Gå til innhold

Hvordan skal en pen jente finne seg en mann hun liker?

Frk Snasen

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de damene som TS snakker om. Jeg ble mobbet i hele skole perioden av andre jenter, helt fram til vi gikk ut av 3 gym. Jeg har vanskeligheter med å bli kjent med andre jenter, men når jeg først blir kjent, får jeg høre at jeg ikke er som de trodde i det hele tatt. Jeg får sex sms fra gifte kamerater som kun vil ligge med meg, jeg blir aldri bedt ut på date osv. Jeg har snakket med bestevenninnen min om dette, og vi fant vel ut av at jeg har såpass dårlig selvtillitt at folk blir usikre og tror jeg er arrogant. Det er så trist, for jeg er overhode ikke arrogant eller besserwisser. Men jeg har også fått høre at jeg noen ganger kan "skremme fanden på flat mark", fordi jeg har en bakgrunn som ikke er helt vanlig for jenter, og fordi jeg er veldig selvstendig.

Jeg trenger en "sterk" mann, som har god selvtillitt og bein i nesen. Utseende er ikke så viktig for meg, har aldri vært sammen med "billedkjønne" menn. Disse finner man ikke på byen, så jeg vurderer å finne meg en hobby som gjør at sjansene mine øker for å treffe drømmemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Skjønner faktisk poenget til Snasen. Jeg får høre at jeg er utrolig vakker, og jeg ser selv at jeg ser bra ut. Selv de støggeste kara er ikke redd for å ta kontakt med meg, om det er naboen eller en kar på byen. Seff snakker man med naboen, men ikke med seksuelle undertoner. Problemet mitt er at jeg er for hyggelig, tror jeg. Har fått flere tilbakemeldinger på det - trodde ikke du var sååå hyggelig liksom. Kanskje man må bli mer bitchy? Jmf tråden om bad boys - bad girls. Altså at en badgirl er bitchy, utrivelig og kjerring. at det er veien å gå?

Jeg tenker ofte at nå er det faen meg nok, men så dukker det opp en som virker heeelt annerledes. Yeah right. Går på samme smellen gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faktisk poenget til Snasen. Jeg får høre at jeg er utrolig vakker, og jeg ser selv at jeg ser bra ut. Selv de støggeste kara er ikke redd for å ta kontakt med meg, om det er naboen eller en kar på byen. Seff snakker man med naboen, men ikke med seksuelle undertoner. Problemet mitt er at jeg er for hyggelig, tror jeg. Har fått flere tilbakemeldinger på det - trodde ikke du var sååå hyggelig liksom. Kanskje man må bli mer bitchy? Jmf tråden om bad boys - bad girls. Altså at en badgirl er bitchy, utrivelig og kjerring. at det er veien å gå?

Jeg tenker ofte at nå er det faen meg nok, men så dukker det opp en som virker heeelt annerledes. Yeah right. Går på samme smellen gang på gang.

Helt enig med deg :). Men har det ikke i meg å bli bitchy, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatterende utsseende er bare én av flere egenskaper som det er fordelaktig å ha for å bli valgt som livsledsagerkandidat.

- Men det trengs oftest ikke mer enn utseende for å gi oss gutta ståpikk. Dette er to totalt separate ting.

Jeg har aldri hørt menn snakke om at ei dame er under eller over hans utseendestandard. Men plenty av jenter babler om dette. Åpenbart er dette langt viktigere for kvinner enn for menn.

Med litt erfaring opplever nok både menn og kvinner at oppfatningen av utseende endres etterhvert som vi blir bedre kjent. Ei som har et så vakkert ansikt at det nesten fikk meg til å miste pusten, ble mer og mer ordinær ettersom dagene gikk. Ei som ble betraktet som mindre pen, vokste i mine øyne til å bli en av de mest sexy skapninger jeg har vært borti.

Pikken er ikke noe slags termometer som vi stikker inn i folk for å måle hvor hjertevarme de er. Sånt finner vi ut ved å tilbringe tid, og interagere sammen. Og det skal faktisk mer til enn at dere har et fint tryne og er innehaver av et stykk fitte for å bli utkåret til ei det er verdt å leve med. Dette gjelder uansett mannens eget utseende, for det er ingenting som tilsier at en "stygg" mann skal gidde å ta mer dritt enn en "pen". Da plukker han heller neste blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Ja, man kan vel lage et problem ut av det meste?????

