Gå til innhold

Blødningen når man bruker p piller

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vet det har vært en diskusjon på KG før om dette men fant den ikke.

Men den blødningen man får når man går på p piller, kan den si om man er gravid eller ikke?

Dette står det i pakningsvedlegget mitt:

Ingen blødning = kanskje gravid, men fortsett på brettet.

Ingen blødning 2 ganger på rad = kanskje gravid, rådfør deg med lege.

Men noen sier jo at du kan blø og allikevel være gravid.

Finnes jo tilfeller der man har gått et helt svangerskap og plutselig får man baby uten å vite det! Selv om man har brukt p piller og hatt blødninger.

Men det er vel heller sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt er det vel noe sånt som at hormonene endrer seg når du blir gravid slik at du ikke får pille-mensen når du er gravid, såvidt jeg husker. Hormonmengden når du er gravid tilsvarer eller blir mer enn hormonene p-pillene gir, og derfor kommer ikke mensen. Noen må gjerne korrigere meg om jeg sier feil :) Er bare det jeg husker å ha lest tidligere.

Uansett, er du i tvil er det jo bare å ta en test for sikkerhets skyld. Tror de færreste ikke oppdager at de er gravide :) Er jo heller ikke heldig å fortsette på p-piller om man er gravid. Syns det var litt merkelig i det pakningsvedlegget ditt jeg :sjenert: Du risikerer jo å ha tatt pillebrett to måneder mer enn du skal om du faktisk er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Noe sånt har jeg også hørt om.

Har ikke mistanke om at jeg er gravid, bare lurer generelt.

Man kan risikere å ta piller 2 mnd ut i en eventuelt graviditet ja i følge pakningen. (Loette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse blødninger når jeg gikk på lorette piller. Men dette var bare pga det ikke var nok hormoner i p-pillene. Med mindre du har vært dårlig med å ta pillene tviler jeg på at det er graviditet. Men selvfølgelig kan det være lurt å teste deg hvis du er usikker.

Mulig du bare trenger ett annet merke.

Endret av Konstantin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er det flere som har samme oppfatning som Gina?

Kan man generelt sett stole på at man IKKE er gravid om man får mensen/blødningen i den "pillefrie uken"/"falske piller uken"?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er veldig sjelden at man har en full blødning hvis man er gravid. Det skal mye til at et egg vil klare å holde seg fast i enn tynn slimhinne, som den jo blir etter en blødning.

Så har du mens, så er du mest sannsynlig ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...