Gå til innhold

Blakk etter 17.mai-feiring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukte ingenting 17. mai. Var invitert bort på middag, og klærne hadde jeg fra før.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jon Are brukte 5000 på bukse, jakke og sko - det var altså jakke i de 4000 som lett kan leses feil til bare å være sko. Ja jeg synes også dette er for mye når man ikke har råd til det.

Jeg brukte vel en ca 600 på hele 17. mai i år - klær hadde jeg fra før, men vi hadde spleisefrokost og så ble det spise ute og noen utepilser.

Skrevet

Hei!

nye bukser (baumwallshosen)da de fra i fjor ikke passet lenger, ca 1000 kroner. Dessuten en dressjakke, nye sko tilden nette pris av ca 4000.

Du kan egentlig ha det så greit, når du er så dum og bruker så mye penger på klær og sko.

Skrevet

Laget ikke du et slikt innlegg i fjor også, ts?

Skrevet

Jo så klart, Jon Are er jo beryktet ;)

Fant bare 2 andre tråder han hadde laget, en om vandrestaver(?)og en om dårlige hygienerutiner. Pussig fyr. :fnise:

Skrevet

Fant bare 2 andre tråder han hadde laget, en om vandrestaver(?)og en om dårlige hygienerutiner. Pussig fyr. :fnise:

Kanskje han har fått opprettet ny bruker. Jeg husker i alle fall mange artige tråder han har laget ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Kanskje han har fått opprettet ny bruker. Jeg husker i alle fall mange artige tråder han har laget ;)

Ikke egentlige så artige - noen av dem er jo rett og slett stikke nesen i andres saker samt å være så sykelig opptatt av hva andre syns om en at det er kvalmende.

Gjest Jon Are
Skrevet

Nå brukte jeg 4000 på ny dressjakke og sko. Altså til sammen ble det 4000. Jeg har forhåpninger om å kunne bruke dressjakken og skoene i flere år framover. Hva er da mest lønnsomt i det lange løp? En dressjakke som går istykker med en gang, eller en du kan ha muligens hele livet?

Synes jeg merker en hånlig og lite hyggelig tone her blandt dere. Ikke leser dere det som faktisk står heller. Er det fordi jeg er uførestrygdet dere håner meg? Jeg lurer på det.

Med hilsen fra:

Jon Are

Gjest AnonymBruker
Skrevet
:ler: Best av alt var jo at han brukte så mye penger på tantungene
Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du klager over at 17. mai er dyrt når du selv har valgt å bruke 5.000 kr på nye klær med 17. mai som unskyldning.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan er det du behandler klærne da, om de går i stykker med en gang? Mine klær koster langt mindre enn hva dine gjør, og mine klær holder LENGE.

Gjest Blondie65
Skrevet

Nå brukte jeg 4000 på ny dressjakke og sko. Altså til sammen ble det 4000. Jeg har forhåpninger om å kunne bruke dressjakken og skoene i flere år framover. Hva er da mest lønnsomt i det lange løp? En dressjakke som går istykker med en gang, eller en du kan ha muligens hele livet?

Synes jeg merker en hånlig og lite hyggelig tone her blandt dere. Ikke leser dere det som faktisk står heller. Er det fordi jeg er uførestrygdet dere håner meg? Jeg lurer på det.

Med hilsen fra:

Jon Are

Nei Jon Are. Det er ikke uføretrygdet som gjør at vi synes innleggene dine er snåle. Men det faktum at du bruker langt mer penger enn det vi andre i lønnet arbeid har gjort. Og så klager du over å være blakk. I tillegg er det litt selvgodhet ute og går i innleggene dine, det er akkurat som du mener at du har kunnet vise at du kan bruke mye penger. Er dette viktig for deg?

Jeg har heller ingen problemer med å se at en jakke til kr X tusen kan være en god investering, men jeg kan ikke gjøre denne gode investeringen for jeg har ikke de X tusen. Dermed lar jeg være. Eller jeg kjøper en litt dårligere investering som jeg har råd til. I år ble det intet nytt på meg fordi det ikke fantes klær for min kroppsfasong i de butikkene jeg har råd til å handle. Dermed måtte jeg plukke ut noe av det jeg allerede hadde i skapet. Det går greit det og.

Hvis man vet at man trenger en ny dressjakke med tilhørende bukse og sko til 17. mai kan man jo også legge av penger til dette over flere måneder. Dermed blir det ikke havregrøt i resten av mai ...

Skrevet

Men hvordan er det du behandler klærne da, om de går i stykker med en gang? Mine klær koster langt mindre enn hva dine gjør, og mine klær holder LENGE.

Dette lurer jeg også på. Jeg har ikke råd til å kjøpe dyre klær, så alle mine klær er kjøpt i såkalte billigbutikker, allikevel varer buksene mine i flere år.

Skrevet

Laget ikke du et slikt innlegg i fjor også, ts?

Jeg er også ganske sikker på det, for han trengte nemlig nye bukser da og...

Skrevet

Jeg kjenner nesten ingen som bruker så mye penger på jakke og sko og de fleste jeg kjenner jobber. Synes det er merkelig jeg. Hadde aldri gjort det hvis jeg hadde måttet spise nudler resten av måneden. Jakka kan ikke spises og det er begrenset hvor ofte man i det hele tatt bruker et slikt plagg.

Skrevet

Han hadde en lignende tråd etter 17.mai i fjor også. Da hadde han også kjøpt seg splitter nye klær til x-antall tusen. Kanskje han skulle vært påmeldt til Luksusfellen?

Skrevet

J, det er dyrt å følge familietradisjoner, gitt. Hva ER forresten baumwallshosen, eller hva det var?

Skrevet

J, det er dyrt å følge familietradisjoner, gitt. Hva ER forresten baumwallshosen, eller hva det var?

Høres ut som tysk for bommullsbukser.

Skrevet

Høres ut som tysk for bommullsbukser.

Ja, men da skjønner jeg at man MÅ ha akkurat det til 17. mai. Hva ellers, liksom? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...