Gjest yojo Skrevet 20. mai 2010 #1 Del Skrevet 20. mai 2010 Er det noen her som har operert mandlene?? Hvor lenge er det vondt?? Er det veldig vanskelig å få i seg mat og drikke? Den ene mandelen min er ofte betent og hoven, den "irriterer" hele tiden, så lurer på om den skal vekk.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marylinm Skrevet 20. mai 2010 #2 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg fjerna mine når jeg var 18. fordi jeg ble så mye syk. Det gikk helt fint.jeg gikk rett ut etterpå å tok meg en røyk.. spis litt youghur,supper ol i begynnelsen bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yojo Skrevet 20. mai 2010 #3 Del Skrevet 20. mai 2010 Ok, så du blir ikke annet enn sår da egentlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid Skrevet 27. mai 2010 #4 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg tok mandlene når jeg var 13, fordi jeg var syk omtrent en uke i måneden. Å drikke går helt fint, men å spise er en annen sak. Jeg spiste stort sett kald grøt og is, husker jeg. Jeg syntes også det var mye mer vondt enn å bare være sår, men det er vel forskjellig fra person til person. Dersom mandlene er veldig plagsomme, og gjør at du må være hjemme fra skole/jobb ville jeg tatt dem. Det er ikke SÅ vondt. Men jeg ville også vært litt obs på at det kan skje "komplikasjoner", selv om legene sier at det skjer veldig sjeldent. Jeg måtte selv inn på sykehuset igjen en uke etter at jeg opererte, fordi jeg begynte å blø noe voldsomt. Jeg måtte spytte ut blod i en bøtte hele veien inn til sykehuset midt på natten, og det var IKKE en god opplevelse. Og når jeg var innlagt på sykehuset sa en dame der til meg at det samme hadde skjedd med en del andre som hadde tatt mandlene. Men som sagt, dersom de plager deg ville jeg tatt dem. Da er du ferdig med å være syk PS: Dersom du bestemmer deg for å ta dem, spis masse isbiter! Da blir det mindre vondt å svelge, og de stopper eventuelle blødninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 27. mai 2010 #5 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg tok mine når jeg var ca 25 år. Hadde lenge vert plaget, så de valgte til slutt å fjerne dem. Det gikk helt fint ett par dager, men så fikk jeg betennelse. Trodde jeg skulle dø. Den gikk opp i ørene, så for første gang i mitt liv har jeg hatt ørebetennelse. Så mitt råd er å få antibiotika med en gang, så slipper du disse smertene. Det er tross alt et åpent sår, så lett å få infeksjon. Min sønn tok også mandlene da han var 6. Han fikk også betennelse, så det endte med smerte hos han også. Ikke for å skremme deg, men det er et råd å høre om å få resept tilfelle du skulle begynne å bli dårlig. Endret 27. mai 2010 av Alladin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå