Gå til innhold

Har du kunnskap om eller erfaring med barnemark?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For et drøyt år siden begynte jeg å klø i området rundt endetarmsåpningen og ca en cm innover i tarmen. Det klør overhodet ikke i skjeden. Det har vart lenge men har ikke vært så ille, derfor har jeg ikke gått til lege. Jeg har trodd at det kunne være hemoroider, så jeg har prøvd et par remedier. Det er ingenting å se der nede, ser helt normalt ut. Har også prøvd en svak kortisonkrem uten at det skjer noe.

Leser også at små rifter kan forårsake kløe, men i over ett år? Har ingen problemer med magen, normal avføring. Det er ikke vondt å gå på do, heller.

Har lest litt om barnemark på nettet, og tenker at det i teorien kan være det. Jeg har to barn i småskolen, men de har ingen slike plager. Sånn sett synes jeg derfor det er litt rart om det er det jeg har. I følge informasjon om barnemark, skal det være ekstra ille om natta, men jeg merker ikke særlig forskjell på kveld/morgen, natt og dag. Muligens er det litt mer plagsomt om morgenen. Jeg tenker å kjøpe en en markkur på apoteket og teste ut den, det kan vel ikke skade? Selv om det ikke skulle være barnemark som er årsaken til problemene? Kan man i det hele tatt ha barnemark i over et år, uten andre symptomer og plager enn kløe rundt/i endetarmen?

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Det er fullt mulig å ha barnemark i så lang tid uten behandling. Du kan ofte se markene om natten, fordi de da legger egg rundt endetarmsåpningen. Eggene kan overleve over lengre tid på huden. Kjøp Vermox på apoteket, hele familien (barn over 1 år) bør behandles, og du bør gjenta behandlingen 1 uke etter.

Men hvis du er usikker på om det er dette det skyldes, kan det være greit å ta en sjekk hos lege først. Det kan skyldes rifter eller eksem, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...