Gjest Jon Are Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Nå har det seg slik at jeg som uføretrygdet er fullstendig blakket etter 17. mai- i år som i fjor. Når man har familie og tantebarn blir man nødt til å bruke trygden sin på feiringen. Jeg kan ramse opp: nye bukser (baumwallshosen)da de fra i fjor ikke passet lenger, ca 1000 kroner. Dessuten en dressjakke, nye sko tilden nette pris av ca 4000. Sløyfer, flagg, diverse blåser, pølser, is,brus, kaffe og middag på resturant med familie og tantebarn. Dette kom seg på ca 450 kr. Etter å ha kjøpt hundefor og en 20-pakning røyk er jeg blakk! Horribelt at det skal koste så mye å feire Norge! Er det jeg som tar helt av? Hvor mye bruker dere? Med hilsen fra Jon Are
Harlekin Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Altså, man kan jo ikke bruke mer penger enn man har til rådighet denne måneden. 17. mai er bare én dag - har du ikke penger til å "ta av", så gjør du det ikke heller. Er ikke det logisk da? Vi brukte nesten ingenting - foreldrene mine spanderte lunsj, vi hadde klær fra før, og gikk til og fra byen. Vi kjøpte ett lite flagg og noe å drikke, så det ble ganske billig, under 200 kr. Endret 23. mai 2010 av Harlekin
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Du er da vel ikke nødt til å kjøpe så svindyre klær for å feire dagen heller
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Sko til 4000 kr? Klær og skotøy kjøper man etter lommeboka. Der kunne du ha spart en hel del og heller kost deg med mat, is og familien.
ToveM Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Du hadde i alle fall fått en hel dress på Dressmann til under en tusenlapp of sko på økonomisko til et par hundrelapper..og hvorfor skal du bruke penger på nieser og nevøer, de har vel foreldre som kan betale for det de trenger...
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 For å sammenligne.. Jeg brukte en kjole jeg hadde fra før, skulle gjerne kjøpt ny, men har ikke penger ril det ved hver anledning. Jeg kjøpte to is, og påspanderte meg en bedre grillmiddag (altså litt mer enn bare pølser), og noen kalde pils så min 17.mai kom vel på rundt/under 200 kroner.. Så ja, det er vel du som overdriver..
FrøydisII Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Ja, du sier at med familie og tantebarn må man bruke penger på feiringen? Det er hyggelig da, men tror ikke familien din hadde så mye mer kos om du kjøpte sko til 4000, som hvi du hadde kjøpt sko til under 1000lappen?
Antoinette Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Middag på resturant for 450 for fam. og venner var da veldig lite?? Og Sko til 4000?? Nei Jon Are, slutt å skriv tull.
Gjesten Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Jeg hadde fellesfrokost med venner, gikk i klær jeg hadde fra før, dro hjem igjen og spiste middag. Det er helt unødvendig å bruke så mye penger på 17. mai. Har ikke nevøene og niesene dine foreldre?
Xanadus Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Nå har det seg slik at jeg som uføretrygdet er fullstendig blakket etter 17. mai- i år som i fjor. Når man har familie og tantebarn blir man nødt til å bruke trygden sin på feiringen. Jeg kan ramse opp: nye bukser (baumwallshosen)da de fra i fjor ikke passet lenger, ca 1000 kroner. Dessuten en dressjakke, nye sko tilden nette pris av ca 4000. Sløyfer, flagg, diverse blåser, pølser, is,brus, kaffe og middag på resturant med familie og tantebarn. Dette kom seg på ca 450 kr. Etter å ha kjøpt hundefor og en 20-pakning røyk er jeg blakk! Horribelt at det skal koste så mye å feire Norge! Er det jeg som tar helt av? Hvor mye bruker dere? Med hilsen fra Jon Are Det eneste jeg stusser på her er: Hvordan kan det ha seg at du måtte kjøpe sko til 4000 og bukser til 1000 kr? Fantes det ikke noe billigere? Om jeg hadde dårlig råd men måtte ha nye klær så ville jeg nok funnet meg noe kjempebillig i en rimelig butikk.
Harlekin Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Middag på resturant for 450 for fam. og venner var da veldig lite?? Og Sko til 4000?? Nei Jon Are, slutt å skriv tull. Det er nok noe galt med samtlige tall her, ja ...
Gjest Katee Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Seriøst? 4000,- på nye sko? Hvis du vet at du har lite penger, så bruker du ikke 4000,- på sko da kjøper du noen billigere (hvis du absolutt må ha nye sko). Brukte klær jeg hadde fra før, 50,- på litt snop til min lillebror, gikk til og fra byen, hadde brukt 300,- på middag hvis ikke mamma hadde spandert. Endret 23. mai 2010 av Alyah
cyanid Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 haha! Huff sikkert ikke no greit å være blakk, men jeg ser for meg en galning bruke 4000 på sko! Selv kjøpte jeg sigaretter og en pærecider på herlig land, alt jeg trengte for å kose meg den dagen. + noen sko til 700 men de kjøpte jeg 3 dager før, og brukes ikke bare på 17 mai!
kontorstol Skrevet 23. mai 2010 #15 Skrevet 23. mai 2010 Bruke etter evne veit du tydeligvis ikke hva er. Hvorfor i all verden måtte du kjøpe så dyre klær og sko? Her brukte jeg bunad, parkerte privat, 40 kr på sukkerspinn, 50 kr på is og kaffe. Under hundre kr for hele dagen.
Gjest Nanette Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Hahhaha sorry at jeg ler men du er et uføretrygda luksusdyr. De to kategoriene passer bare ikke sammnen. Jeg brukte 400 kr på kjole til mini som er for liten til å forstå hva 17.mai er enda, og var på middagsbesøk. Så 400 kr var alt jeg brukte i år. Pynta meg selv i kjole og sko som jeg hadde fra før. Litt ulogisk at du som er uføretrygda bruker pengene dine på middag til familie og venner OG på blåser og is til nieser og nevøer. Ikke helt naturlig å snylte på en uføretrygda, er det vel...
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Skjønner dere ikke at han bare kødder da. Ingen er så tjukke i huet at de bruker 4000 på sko når de lever på uføretrygd!
Harlekin Skrevet 23. mai 2010 #18 Skrevet 23. mai 2010 Skjønner dere ikke at han bare kødder da. Ingen er så tjukke i huet at de bruker 4000 på sko når de lever på uføretrygd! Jo så klart, Jon Are er jo beryktet
Tobbi Skrevet 23. mai 2010 #19 Skrevet 23. mai 2010 Jon Are feiret 17. mai sammen med sine TANTEbarn. Javel ja. Er nok mer enn pengesummer som skurrer der i gården.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #20 Skrevet 23. mai 2010 Skjønner dere ikke at han bare kødder da. Ingen er så tjukke i huet at de bruker 4000 på sko når de lever på uføretrygd! Si ikke det... Jeg tror dessverre min kronisk blakke, uføretrygdede, kjederøykende venninne fint kunne ha funnet på å gjøre det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå