Gå til innhold

Syk syk syk

satc

Anbefalte innlegg

Jeg trenger virkelig noen råd nå! Nekter å gå til legen igjen, siden de bare forteller meg at sånn er det når man jobber i barnehage.

Ja, jeg vet at jeg bli raskere syk når jeg jobber i barnehage, men har jobbet der et år nå å tenker at det er jo egentlig på tide å bli litt imun?

Jeg har hatt utallige fraværsdager pga. sykdom, og er rimelig lei.

Nå er jeg kraftig forkjølet, men går på jobb uansett siden jeg rett og slett ikke gidde å være sengeliggende IGJEN!

Sist hadde jeg urinveisinfeksjon, de to ukene før der lå jeg med halsbetennelse.

Jeg har hatt influensa og omgangssyken minst 3 gang, forkjølet hele tiden med oppholdspause på sikker 2 uker hver gang.

Dette er utrolig irriterende, jeg som har skrevet kontrakt på et treningssenter for et år men jeg sløser jo bort penger fordi jeg er aldri frisk! Dessuten er det utrolig irriterende å ligge syk hver mnd.

Er det noen som har gått igjennom det samme?! Tips til medisin, kosttilskudd, kjerringråd!

Jeg setter pris på ALLE forslag, jeg er desperat!

Også om noen vet om noe UNDERVERK for forkjølelse slik at den kan gå over ca. tvert så gjerne kom med det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tatt blodprøver i det siste for å sjekke jernlagere og vitaminer i det siste? Mangler du noe kan du jo få nedsatt immunforsvar. Syns du burde ta deg en tur til legen jeg og be om å få sjekket litt forskjellig.

Knask C-vitamin og tran, spis mye fisk og frukt/grønt. Få i deg bær med antioksidanter. Høres jo ut som at du er unormalt mye syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest molte

Er de andre som jobber i barnehagen mye syke? Og barna? I såfall kunne det jo være noe å se på generelle hygienetiltak og rutiner for syke barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg trenger virkelig noen råd nå! Nekter å gå til legen igjen, siden de bare forteller meg at sånn er det når man jobber i barnehage.

Ja, jeg vet at jeg bli raskere syk når jeg jobber i barnehage, men har jobbet der et år nå å tenker at det er jo egentlig på tide å bli litt imun?

Nå er jeg kraftig forkjølet, men går på jobb uansett siden jeg rett og slett ikke gidde å være sengeliggende IGJEN!

Sist hadde jeg urinveisinfeksjon, de to ukene før der lå jeg med halsbetennelse.

Jeg har hatt influensa og omgangssyken minst 3 gang, forkjølet hele tiden med oppholdspause på sikker 2 uker hver gang.

Dette er utrolig irriterende, jeg som har skrevet kontrakt på et treningssenter for et år men jeg sløser jo bort penger fordi jeg er aldri frisk! Dessuten er det utrolig irriterende å ligge syk hver mnd.

Er det noen som har gått igjennom det samme?! Tips til medisin, kosttilskudd, kjerringråd!

Også om noen vet om noe UNDERVERK for forkjølelse slik at den kan gå over ca. tvert så gjerne kom med det ;-)

Jeg har / har hatt det på akkurat samme måte! Begynte i barnehage i desember, men har siden november eller noe omtrent vært krafitg forkjøla annenhver uke ca og hatt div andre småting. Føler meg sjelden helt frisk mer enn noen dager i mnd:P Går rundt med feberfornemmelser i hytt og vær:P

Jeg også tenkte at, jajaja er vel fordi jeg jobber i bhg, alle sier jo det.

Men jeg gikk til legen likevel og forklarte situasjonen og legen reagerte med en gang. Selv om man jobber i bhg var ikke dette normalt mente han. Jeg fikk tatt blodprøver og de viste at det var noe galt, + noe med immunforsvaret. Vet fortsatt ikke helt hva det er , men det er iallefall en grunn til at jeg er mye syk som ikke bare skyldes snørrete unger!

Sier ikke at det samme er tilfelle med deg, men anbefaler deg å gå til legen å be om en sjekk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy

Har du først blitt forkjøla så må det nok ta den tida det tar. Derimot så er det en del ting du og de andre i barnehagen kan gjøre for at det skal bli mindre smitte av sykdommer i barnehagen.

Jeg har jobbet i barnehage selv, og det magiske ordet er, som du kanskje gjetter, håndvask, håndvask og håndvask. Jeg har hørt om barnehager som har innført strenge rutiner rundt håndvask og spriting av hender som har gjort at sykefraværet for voksne og barn har sunket med opptil 50%. Hvor flinke er dere med det i barnehagen?

- Alltid vaske hender før man så mye som tar i mat eller åpner kjøleskapet.

- Påse at ungene vaske hendene ordentlig. Jeg husker at jeg ga barna en dæsj såpe i den ene handa, så holdt de den under springen og skylte bort mesteparten av såpa før de begynte å gni hendene. Jeg skjønte raskt at jeg måtte lære dem å vaske hender: Såpe i den ene handa, den andre handa tar du under springen, så gnir du dem mot hverandre og til sist skyller du begge hendene. Ikke ta i springhåndtaket etterpå, bruk albuen til å dytte det ned, tørk deg med papirtørk.

- Bruk håndsprit hver gang du har tørket et av barna rundt munnen eller lignende.

Hvis alle de ansatte i barnehagen din kunne være så flinke med håndhygienen og få alle ungene til å være nøye, da ville jeg tro at du og alle de andre i barnehagen ville bli mindre syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sprite henda mye!!! generelt god hygiene!

ta vitaminer; )

Et så sunt og det du kan! ha gode klær på deg når dere er ute.

:P men dette gjør du nok allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hei, du hørtes nesten ut som meg før- Jeg var alltid forkjøla, halsbetennelse, urinveisinfeksjon, feber, migrene eller bare vond i hodet. Hadde også bl.a. leddbetennelse, hudproblem og kløe nedentil... hadde en del angst og depresjon som kom av mat.

Men så begynte jeg på diett for 3 år siden og har ikke vært syk siden. Jeg ble kvitt alt på relativ kort tid, sliter bare med litt reel depresjon.

For å si det sånn, så tåler noen mennekser å spise hva som helst, men andre tåler litt, og noen tåler dessverre ingenting og blir fort syk og det er fysisk eller psykisk.

Her er dietten, det er verdt et forsøk. :-)

Jeg spiser ikke sukker eller hvetemel(siden det er å regne som sukker idag, hvitt mel er syrebehandlet for å se hvitt og pent ut, det er ingen næringsstoffer igjen) og ligg unna alt med kumelk

Jeg spiser grønnsaker, salater, frukt, ferske dadler, nøtter, bær(smoothie), ren fisk, kylling og kjøtt og jeg spiser mye avokado og drikker mye vann. Jeg er aldri syk lenger, så jeg tenkte jeg ville skrive dette til deg, du vil oppleve en stor forskjell, men det er opp til deg om du vil prøve dette.

Kostholdet mitt består av mye protein og sunt fett, og ingen karbohydrater. Jeg må nesten si at jeg har cøliaki, så jeg tåler ikke gluten, og spiser ikke karbohydrater som brød, pasta, knekkebrød, og jeg tåler ikke stivelse heller som potet og ris.

Du bør velge grovt brød og brun ris om du tåler dette, men ikke spis så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forresten, så må jeg si at jeg hadde et svingende blodsukker som er helt stabilt nå, og om du ligger unna sukker, hvitt mel og melkeprodukter(kumelk) vil du bli kvitt forkjølelse og betennelser av alle slag :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...