Gå til innhold

Dumme henvendelser angående utleie

Gjest reebok

Anbefalte innlegg

Gjest reebok

Nå er jeg på boligjakt, og har hund. Setter inn annonse med bilde av meg og hunden, og skriver masse info om hvordan den er å ha i hus etc. Pluss at jeg spesifiserer at jeg absolutt ikke vil leie i kjeller.

Så får jeg masse henvendelser fra folk som leier ut i kjeller!

Siste mail jeg fikk var fra en hvor han skrev at han leide ut en kjellerleilighet, og at han dessverre ikke tillatter husdyrhold....Ok; skal jeg kvitte meg med hunden min da, for å "få lov til" å bo i en kjellerleilighet hos han?? Makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, dette tror jeg er ganske vanlig. Har også opplevd dette. Var på jakt etter leilighet i en spesifikk by fordi jeg skulle studere. Fikk flere tilbud om småbruk o.l i kommuner flere mil unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk den kjenner jeg igjen ja. Har hatt annonse ute siste månedene, hvor jeg søker etter leilighet i et visst område pga barnas skole og en makspris pr. måned. Står også veldig klart i annonsen at jeg er alene med ungene.

Har fått mange henvendelser som er merkelige ja.

En trengte et ektepar (!) som kunne måke snø for ham, ville ikke ha unger i 1-romsen.

En hadde en perfekt leilighet, men skulle ha 3000 mer i måneden og ville ikke følge loven ang depositum.

Mange henvendelser fra steder der jeg ikke kan bo pga skole. Nabokommuner etc.

En som hadde hybel på ca 20 kvm, og mente det var passe for meg som mor og to store barn.

Har hatt mang en stor latter de siste månedene oppe i all tragedien med at jeg og ungene faktisk er uten bopel.

Men heldigvis løste det seg denne uka, og vi har nå faktisk fått napp på en leilighet jeg er sikker på at vi vil trives i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reebok

Står også veldig klart i annonsen at jeg er alene med ungene.

Har fått mange henvendelser som er merkelige ja.

En trengte et ektepar (!) som kunne måke snø for ham, ville ikke ha unger i 1-romsen.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men heldigvis løste det seg denne uka, og vi har nå faktisk fått napp på en leilighet jeg er sikker på at vi vil trives i :-)

Først av alt gratulerer.

Ja jeg har opplevd noe lignende. Jeg satte inn annonse sist jeg lette: voksen kvinne i fast arbeid søker leilighet, max pris X strekningen A til C. Eget kjøkken og bad. Og får da henvendelser om:

Studentkollektiv

Hybler med deling av både/eller kjøkken og bad

Lokasjon D til Å ...

Priser langt utenfor leiet jeg la meg på.

Og når du da påpeker at deres leieobjekt ikke en gang er i nærheten av det annonsen spesifiserer får man en generell utskjelling om at ungdommen (jeg var 41 på det tidspunktet) er noen utakknemlige beist som skal ha sentrale luksusleiligheter mens de studerer. Da jeg påpekte at annonsen sier voksen kvinne i fast arbeid ble røret bare lagt på.

Den ene kjeftesmellen ringte igjen en uke senere for å presentere sitt langt utenfor leia prospekt en gang til.

Det hadde vært kjekt om man kunne ta seg bryet med å lese annonsen liksom - det er en grunn for at den er formulert slik den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Først av alt gratulerer.

Ja jeg har opplevd noe lignende. Jeg satte inn annonse sist jeg lette: voksen kvinne i fast arbeid søker leilighet, max pris X strekningen A til C. Eget kjøkken og bad. Og får da henvendelser om:

Studentkollektiv

Hybler med deling av både/eller kjøkken og bad

Lokasjon D til Å ...

Priser langt utenfor leiet jeg la meg på.

Og når du da påpeker at deres leieobjekt ikke en gang er i nærheten av det annonsen spesifiserer får man en generell utskjelling om at ungdommen (jeg var 41 på det tidspunktet) er noen utakknemlige beist som skal ha sentrale luksusleiligheter mens de studerer. Da jeg påpekte at annonsen sier voksen kvinne i fast arbeid ble røret bare lagt på.

Den ene kjeftesmellen ringte igjen en uke senere for å presentere sitt langt utenfor leia prospekt en gang til.

Det hadde vært kjekt om man kunne ta seg bryet med å lese annonsen liksom - det er en grunn for at den er formulert slik den er.

Takk :)

Ja utrolig hvor lite en del leser i annonsen. Har fått spørsmål om både det ene og det andre som står klart og tydelig i annonsen. Men har skjønt at en del bare sender ut til alle.

