Agnes Skrevet 20. september 2003 #1 Del Skrevet 20. september 2003 Det har aldri jeg, og jeg lurer litt på hvordan det er. Opplever du et kjøpepress om du kommer på et? Hva slags party har du vært på? Kjøpte du noe? Fornøyd med produktene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2003 #2 Del Skrevet 20. september 2003 Vært på Mary Kay. Hyggelig konsulent og ikke direkte kjøpepress. Allikevel er det litt vanskelig å bli tatt til side for privat konsultasjon (=kjøp) og si at man ikke vil ha noe. (Derfor kjøpte jeg ...) Synes også det var dumt at man ikke fikk utlevert prisliste, men må spørre damen om hva de ulike tingene koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 20. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 20. september 2003 Tilgi meg for å framstå som ignorant, men hva er Mary Kay? Sminke eller klær? Var du fornøyd med produktene du kjøpte, Don Pedro? Ville du kjøpt Mary Kay igjen? Jeg har fått etpar innbydelser til homeparties, men har så langt takket nei. Nettopp fordi jeg ville føle meg litt forpliktet til å handle om jeg takker ja. Den som arrangerer gjør dette gjerne mye for kosen og sammenkomstens del, men selvsagt også for penger. Slik "bruk" av familie, venner og bekjente har jeg ikke sansen for. Men om noen her kan overbevise meg om jeg slett ikke behøver føle meg presset til å handle, så kanskje jeg skulle takket ja neste gang. Og om produktene virkelig er gode, og det er noe jeg trenger eller bare har lyst på, ja, hvorfor ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2003 #4 Del Skrevet 20. september 2003 Hudpleie. Hun som holdt selskapet fikk ikke penger så vidt jeg vet, men hun ble sminket. Produktene virket ok, men har ikke begynt å bruke de enda. Var dyre. Jeg hadde ikke gått hvis jeg ikke var klar for å handle litt, ville som sagt ikke klart å si nei. Gikk fordi det var god mat og koselig med venninder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 20. september 2003 #5 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har vært på Tuppervare-party, Cacas, Green House og demonstrasjon av microkluter. Jeg kjøpte noe på hvert party, men det var fordi jeg ville, ikke pga press. Ikke alle har kjøpt der jeg har vært, og dersom noe ikke faller i smak kjøper jeg heller ikke noe, evt. takker nei til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2003 #6 Del Skrevet 20. september 2003 Tror det er litt forskjell på ulike produktsamlinger. Som sagt; hos Mary kay blir du tatt til side når du bestiller, da synes jeg det er vanskelig å si nei. Har hørt om andre steder der man får utlevert prodktliste med priser, og krysser av. De samler inn til slutt. Da er det lettere å la være. Synes det burde være slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 20. september 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 20. september 2003 Takk, DP. Hvordan blir det mottat når noen takker nei, Redhead? Er det virkelig bare bare å takke nei for den som ikke vil handle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 20. september 2003 #8 Del Skrevet 20. september 2003 Vi har alltid fått utdelt bestillingsliste med en gang vi kommer der jeg har vært. De som ikke har bestilt har ganske enkelt latt være å levere lista til forhandleren uten at noen har kommentert det. Synes det er greit sånn, så slipper man å føle kjøpepress og det blir opp til hver enkelt deltaker om man vil kjøpe noe eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 20. september 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 20. september 2003 Tupperware kjenner jeg til. Hva selger Cacas og GreenHouse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 20. september 2003 #10 Del Skrevet 20. september 2003 Tupperware kjenner jeg til. Hva selger Cacas og GreenHouse? Cacas selger alt mulig utstyr og tilbehør til baking og særlig kakepynting. Green House selger klær. Klikk på linkene så ser du hva de har å tilby . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 20. september 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 20. september 2003 Takk for informasjon, RH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 20. september 2003 #12 Del Skrevet 20. september 2003 Det har aldri jeg, og jeg lurer litt på hvordan det er. Opplever du et kjøpepress om du kommer på et? Hva slags party har du vært på? Kjøpte du noe? Fornøyd med produktene? Ja, har vært på Oriflame (= hudpleie, make up og kosmetikk). Syns det var helt greit, men ikke helt min stil. Jeg var ganske ung da, og produktene var helst for litt voksne damer. Ja, jeg opplevde kjøpepress, men det gjør jeg uansett hva folk tilbyr meg. Vanskelig å si høflig nei... Jeg kan ikke huske hva jeg kjøpte, men husker at jeg fikk et gratis produkt i tillegg. For noen år siden ble jeg bedt på homeparty igjen (tror det var tupperware), men da klarte jeg å si nei til innbydelsen. Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 20. september 2003 #13 Del Skrevet 20. september 2003 Har vært i ganske mange foruten de nevnte, har jeg vært i Amoramica, perfect home, Kari Trestakk og et par jeg ikke husker navnet på. Jeg har aldri opplevd kjøpepress. Får utlevert katalog og bestillingsliste når vi kommer, og skal en ikke ha noe, leveres bare lista inn, tom. Jeg er veldig treg, og ikke særlig flink til å besøke venner, når det arrangeres party får jeg et spark bak, og kommer meg ut på besøk. God mat, gamle kjente, og til tider nye bekjentskaper. Og ja, jeg har gått mange ganger uten å kjøpe noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 20. september 2003 #14 Del Skrevet 20. september 2003 Jepp det har jeg vært med på. Tupperware og forskjelige sminker og barneklær. Tupperware kjøper jeg alltid masse ting på, Men sminkegreiene de er jeg er veldig skeptisk til. Kjøper press delux er det på homeparty. Men jeg har virkelig lyst på dra på dildoparty da :D Det ser jeg fram til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 20. september 2003 #15 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har vært i utallige Tupperware-selskaper og flere Oriflame-selskaper og et vaskemiddelselskap som jeg ikke husker navnet på. Dessuten var jeg i et klesselskap en gang - husker ikke navnet der heller i farten. Men kjøpte en bluse som jeg hadde i årevis og som ble et av mine yndlingsplagg. Er dessuten kjempefornøyd med mine Tupperware-produkter og bruker mye av det så og si daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 20. september 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 20. september 2003 Takk for svar alle sammen. Av dere som allerede har svart: Har du selv vært homeparty-vert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 20. september 2003 #17 Del Skrevet 20. september 2003 Ja, flere ganger. Hva lurer du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 20. september 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 20. september 2003 SiBa, jeg registrerte at du var en av dem som var udelt positiv til homeparties og ikke opplevde noe kjøpepress. Jeg lurte på om du tror det er noen sammenheng mellom det at du selv er vert av og til, og det at du ikke føler deg presset til å handle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 20. september 2003 #19 Del Skrevet 20. september 2003 Tjaaa, kanskje. Har aldri tenkt den tanken, men tror ikke det har noe med saken å gjøre. Finner iallefall ingenting som skulle tilsi det. Jeg er egentlig en person som føler kjøpepress veldig lett. Hvis jeg går inn i en butikk og får hjelp, ekspeditøren bruker kanskje lang tid på bare meg, da synes jeg det er veldig vanskelig å gå ut uten og kjøpe noe. Men i på party er det en demonstrasjon som blir fremført til en hel gruppe, så jeg føler liksom ikke at jeg bruker hennes tid til ingen nytte. Har heller aldri opplevd sure miner fra selger om en ikke kjøper noe, det er alltid noen andre som kjøper noe. Ser litt lenger opp at du føler at en som vert bruker familie og venner. Slik ser ikke jeg det. Når jeg innviterer til party, gjør jeg det aller mest for å samle litt folk til en matbit og sosialt samvær. Nære venniner sier ofte ifra på forhånd at de ikke har tenkt og kjøpe noe, men jeg vil gjerne at de kommer likevel. I tillegg er homeparty en glimrende måte å innvitere folk en kanskje ikke kjenner så veldig godt, og som en kanskje har lyst å bli kjent med (f.eks naboer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 20. september 2003 #20 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg er er på et og annet party, men handler kun det jeg trenger, eller har lyst på. Som regel det siste. Dersom jeg skulle føle meg "presset" så gidder jeg ikke å handle. Men for all del, syntes ikke det er så stort press. Vil kanskje tro at de som mener det, føler presset mest selv. Man skal ikke handle for å gjøre demodama fornøyd, men seg selv !!!! Presser hun, så gjør hun en DÅRLIG jobb. I lengden så tjener hun mest på fornøyde kunder. I hvertfall ikke på de som ble presset. Kjenner ikke til Mary Kay, men metoden de bruker med å ta gjestene til side, er mye mulig på grunn av gjestens "åpenhet" også. Ikke nødvendigvis for å "presse" noen. Som selger av hudpleie så vet jeg av erfaring at mange kunder f.eks ikke liker å spørre om råd for fotsvette, kviser, Celluliter osv i et selskap med kanskje mange ukjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå