MarianneE Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Den svenske utgaven av Luksusfellen har tatt over sendetiden for den norske. Og det må jg si: Fantastisk! Og gå og spontant kjøpe en hytte til 750.000 når man har det samme i gjeld fra før av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Noen som vet hvordan lønnsnivået ligger ann i Sverige kontra Norge? Fikk forståelse av at det var mye lavere summer for at det var krise...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Svenskene tjener betraktelig mindre enn oss.
Gjest Krizzy Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Svenskene tjener betraktelig mindre enn oss. Ikke glem at de har høyere skattenivå enn oss, også! :gjeiper:
MarianneE Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 Mulig svenskene tjener mindre enn nordmenn, men så vidt jeg vet er også prisene lavere i Sverige enn i Norge. Så reklame for neste episode. Da er det en dame som lider av samlemani. B.la så har hun kjøpt hagemøbler i tilfellet hun en gang får hus med hage....
Gjest Marlo Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Svenskene tjener mye mindre enn nordmenn. I tillegg til lavere inntekt så har de også lavere utgifter på hus/leie, mat etc, mens klær og hvitevarer/brunevarer kan ligge opp mot norske priser.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Den svenske utgaven av Luksusfellen har tatt over sendetiden for den norske. Og det må jg si: Fantastisk! Og gå og spontant kjøpe en hytte til 750.000 når man har det samme i gjeld fra før av. Kjøpe hytte av bekjente uten å besiktige den selv? Smart. Huff, de hadde virkelig gjort strutser av seg, ikke bare hodet i sanden men resten av kroppen også. Rådgiverne her var strengere og skarpere i tonen enn her hjemme på berget. Jeg har litt vanskelig for å forstå hvordan man klarer å havne i sånne situasjoner jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Når det gjelder selve programmet Luksusfellen, synes jeg de svenske programlederne er mye "strengere" enn de norske. Har sett flere episoder av den svenske, og der Magne og Hallgeir er mer koselige typer, er det spesielt den ene svenske eksperten som er voldsomt syrlig (han som har Hallgeirs rolle med å gå gjennom papirene). Skjønner godt at det kan være frustrende med slike deltakere, men jeg synes han aldri smiler! Vet heller ikke hvor greit jeg mener det er å vise fram barna til deltakerne på et slikt program. Bruker de ikke å la det være i den norske versjonen? Med kreditorer og barn samtidig i stua - det ble litt for mye av det gode. Og selvfølgelig - å kjøpe sommerhus uten å se på det er fullstendig idioti. Men det virker som det legges opp til enda mer grining og kjefting i den svenske versjonen.
missLynch Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Håper på å få sett denne på web-tv hos TV3 Hadde de med ungene?? Nu vel, det synes jeg er drøyt. Ikke bra. Når det gjelder rådgiverne, så synes jeg de norske utviser ekstremt mye tålmodighet (kanskje for mye til tider..)
Gjest Marlo Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Digger Lyxfellan. Syns ikke de er for strenge, man må som regel være litt strenge med folk for å få dem til å forstå uansett.
Michelin Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Jeg synes han som har Hallgeirs rolle i den svenske utgaven var for streng. Hun gråt stakkars og han fortsatte bare å kjefte. Synes man kommer langt med en sympatisk fremtreden jeg da.
Anglofil Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Liker denne serien, og synes egentlig ikke de er så strenge jeg da. Veldig bra program! Mvh Yvonne
Piper Skrevet 22. mai 2010 #13 Skrevet 22. mai 2010 Noen som vet hvordan lønnsnivået ligger ann i Sverige kontra Norge? Fikk forståelse av at det var mye lavere summer for at det var krise... jeg vet ikke hvordan det svenske lønnssystemet er i alle kategorier, men min sønn tjener ca 45 % mer her i Norge enn han gjorde i Sverige. Og prisene der borte er ikke 45 % lavere enn her i Norge.
Anglofil Skrevet 22. mai 2010 #14 Skrevet 22. mai 2010 (endret) En svensk kollega av meg fortalte meg at lønnen hun har her i Norge med sin 50%-stilling tilsvarer lønnen hun ville fått om hun skulle jobbet 100% i Sverige. Før hun kom til Norge hadde hun en skikkelig bra betalt jobb, hvor hun tjente 110 kr i timen. Mvh Yvonne Endret 22. mai 2010 av Yvonne
Kara W Skrevet 22. mai 2010 #15 Skrevet 22. mai 2010 Lyxfellan var jo bare helt herlig! For et utrolig rot det paret hadde klart å komme opp i. Impulskjøpe en hytte når hun ikke en gang ville ha den Synes de norske økonomene er alt for snille, så det var godt å se de svenske ta i litt mer. Selv om jeg er enig i at de kunne ha dempet seg litt innimellom. Reagerte også veldig på at barnet var med dem hele tiden. I den norske versjonen ser man jo ikke barna i det hele tatt. Gleder meg til neste onsdag!
Kara W Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 Det eneste programmet jeg følger med på fast, og mannen insisterer på å ha TVen Noen som vet hvor jeg kan se programmet på nett?
hjertesukka Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Stakkars menneske. Hun med samlemani går og venter på at en mann skal komme og redde henne. Det er jo bare patetisk. Ikke rart at de er strenge. Men de må vel være så strenge for at hun skal forstå alvoret. Lenge siden jeg har sett så mye skrot og stygge ting. Håper hun greier å komme inn på et nytt og bedre spor i livet. Endret 27. mai 2010 av hjertesukka
Marabou Skrevet 26. mai 2010 #20 Skrevet 26. mai 2010 Det eneste programmet jeg følger med på fast, og mannen insisterer på å ha TVen Noen som vet hvor jeg kan se programmet på nett? http://www.tv3play.no/play/229666/?autostart=true
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå