Gå til innhold

Hvordan skal en pen jente finne seg en mann hun liker?

Frk Snasen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En pen dame (sett ifra menns perspektiv) er super å ligge med, for uansett alder så kan man nok banne på at de skryter av det til alle vennene sine etterpå (ikke nekt på dette, for dette gjør gutter, som menn),

og en pen dame blir forhåndsdømt til å være uintelligent.

Pene damer rekker sjeldent å vise hvem de er, og hva de står for.

Og får de vist det... gjett hva! Vel, da blir mannfolka redde. Livredde...

Som små hundevalper som har mistet mammaen sin, så løper de bortover fortumlet og ivrige etter å gjemme seg i "hulen" sin. Men jeg lover dere en ting... de tar definitivt kontakt "igjen", bare for å prøve, bare for å sjekke om nettopp du (som er pen) responderer på deres henvendelse. Må skjønne de får seg en skikkelig boost i selvtilliten sin da. :)

Pene damer er fine å ha for menn som sliter med selvtilliten.

Så hvordan får en super pen dame seg en mann som ser hennes indre egentlig?

Ja, hvordan finner en pen, vakker, flott, "stunning og breath-taking" jente seg den mannen hun vil ha, og hvordan finne en som ser lengre enn det fysiske når det angår henne?

Dette spørsmålet er ikke overfladisk. Det er reelt. :)

Venninnen mi Natasha lurer virkelig på dette skjønner dere.

Morsomt innlegg, selv om det er fullt av stereotypier. Både av kvinner og menn.

Slik ser jeg det:

1) Når det gjelder avsnittet hvor du påstår menn skryter av å ligge med pene damer, så må du iallefall bytte ut menn med gutter og damer med jenter. Det er i tillegg helt feil at utseende har tilnærmelsesvis noe å gjøre med hvor super man er i senga eller ikke.

2)At en pen dame blir forhåndsdømt som dum, handler iallefall i min verden om hvordan hun oppfører seg. Jeg møter svært ofte veldig pene damer i jobben jeg absolutt vil kalle smarte. I tillegg er dette også noe som er på vei bort fra den skandinaviske kultur. Slik har det nok vært et stykke bak i tid, da jenter med utseende i orden ble legekoner og advokatfruer og slapp å tenke så mye på annet. Dermed var de også satt i bås. I Europa, spesielt Italia har det vært stikk motsatt. Et pent utseende har blitt sett i sammenheng med positive egenskaper (intelligens etc), og dette tror jeg vi er på god vei til å oppleve her til lands også. Kanskje ikke særlig positivt det heller, men en mellomting hvor det folk sier og gjør er det de blir dømt utifra vil jo selvsagt være det beste.

3)Og det der med at mannfolk er redde pene damer har jeg faktisk aldri sett noen bli, etter fyllte 25. Mulig du prater for ungdommer her men for voksne blir dette helt feil i min bok.

4) selvfølgelig er pene kvinner godt å ha for selvtilliten. Det gjelder like mye for kvinner. Har de en høy mann med høy inntekt som i tillegg ser bra ut, er det med stolthet i øynene de rusler rundt på julebordet og lar ham hilse på kollegene. Ikke fordi de har et sterkt behov for å gjøre hverken kolleger eller mannen en tjeneste, men for å styrke sin egen selvtillit. Hva er galt med det?

5) At mannen skal se en superpen dame's indre, handler ikke om utseende til dama, men om personligheten til mannen.

6)Ingen ser lenger enn det fysiske ved første blikk, og helst første date. Det er vel nærmest allment kjent. Hvorfor skal man kunne påberope seg noe mer fordi om man er klassisk vakker?

7) En oppfatning om en persons utseende er etter min vurdering dynamisk. En person kan prate litt sånn som deg, og gå fra iøynefallende vakker til rett og slett litt patetisk. Jeg opplevde faktisk en kvinne som pratet omtrent slik på en fest (ikke fullt så direkte som deg men i absolutt nærhet). "jeg vet jeg er pen, og jeg ønsker at menn kunne se forbi dette...bla...bla...bla) Hun ble ikke akkurat penere mens hun pratet for å si det slik. Kanskje Natasha skal forsøke å være litt mindre full av seg selv, og heller se hva som rerer seg i hode på den som måtte komme i kontakt med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...