Hvis du er pen vil du enkelt finne deg noen å leke med, men hvis ditt indre ikke er av samme kaliber så vil leken bli kortvarig. Så er det jo dette med hva som er vakkert da, er vi alle enig om hva det er, og er vi egentlig best til å bedømme vårt eget utseende?

Og forøvrig, hvem vil egentlig ha en partner med lav selvtillitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og forøvrig, hvem vil egentlig ha en partner med lav selvtillitt?

Psykopater. Og de har som regel selvtillitt som er over skalaen. Så hah! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet her er jo at vi blir dømt nord og ned før noen i det hele tatt har snakket med oss. Vi har ikke en sjangs til å vise hvem vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart? Av de "smellvakre" på jobben, er åtte av ti hyggelige, hilser og småprater. Resten har ikke greid å svare på noe så enkelt som "god morgen" en eneste gang i løpet av året. Likevel forventer de spesialservice fordi de "fortjener det".

De midt på treet flirer, småfleiper og preiker om løst og fast. Vel, mest om dagens plager og skavanker, men pytt pytt.

Utseende er alt som trengs til en tømmetur i senga. Men hvem i helvete gidder å prøve å bli kjent med ei som imiterer en forknytt østers, og som ikke er en millimeter trivelig å oppholde seg i samme rom med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig trivelig og blid. Jeg ønsker heller ikke ONS, det har jeg aldri gjort. Men jeg snakker ikke høyest og gjør ikke så mye ut av meg, når jeg ikke kjenner folk. Men jeg skjønner jo at jeg må gjøre noe selv, så klart! Men det er trist å bli dømt for noe man overhode ikke er før man i det hele tatt har åpnet munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Psykopater. Og de har som regel selvtillitt som er over skalaen. Så hah! :gjeiper:

Så psykopater har god selvtillitt, den var ny! Det er vel heller fasaden de ønsker at folk skal se som strutter av selvtillitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Problemet her er jo at vi blir dømt nord og ned før noen i det hele tatt har snakket med oss. Vi har ikke en sjangs til å vise hvem vi er.

Hvem er vi? Ser du på "vakre" mennesker som en homogen gruppe? Vet du at du blir dømt nord og ned?

Du må ikke blande din single tilværelse med at du er for vakker, man er ikke singel fordi man er vakker, men ofte fordi man byr for lite på seg selv eller andre indre årsaker. Eller noen ganger ved en ren tilfeldighet, det er ikke lett skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hvem er vi? Ser du på "vakre" mennesker som en homogen gruppe? Vet du at du blir dømt nord og ned?

Du må ikke blande din single tilværelse med at du er for vakker, man er ikke singel fordi man er vakker, men ofte fordi man byr for lite på seg selv eller andre indre årsaker. Eller noen ganger ved en ren tilfeldighet, det er ikke lett skjønner du.

Enig. Det blir feil fokus å skylde på utseende.

Selv har jeg vært singel mye i mitt liv, men aldri tenkt at utseendet og personligheten min er en hindring. Problemet har vært - som det er for alle - å finne den hvor alt klikker og klaffer med, den som passer meg akkurat som jeg er.

Vil påstå utseende heller er en fordel, for har man først funnet den personen så trenger man i hvert fall ikke bekymre seg for om han tiltrekkes av deg fysisk eller ei. Er du pen så har du et godt utgangspunkt for å slå i bordet med en vinnende personlighet. Det er en bonus, ikke en byrde.

Jeg har som sagt heller aldri følt at jeg har blitt dømt nord og ned pga utseende, men nå vet jeg heller ikke helt hvor jeg er på skalaen, men det er på øvre del. Jeg tror også hår, sminke, klær, utstråling og innstilling teller mer der enn symmetri i ansiktet. Pamela Anderson ser dummere ut enn Angelina Jolie f eks (om man først skal snakke om fordommer), selv om mange vil mene sistnevnte er vakrere.

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Jeg kjenner flere vakre kvinner, og det "eneste" alle disse har til felles utover å være kvinner er at JEG syntes de er vakre.

Endret av MikeWaters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har også ufattelig lite for seg å klassifisere seg selv nær Pamela på "skalaen", og syte over at mannfolka som foretrekker Angela-typen ikke sikler på deg...