Nå gleder jeg meg til å tømme lager og pakke de få tingene vi har der vi bor i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Det hender de dumme henvendelsene går den andre veien også... Jeg er medeier i et par utleieleiligheter og sist vi skulle leie ut den ene fikk vi mye rare henvendelser. Det stod blant annet klart og tydelig i annonsen at kjæledyr ikke aksepteres, men vi fikk flere henvendelser fra folk som hadde hund eller katt og mente at deres lille søte dyr ikke ville være noe problem. Jeg ble faktisk kalt dyrehater av en dame... Hadde også en som mente at det ikke kunne gjøre noe om hun røyket LITT i leiligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender de dumme henvendelsene går den andre veien også... Jeg er medeier i et par utleieleiligheter og sist vi skulle leie ut den ene fikk vi mye rare henvendelser. Det stod blant annet klart og tydelig i annonsen at kjæledyr ikke aksepteres, men vi fikk flere henvendelser fra folk som hadde hund eller katt og mente at deres lille søte dyr ikke ville være noe problem. Jeg ble faktisk kalt dyrehater av en dame... Hadde også en som mente at det ikke kunne gjøre noe om hun røyket LITT i leiligheten...

Det er ikke så rart, for det er mange som skriver at de ikke vil ha husdyr, men egentlig ikke har noe imot det så lenge det ikke skaper problemer. Alle de stedene jeg har leid har det vært spesifisert at husdyr er uønsket, men jeg fikk leie uten problemer når jeg fortalte at jeg har en liten hund som er veldig rolig innendørs.

Sikkert kjedelig om du er helt bestemt på at du ikke vil ha husdyr, men det er mange som ikke er like bestemte som deg, på tross av hva de skrev i annonsen. Det handler jo ofte mer om kjemi, magefølelse og fordommer også. Satt på spissen: Ville du helst leid ut til et stolt Vigrid medlem, et narkomant samboerpar eller ei koselig jente med liten hund om det var det du hadde å velge mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det mange som skriver mye rart i annonseteksten. Akkurat det med husdyr har jeg ingen erfaring med, men det er flere leiligheter hvor de skriver at den er møblert, men så viser det seg at man kan leie den uten møbler hvis man vil.

Eller de skriver at leiligheten er ledig fra 01.05.10 - 01.05.11, men etterpå viser det seg at de egnetlig vil leie den ut fra måned tidligere, og at de helst er på utkikk etter noen som kan leie i flere år.

Så jeg forstår egentlig at folk stiller det som for noen er dumme spørsmål ("stemmer det at leiligheten bare er ledig i et år?"), svarene man får er ofte motstridende med det som står i annonsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reebok

Men dette skjønner jeg, da det godt kunne vært meg. Av og til står det at hudsyr ikke tillatt. Eller mer spesifikt; hund ikke tillatt. Jeg skriver ofte at jeg er klar over at de har skrevet det i annonsen, og så forklarer jeg hvordan min hund er. For det kan være flere grunner til at folk ikke vil ha hund i leiligheta, som størrelse, ødeleggelse, bråk etc. Var faktisk en som skrev i annonsen sin at husdyr ikke var tillatt. Men da jeg forklarte hvordan min hund var, sa han at det ikke var noe problem. : ) (Dessverre ble det likevel ikke noe leieforhold uansett da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, flashback fra vi måtte flytte i fjor...

"Ungt par med katt ønsker å leie i kr.sand" også ringte det folk og ville ha oss i marnadal uten husdyr! Og ei gal dame som ville ha samboer til å slå plenen hennes men ville ikke gi oss kontrakt :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men dette skjønner jeg, da det godt kunne vært meg. Av og til står det at hudsyr ikke tillatt. Eller mer spesifikt; hund ikke tillatt. Jeg skriver ofte at jeg er klar over at de har skrevet det i annonsen, og så forklarer jeg hvordan min hund er. For det kan være flere grunner til at folk ikke vil ha hund i leiligheta, som størrelse, ødeleggelse, bråk etc. Var faktisk en som skrev i annonsen sin at husdyr ikke var tillatt. Men da jeg forklarte hvordan min hund var, sa han at det ikke var noe problem. : ) (Dessverre ble det likevel ikke noe leieforhold uansett da)

Var jeg som postet innlegget du siterer og jeg er klar over at enkelte utleiere gjør unntak men når teksten er "Ikke røyk og ingen kjæledyr. Vi gjør dessverre ikke unntak fra dette." så må jeg innrømme at jeg blir oppgitt over at folk gidder å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...