Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten min har de siste dagene fått litt utslett i panna, nakken og kinnene. Mest i panna. Hadde han vært nyfødt hadde jeg ikke tenkt at det var annet enn melkeutslett. Men han er 8 mdr...! Han har ikke fått noe nytt å spise i det siste. Noen som har forslag? Han virker upåvirket av det, klør ikke..

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Snuppa mi har hatt røde, eksemslignende utslett på overkroppen ganske lenge nå. Helsesøster ba oss smøre med en fet krem, så vi har kjøpt Apobase fra apoteket, og det har gjort underverker - helt borte på bare et par dager! Kan være et godt tips.

Det er mye varmeutslett nå om dagen, ifølge min helsesøster, men det min baby hadde var nok ikke det, men det forsvant iallfall.

Skrevet

Min har atopisk eksem, men det kommer mest på ben og armer her. Vet ikke om det er noe som kommer i ansiktet. Vi smører med locobase fra apoteket, med den holder vi det ved like iallefall.

Skrevet

Er det bare små prikker, eller er det mer tørre råde områder? Små prikker er som regel ufarlig, mens er det tørre røde områder så er det mer sannsynlig at det er eksem.. (i følge hs vi går til..)

Jenten min får masse små røde prikker hvis det er varmt ute, eller vi har kledd på hun for masse.. Da får hun varmeutslett..

Ellers så har hun prikker på ryggen og litt på magen, vi ser de så vidt til vanlig, men de kommer frem når hun har badet/dusjet.. Hs sa at de var helt ufarlig og at vi kunne smøre med en fet krem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...