Gå til innhold

Parforhold

Steinar40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gode spørsmål, her er det mye egenutviklingspotensiale . Bortsett fra at jeg vil snu det til å dreie seg om 1) forutsetninger og 2) show stoppers

1) Forutsetninger

- God personkjemi

- Kjærlighet, tiltrekning

- Seksuelt kompatible hva angår form og hyppighet

- For meg er det SVÆRT viktig å være sammen med en som setter parforholdet først, dvs velger å prioritere meg og forholdet i tid og rom.

- Positiv psyke og innstilling til livet

- Aktivitetsorientert- liker å gjøre og finne på ting, liker å planlegge

- Følsomhet- opptatt av hvordan man har det og kan snakke om det

- Gir av seg selv

- Utadvendt (da jeg er det selv, kan ikke leve med en østers)

2) Show stoppers

- For opptatt av seg selv og egne interesser/jobb (må gjerne være ambisiøs og karrierebevisst som meg selv, men det skal ikke ta alt overskudd)

- Lav selvfølelse (dette funker ikke med meg)

- Helt ulike interesser. Det er viktig å "naturlig" velge mye av de samme tingene når det gjelder prioritering av bruk av tid. Ellers blir jeg ensom

- Kun opptatt av sex og ikke alle de andre delene av samlivet/forholdet

(alle former for misbruk/avhengighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode spørsmål, her er det mye egenutviklingspotensiale . Bortsett fra at jeg vil snu det til å dreie seg om 1) forutsetninger og 2) show stoppers

1) Forutsetninger

- God personkjemi

- Kjærlighet, tiltrekning

- Seksuelt kompatible hva angår form og hyppighet

- For meg er det SVÆRT viktig å være sammen med en som setter parforholdet først, dvs velger å prioritere meg og forholdet i tid og rom.

- Positiv psyke og innstilling til livet

- Aktivitetsorientert- liker å gjøre og finne på ting, liker å planlegge

- Følsomhet- opptatt av hvordan man har det og kan snakke om det

- Gir av seg selv

- Utadvendt (da jeg er det selv, kan ikke leve med en østers)

2) Show stoppers

- For opptatt av seg selv og egne interesser/jobb (må gjerne være ambisiøs og karrierebevisst som meg selv, men det skal ikke ta alt overskudd)

- Lav selvfølelse (dette funker ikke med meg)

- Helt ulike interesser. Det er viktig å "naturlig" velge mye av de samme tingene når det gjelder prioritering av bruk av tid. Ellers blir jeg ensom

- Kun opptatt av sex og ikke alle de andre delene av samlivet/forholdet

(alle former for misbruk/avhengighet)

Når du skriver utadvendt, mener du da en person som er ethvert selskaps midtpunkt, eller mener du egentlig å være åpen? Altså åpen som i at han kan prate med deg om alt mulig, men ikke nødvendigvis gjør det samme med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et eksempel på en konkret ulempe for meg ville være med ei dame som vil ha hund eller katt. Tenk bare på alle de pelshåra overalt inne i huset det blir! :sukk:

Er du seriøs nå? Du vet kanskje ikke at det finnes en utmerket innretning som kalles støvsuger? Korthårede dyr røyter mindre enn langhårede. Hvis du er allergisk, stiller selvfølgelig saken seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs nå? Du vet kanskje ikke at det finnes en utmerket innretning som kalles støvsuger? Korthårede dyr røyter mindre enn langhårede. Hvis du er allergisk, stiller selvfølgelig saken seg annerledes.

Det er umulig å støvsuge opp all pels og bøss som kommer fra en normal hund som er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er umulig å støvsuge opp all pels og bøss som kommer fra en normal hund som er inne.

Og hva så? Har du lover og regler for renhold også? Uansett dyr i huset eller ikke, kan det aldri holdes sterilt. Det vil alltid finnes partikler rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva så? Har du lover og regler for renhold også? Uansett dyr i huset eller ikke, kan det aldri holdes sterilt. Det vil alltid finnes partikler rundt omkring.

Det er en vesentlig forskjell på å ha det sterilt og det å ha dyrehår etc. over hele huset.

Hvis du har hatt hund så har du sett dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er en vesentlig forskjell på å ha det sterilt og det å ha dyrehår etc. over hele huset.

Hvis du har hatt hund så har du sett dette selv.

Jeg har ikke hatt hund selv. Min sønn bodde hos meg en periode, da det drøyde med huskjøp for ham. Han hadde en schæfer som var inne om natten. Jeg, eller vi, støvsugde ikke noe ekstra på grunn av den. Jeg har hatt mange katter oppigjennom årene, ikke noe styr med dem, heller.

Du bestemmer selv om du aksepterer dyr i huset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Når du skriver utadvendt, mener du da en person som er ethvert selskaps midtpunkt, eller mener du egentlig å være åpen? Altså åpen som i at han kan prate med deg om alt mulig, men ikke nødvendigvis gjør det samme med alle andre.

Utadvent er å kunne snakke og omgås med folk, å ville snakke og omgås med folk. De må ikke være selskapets midtpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utadvent er å kunne snakke og omgås med folk, å ville snakke og omgås med folk. De må ikke være selskapets midtpunkt.

Nei, men de kan ha en lei tendens til å ville være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nei, men de kan ha en lei tendens til å ville være det.

Nå går du inn for å kverulere. Det er høyst normalt at man er sosial og snakker med folk når man er i sammenkomster av forskjellig slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste negative jeg klarer å finne ved parforhold må være å måtte forholde seg til svigerfamilien, ikke alltid det letteste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke festens midtpunkt, absolutt ikke (slitsomt), men som du påpeker kan snakke med meg om alt mulig men ikke nødvendigvis med alle andre nei. Jeg legger vel også i det evnen til å samtale med andre, være litt skravlete....:-). Jeg er selv veldig utadvendt og sosial, tror en innadvendt stille person ganske enkelt ville blitt overkjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke festens midtpunkt, absolutt ikke (slitsomt), men som du påpeker kan snakke med meg om alt mulig men ikke nødvendigvis med alle andre nei. Jeg legger vel også i det evnen til å samtale med andre, være litt skravlete....:-). Jeg er selv veldig utadvendt og sosial, tror en innadvendt stille person ganske enkelt ville blitt overkjørt

Okay, forstår.

Kvinner er ofte mer skravlete, utadvendte og sosiale enn menn.

Er ikke noe spesielt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvilke ulemper ødelegger alt?

Ulemper ved han:

- Har dårlig økonomi

- Er overvektig

- Er en kjedelig tørrpinn

- Gjerrig holdning

- Har ikke førerkort

- Overfladisk

- Stresset

- Bryr seg ikke om egne barn eller familien som enhet

- Tar konen som en selvfølge: når romantiukken har sluknet etter de første par årene og han tror alt er greit og at han ikke må anstrenge seg noe mer fordi byttet er i havn: feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Usj, kunne ikke ha vært sammen med en mann som har dyr...mye ekkelt med dyremat og hår/baktierier! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann

Fordel med et forhold:

Fri tilgang på pupper.

Ulemper:

Masing om trivialiteter rett etter at en har komme hjem fra jobb.

Masing om husarbeid som må gjøres NÅ, for det har HUN bestemt.

Kjeft for at nevnte husarbeid ikke er utført slik HUN mener det SKAL utføres.

Furten partner når en ser en eneste fotballkamp i uken.

Hver uke skal fylles med Farmen, frustrerte kjerringer, Paradise Hotell, Robinson og jakten på den 6 sans...

Svigermor...

Og slik kan jeg fortsete i det uendelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Fordel med et forhold:

Fri tilgang på pupper.

Ulemper:

Masing om trivialiteter rett etter at en har komme hjem fra jobb.

Masing om husarbeid som må gjøres NÅ, for det har HUN bestemt.

Kjeft for at nevnte husarbeid ikke er utført slik HUN mener det SKAL utføres.

Furten partner når en ser en eneste fotballkamp i uken.

Hver uke skal fylles med Farmen, frustrerte kjerringer, Paradise Hotell, Robinson og jakten på den 6 sans...

Svigermor...

Og slik kan jeg fortsete i det uendelige...

Det måtte vel være mye bedre for deg med et løsere forhold hvor du har tilgang til både pupper og andre herligheter, uten å måtte bo sammen med damen ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det måtte vel være mye bedre for deg med et løsere forhold hvor du har tilgang til både pupper og andre herligheter, uten å måtte bo sammen med damen ;) .

Strengt tatt den perfekte løsning. Men en av partene ender jo alltid opp med følelser for den andre... Eventuelt finner noen andre som en får følelser for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Strengt tatt den perfekte løsning. Men en av partene ender jo alltid opp med følelser for den andre... Eventuelt finner noen andre som en får følelser for.

Det forutsetter at man våger å ta en sjanse. Man slipper i hvert fall unna mange trivialiteter på den måten, kan bare "skumme fløten" som det heter :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...