Smaken er forskjellig. Også med tanke på hva som er smellvakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor fokuset ligger på at hun er så pen. Dette er ikke en problemstilling som bare rammer "pene" og "deilige" damer, alle kan komme borti mennesker som ikke var det de utga seg for. Alle kan brenne seg noen ganger. Jeg tror de aller fleste har opplevd sånne situasjoner også. Jeg har i alle fall gjort det selv, og det skyldes nok ikke at jeg er så fantastisk pen og nydelig. Men om man oppfatter seg selv som nettopp det, så blir man kanskje fort selvopptatt? Og selvopptatthet er ikke en kvalitet som andre mennesker synes noe særlig om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det har også ufattelig lite for seg å klassifisere seg selv nær Pamela på "skalaen", og syte over at mannfolka som foretrekker Angela-typen ikke sikler på deg...

Smaken er forskjellig. Også med tanke på hva som er smellvakkert.

Sant det.

Man kunne egentlig fjernet ordet "pen" fra tittelen, slik at det ble "Hvordan skal en jente finne seg en mann hun liker, og som liker henne for den hun er?".

Et legitimt spørsmål mange har lurt på, og som det ikke finnes ett eneste fasitsvar på. Folk er forskjellig, smak er forskjellig. En type utseende funker for noen og ikke for andre. Uansett har det forsvinnende liten betydning i forhold til personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt at jeg er "pamela" pen eller noe. Jeg syns ikke hun er noe pen. Jeg sier bare at jeg blir stemplet ut i fra hvordan jeg ser ut. Dette er noe jeg har fått bekreftet flere ganger av jenter som jeg har fått kontkakt med. At jeg må gjøre noe selv, er soleklart, har ikke sagt noe annet. Folk er så utrolig flinke til å forhåndsdømme folk, uansett...og jeg er helt enig at ordet pen kunne tatt vekk og erstattet med et hvilket som helst annetn adjektiv.

Endret av Daiquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg har ikke sagt at jeg er "pamela" pen eller noe. Jeg syns ikke hun er noe pen. Jeg sier bare at jeg blir stemplet ut i fra hvordan jeg ser ut. Dette er noe jeg har fått bekreftet flere ganger av jenter som jeg har fått kontkakt med. At jeg må gjøre noe selv, er soleklart, har ikke sagt noe annet. Folk er så utrolig flinke til å forhåndsdømme folk, uansett...og jeg er helt enig at ordet pen kunne tatt vekk og erstattet med et hvilket som helst annetn adjektiv.

Det er sant.

Vi blir alle forhåndsdømt, om det så er utseende eller andre ting ved førsteinntrykket. Men man må jo til syvende sist bare være seg selv da (oppbrukt og drøvtygd begrep, men fakta), la personligheten skinne gjennom og ha antennene oppe. Man kan ikke redusere alle problemer med å finne type ned til førsteinntrykket som om det er en umulig ting å bryte ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke redusere alle problemer med å finne type ned til førsteinntrykket som om det er en umulig ting å bryte ut av.

Helt enig, og her har jeg en jobb å gjøre. Må rett og slett bli mer tykkhudet og stole på meg selv :). Men det er søren meg ikke enkelt!!! Spesielt damer er forferdelig stygge og slemme med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Ja, vi blir alle forhåndsdømt, i alle livets situasjoner. Så får man bare prøve å vise hva man er god for. Det finnes mennesker som uansett ikke vil forandre innstilling ovenfor deg, dem får man bare gi opp. Og damer er slemme og fæle mot hverandre, ja. Jeg tror de som lett blir sett på som "pene" har større problemer med det når det kommer til andre damer enn til menn. Selv blir jeg ofte forhåndsdømt fordi jeg ser litt annerledes ut, mamma er nemlig fra Ecuador. Merker at folk ofte snakker på engelsk til meg, for eksempel, eller veldig sakte på norsk. Det går over når jeg tytet tilbake på skikkelig nordmøring :P En arena hvor andre damer er skikkelig vanskelige å ha med å gjøre er på byen. De ser ut til å tro at jeg er ute etter å stikke av med typen deres, selv om jeg ikke har lagt merke til vedkommende en gang. Det kommer ofte bort damer som er tøffe i trynet og skal "ta" meg fordi jeg tydeligvis har sendt blikk til typen deres. Jeg vet ikke, er det sånn at man blir sett på som litt mer troende til sånt når man er fra latin-amerika? Jeg blir ofte tillagt mer attitude enn jeg har også, de tror liksom at jeg er så bitchy :P Som regel er det bare å la være å ta seg nær av det, men det er jo alltid frustrerende når man merker at det ikke hjelper å prøve å vise hvem man er, den andre personen har allt bestemt seg for hva man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...