Gå til innhold

Telefonselgere...

Gjest Seajewel

telefonselgere  

50 stemmer

1. 1. Hva synes du om telefonselgere?

• Jeg syns det er gøy når de ringer og kommer med tilbudene sine
      0
    • Helt ok
    • De er plagsomme
    • Noe dritt

Anbefalte innlegg

Jeg har også lurt på hvem det er som kjøper fra telefonselgere. Ingen jeg kjenner vil i hvert fall vedkjenne seg det, men noen må det jo være siden det finnes et marked for det.

Uff så mange som sa ja til å kjøpe alt det rælet jeg solgte i min tid som telefonselger.. Mange var oppriktig interessert, andre virket det som bare takket ja for å få slippe å høre stemmen min, og andre igjen virket som om de ikke klarte å si nei. Følte meg som den største slasken som utnyttet skjøre mennesker med lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringte meg ei som skulle selge på meg abonnement på et magasin, og jeg sa neitakk. SÅ bare begynte hu å lese opp da, om fordelene ved abonnentet, hvor mye det kosta osv. Jeg sa igjen Neitakk! så bare fortsatte hun å fortelle -> lese opp fra tekst, om det abbonnementet, så jeg sa igjen: Eh...neitakk! Så ble hu sur! og svarte i en sur tone: Nei greitt det! og la på. Herregud, greit at de har en kjip jobb, men må de være så sure... :sjenert:

Vedkommende hadde utrolig nok klart å finne en måte å gjøre en kjip jobb enda kjipere. Og kaste bort enda mer tid for seg selv og deg. Det er egentlig en prestasjon. De fleste mennesker tar telefonen i løpet av 5-10 sekunder. På den tiden hun lekset opp for deg og ble avvist gjentatte ganger, kunne hun sikkert klart å ringe 2 eller tre personer og derigjennom øke sjansene for et salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Ja, jeg syns det var en aggressiv og dårlig måte å prøve å selge på. Sjansene for at jeg skulle kjøpe noe etter den opplesinga minka for hvert ord hu sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fremdeles på at teleselskapene skal gi abonnentene sine muligheten til å blokkere enkeltnumre, slik at de ikke kommer frem eller får opptattsignal om de ringer deg. Så kan man bare smekke innpå hele listen fra telefonterror.no og være ferdig med dem permanent.

Når de først ringer sier jeg høflig nei takk, ikke interessert, og legger så på om vedkommende gir uttrykk for at de ikke forstår norsk og/eller vanlig folkeskikk.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fremdeles på at teleselskapene skal gi abonnentene sine muligheten til å blokkere enkeltnumre, slik at de ikke kommer frem eller får opptattsignal om de ringer deg. Så kan man bare smekke innpå hele listen fra telefonterror.no og være ferdig med dem permanent.

Når de først ringer sier jeg høflig nei takk, ikke interessert, og legger så på om vedkommende gir uttrykk for at de ikke forstår norsk og/eller vanlig folkeskikk.

Jeg lager nummerlister over uønskede nummer, dvs telefonselgere. Hvis jeg blir oppringt, lagrer jeg nummeret som "uønsket #" og legger til et løpenummer. Søk på slike numre returnerer gjerne en lang liste av lignende numre, og de lagrer jeg også. Det er nå over et år siden sist jeg snakket med en selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...