Gå til innhold

Invictas vei til en ny og sunnere kropp!

Gjest Villrips

Anbefalte innlegg

Gjest Invicta

:velkommen:

til min treningsdagbok.

Starter denne hovedsakelig for å holde fokus på mitt nye prosjekt - 30 days shred, inspirert av effy :)

Jeg har mange kilo å gå ned, og mange muskler å stramme opp! Min største motivasjon for dette er å øke sjansen for å bli gravid, men også det å kunne føle seg vel, og ikke skjemmes over kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta

I dag har jeg gjennomført dag 2, level 1 av 30 days shred.

Kanskje bittebittelitt lettere enn i går (fordi jeg brukte lettere manualer, tro?), men fortsatt utrolig hardt og tøft. Gleder meg allerede til de 30 dagene er over ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Da var dag 3, level 1 gjennomført! I dag merket jeg det spesielt i venstre fot, både ankel og framside legg.

Hva skal jeg gjøre for å tøye ut leggen skikkelig? Finnes det en god øvelse for det?

Ankelen klarer jeg sikkert å fikse på ministepperen etterpå, tenkte å ta meg en liten halvtime på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Gratulerer med dagbok :duskedame:

Artig at du har kommet godt i gang! Jeg har desverre ikke noen gode tips for hvordan du tøyer ut leggen, men håper det føles bedre i morgen. Jeg fikk strekk i leggen etter 5-6 dager, så vær forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke bilde til den leggtøyningen jeg synes er best og mest skånsom, men kan prøve å forklare likevel :).

Stå rett opp og ned vendt mot en vegg eller annet du kan støtte deg til. Ta et langt steg tilbake med den foten som skal tøyes. Begge føttene og hælene skal være flat i gulvet, bakerste benet helt strakt, forrerste benet bøyd. Len forover og støtt deg med armene mot veggen slik at du kan skyve fra, og presse den bakerste hælen godt ned i gulvet. Pass på at begge føttene er helt paralelle (alle tær skal peke rett frem).

Jeg synes denne tøyningen er veldig god fordi den tar godt, samtidig har du god kontroll og kan lett regulere den vet å flytte foten nærmere eller lengre fra. Og den kan gjøres hvor som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Hvordan går det med foten din? Har du fått trent i dag?

Den føles bra, skal trene nå :jepp:

Fant ikke bilde til den leggtøyningen jeg synes er best og mest skånsom, men kan prøve å forklare likevel :).

Stå rett opp og ned vendt mot en vegg eller annet du kan støtte deg til. Ta et langt steg tilbake med den foten som skal tøyes. Begge føttene og hælene skal være flat i gulvet, bakerste benet helt strakt, forrerste benet bøyd. Len forover og støtt deg med armene mot veggen slik at du kan skyve fra, og presse den bakerste hælen godt ned i gulvet. Pass på at begge føttene er helt paralelle (alle tær skal peke rett frem).

Jeg synes denne tøyningen er veldig god fordi den tar godt, samtidig har du god kontroll og kan lett regulere den vet å flytte foten nærmere eller lengre fra. Og den kan gjøres hvor som helst :)

Tusen takk, Dansepiken, skal forsøke dette etter treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Da er dag 4, level 1 gjennomført! Ankelen gjorde vondt i dag også, leggen litt mindre. Men det gikk greit.

Dansepiken: Dette er en tøying for bakside legg, eller? Var hvertfall der jeg kjente det, og den var helt super! :jepp:

Men jeg føler fortsatt ikke at jeg får til å strekke framsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 4, level 1 gjennomført! Ankelen gjorde vondt i dag også, leggen litt mindre. Men det gikk greit.

Dansepiken: Dette er en tøying for bakside legg, eller? Var hvertfall der jeg kjente det, og den var helt super! :jepp:

Men jeg føler fortsatt ikke at jeg får til å strekke framsiden...

Ja, det er tøying for baksiden. Jeg så ikke før nå at det var fremsiden du spurte etter, sløve meg :klaske:

Fremsiden er ikke så enkel å tøye, men fant denne her. Klarte ikke lage direktelink, men den ligger inni menyen på høyre side. Du kan også gjøre en variant av denne mens du sitter vanlig. Legg ankelen/leggen til foten som skal tøyes, oppå låret på den andre foten. Ta tak i hælen med ene hånden, og press vristen ned så mye du klarer med andre hånden. :)

Kan jo nevne en tøyning til for leggen nå som jeg var så godt igang :gjeiper: For utsiden av leggen: Også veldig fin å gjøres sittende :). Om du skal tøye utsiden av venstre legg, ta tak med høyre hånd på undersiden og hold fast rundt ytre fotrand. Fotsålen vil vippes innover, vær forsiktig om du har skjøre ankler/lett for å tråkke over. Prøv å strekk ut kneet, og dra hele beinet over mot høyre slik at det strekkes på skrå mot motsatt side.

Om du har noen til å hjelpe deg er den også veldig fin å gjøre liggende på rygg, med beinet som skal tøyes rett opp i været. Den som hjelper deg tar da tak i foten, vrir fotsålen og presser hele beinet rolig ned mot motsatt side.

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Tusen takk Dansepiken! :) Orker ikke prøve den nå, er helt utslitt. Men skal gjøre den i morgen etter treningen.

dag 5, level 1 er gjennomført! Føles helt fantastisk, selv om jeg begynner bli lei av level 1, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Dag 6, level 1 gjennomført :)

Merker at det blir vanskeligere å slå på tven.. hehe. Men gleder meg til å begynne level 2, håper det blir litt nytt :)

Framside legg er omtrent helt fin igjen, mens ankelen tuller seg en del på jumping jacks og hoppetau. Gjør det vanskelig å fullføre dem.

Ellers så merker jeg allerede at kroppen begynner å venne seg til øvelsene, det blir enklere med f.eks situps og push-ups. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Nå har jeg dårlig samvittighet :( Jeg sovna utpå ettermiddagen, og sov til 20. Så var det mat og styr og Eurovision begynte, og hele treningen datt ut av hodet mitt. Jeg var så oppsatt på å gjøre det på 30 dager! Så nå føler jeg meg ikke bra :(

Men så tenkte jeg å ta to runder i morgen? En på morgenen og en på kvelden. Teller det som to dager da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Dag 7, level 1 gjennomført! Får se om jeg ikke tar den en gang til senere i kveld. Uten å registrere som dag 8 altså ;-) Jeg får heller bare ligge 1 dag bak skjema. Strammere skal jeg bli uansett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Dag 8, level 1 gjennomført :) I dag var det TUNGT!!! Har mye gangsperr etter i går, tror det er fordi jeg ikke trente på lørdag. Håper det går bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Dag 9, level 1 gjennomført :)

I dag var det også tungt. Har visst klart å pådra meg en slags strekk i ene overarmen :klø:

Lurer litt på om jeg skal trene level 1 noen dager til, for jeg føler fortsatt at jeg ikke klarer å fullføre programmet perfekt. Jeg får ta siste level 1 i morgen og så får jeg prøve på level 2 på torsdag. Så ser vi hvordan det går :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Det ble ingen trening på onsdag.. Men i dag er dag 10, level 1 gjennomført!!! Det betyr at i morgen prøver jeg meg på level 2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Invicta

Takk takk, effy :)

Vet ikke om det var så lurt å starte på level 2 etter tre! dager uten trening. Tungt var det! Men det gikk greit, ser det er noen øvelser som trenger tilvenning men tror det skal gå bra.

I tillegg har jeg trent nesten 1 hel time på ellipse, så i kveld skal jeg virkelig kose meg med tv2, jordbær, ananas og bittelitt sjokolade :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her vil jeg følge med :Nikke: Opprettet dagbok og begynte på Grete Roede i dag... OG har tenkt å bestille 30 day shred!Så det blir nok noe smuglesing her inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Hei!

Her vil jeg følge med :Nikke: Opprettet dagbok og begynte på Grete Roede i dag... OG har tenkt å bestille 30 day shred!Så det blir nok noe smuglesing her inne :ler:

:velkommen: ¤Linda¤!

Lykke til med Grete Roede :) Er det vanlig kurs du har begynt på, eller internettkurs?

Dag 2, level 2 gjennomført! Det var ti ganger jævligere i dag enn i går. Og det er tusen ganger jævligere enn level 1. Pardon my french.

Jeg ble helt skjelven jeg. Med litt innsats klarer jeg vel å gjennomføre det skikkelig på dag 10 :ler:

Har gått 1 time på ellipse i tilleg :trene:

0g en positiv ting! På dag 1 level 1 klarte jeg ikke ta opp leggen bak på rompa med motsatt hånd (dere vet den øvelsen helt på slutten, på uttøying), men i dag klarte jeg det! Det er nok den feite rompa mi som har vært i veien, men dette er uansett et tydelig bevis på at treningen funker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...