egentlig er helt myke) enda mye bedre frem. Helt normalt Og alle de andre tingene, for såvidt! Og ikke begynn å stresse pga svar som "det kan hende du har kreft", de små "nuppene" har ingenting med kreft å gjøre. Folk blir plutselig alle leger her inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #20 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva er galt med å dele medisinsk kunnskap til folk? Ingenting, men å komme med masse usann "kunnskap" og hevde at det er fakta er det mye galt med. Blant annet er det helt normalt å ha "flate" brystvorter etter ferdig utvikling. Dette kan f.eks. forandre seg ved barnefødsel og amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå