Gjest Småbekymra mor Skrevet 21. mai 2010 #1 Del Skrevet 21. mai 2010 Mens barn er små er det ganske vanlig at feberen kan komme opp mot og rundt 40 grader. Men hvordan er det når de er 16år ? . Som liten fikk han fort feber og fort veldig høy feber også. Ikke unormalt med over 40 ved en halsinfeksjon. Det meste han var oppe i var 40,8 da var jeg hos legen og ble sendt hjem igjen med beskjed om å bare gi febenedsettende. Var en halsbetennelse dengang. Han har ganske bra almentilstand nå synes jeg, fryser og kolser litt men er fint oppegående. Småsår i halsen, får noen hostekuler av og til så han hoster opp en del slim. Kan ikke se noe prikker av noe slag eller rødhet i svelget eller tunga. Men er litt hes. Målte feberen nå og den lå på 39,6 så han fikk febernedsettende. (han var noe småsusete av varmen) Vet ikke helt hva som kan være høy feber i den alderen der så er litt usikker på om jeg burde ta han med til legevakten. Han er jo ganske så oppegående og har ingen andre symtomer en feber, litt sår hals og litt hoste. Litt kipt å reise til legen og om det er "ingenting" også da.. Har ikke hørt om noen spessielle sykdommer som går akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yojo Skrevet 21. mai 2010 #2 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg hadde ikke tatt han med til lege hvis ikke denne høye feberen varte i mange dager og allmenntilstanden var sterkt redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Del Skrevet 21. mai 2010 Han skal tåle det samme som (egentlig mer enn) deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 21. mai 2010 #4 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Her er det noen generelle råd ved feber. Jeg antar at en 16-åring ikke lenger er å anse som et barn rent medisinsk. Endret 21. mai 2010 av Iah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #5 Del Skrevet 21. mai 2010 Det var betryggende å høre. Han er ikke stiv i nakken og egentlig ganske så oppegående tross feberen. Litt småtåkete av feberen, men tåler det vist ganske greit. Roet seg ned en del med en tablett. (Hadde jeg hatt så høy feber burde jeg vært på intensiven helg bortevekk,,,, :søvn: har lav kroppstemperatur til vanlig. Han er mer lik på pappan sin som fort får feber og fort høy feber også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå