Gå til innhold

fiat eller citroen?

svirre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både Fiat og Citroën er beryktet for dårlig byggekvalitet, men det har bedret seg med årene. Fortsatt vil jeg tro de ikke er blant de mest pålitelige merkene, men hvis du nå uansett er innstilt på å kjøpe helt ny bil fra norsk forhandler har du jo garanti og 5 års reklamasjonsrett, det burde ta hånd om det meste av problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sett DS3en i levende live før jeg hadde bestemt meg, men i utgangspunktet ville jeg nok hatt en 500 med de "riktige" kombinasjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av de to trur jeg at jeg hadde valgt citroen..

er jo ingen av dem som er kjent for å være sikkelig kvalitetsbiler, men det har vel hendt en del med kvaliteten på de også de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fiat: http://www.dinside.no/524688/test-trendy-italiener

citroeng: er det denne du mener?: http://www.dinside.no/842533/test-bil-med-utsikt

Deretter finner vi nok en overraskelse; Fiat (28,5). Dette italienske merket, som er et stort merke på kontinentet men som har vist seg å være nærmest usalgbart her i landet, slår altså BMW (28,6) og Mercedes-Benz (29,9). Dette resultatet sier mye om utviklingen både hos Fiat og Mercedes-Benz de siste årene.

Citroën (26,0) er også blant bilmerkene som i mange miljøer har måttet leve med et frynsete kvalitetsrykte. I denne undersøkelsen kommer imidlertid det franske merket svært godt ut. Citroën havner på en tiendeplass og slås kun av ett europeisk bilmerke - Mini (21,9)

http://www.dinside.no/370059/de-beste-og-daarligste-bilmerkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg blir litt skeptisk til kvaliteten på slike artiker når de skriver at Mini kommer fra Storbritannia. Enhver som har sett et vognkort på en slik bil vet at det er BMW som produserer...

Testen din er forøvrig av C3, ikke DS3. DS3 er lansert for å være en mer påkostet og eksklusiv variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini blir fremdeles kaldt en britisk bil selv om den produseres litt over alt. ford er amerikansk men produseres i flere land sånn bare som eksempel.

og på meg virker dette seriøst det, mye mere seriøst enn når naboen din veit om en som hadde fiat en gang og den var det noe galt med, uten at han vet hva så var det sikkert fordi bilen er dårlig.... da virker dette En ny, stor britisk-amerikansk kvalitetsundersøkelse inneholder svært interessante resultater.

Det britiske forsikringsselskapet Warranty Direct, som også opererer i USA, presenterer i disse dager en omfattende studie basert på hele 450.000 biler. Warranty Direct tilbyr sine kunder en såkalt "Motor Warranty", en forsikring som dekker omtrent det samme som en nybil-/fabrikkgaranti. Warranty mye tryggere på meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, biler blir produsert mange steder i verden. US-Ford og Euro-Ford er forøvrig to vidt forskjellige ting som ikke har så fryktelig mye med hverandre å gjøre.

At Mini blir sett på som en britisk bil er nå så som så. Den blir av en tysk eier, og da er bilen i mine øyne tysk, selv om den skulle bli montert i England. Avensis blir ikke britisk bare fordi den er satt sammen i England...

Studien ellers er sikkert pålitelig den. Uansett så føler jeg vi har dratt den litt vel langt off-topic her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studien ellers er sikkert pålitelig den. Uansett så føler jeg vi har dratt den litt vel langt off-topic her...

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

mini blir fremdeles kaldt en britisk bil selv om den produseres litt over alt. ford er amerikansk men produseres i flere land sånn bare som eksempel.

og på meg virker dette seriøst det, mye mere seriøst enn når naboen din veit om en som hadde fiat en gang og den var det noe galt med, uten at han vet hva så var det sikkert fordi bilen er dårlig.... da virker dette En ny, stor britisk-amerikansk kvalitetsundersøkelse inneholder svært interessante resultater.

Det britiske forsikringsselskapet Warranty Direct, som også opererer i USA, presenterer i disse dager en omfattende studie basert på hele 450.000 biler. Warranty Direct tilbyr sine kunder en såkalt "Motor Warranty", en forsikring som dekker omtrent det samme som en nybil-/fabrikkgaranti. Warranty mye tryggere på meg hvertfall.

Mini lages bare ett sted, på én fabrikk, og det er i Storbritannia. At firmaet eies av BMW endrer ikke på bilens nasjonalitet. Det blir like galt som å si at Jaguar er indisk og Volvo er kinesisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laktose, mener du da at Mini er britisk fordi den er produsert i Storbritannia, eller misforstår jeg deg nå? I så tilfelle er jeg redd vi må si at forrige generasjon Avensis også er britisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...