Gå til innhold

Damer i 40 årene ser ikke like bra ut som en i 20 årene. Sier noen menn

Gjest green tea

Anbefalte innlegg

Bildet er kanskje stort slik at vi skal få se ekstra dypt ned i porekraterene og nyte 250 gram med harde sminkestreker.

Litt grå ettervekst der oppe, barberte armhuler og grevinnearmer var ikke å se. Joda, Sikkert bra i førtiårene det.

Minnsunelig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så på bildet av deg og ser at du egentlig muligens er en pen dame, men jeg har ikke sans for hverken håret, huden eller sminken - det er ikke det jeg forbinder med stil og klasse.

Jeg sjekke togså ut det bildet, og er helt enig med deg, Constanze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at de fleste damer blir penere desto eldre de blir. Selv føler jeg meg mere på topp nå som jeg er litt over 30 enn da jeg var i 20-årene. Når det gjelder dette med hår, så synes jeg at langt hår gjør at man ser yngre ut. Har selv langt løst hår og kan ikke tenke meg å sette det opp i fletter.

På den annen side, så kan hun som mente at hår bør settes opp ha et lite poeng. Har sett langt hår på 40 år gamle damer som ser ut som kjerringer. Men da har jeg lagt merke til at det ikke er lengden, men glansen som gjør om personen ser ung eller gammel ut med langt hår.

Man kan faktisk se både vakker og ti år yngre ut (og kle langt løst hår) hvis man passer på at håret er velstelt og glansfullt. Ser godt at håret på de i 20-årene ser langt mer skinnene ut enn på de over 40 (som ikke gjør noe med håret) Derfor ser jeg ikke noe galt i det med å ha langt hår (hvis man passer på håret sitt). Selv ikke på de over 40.

Endret av nettvenninnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer i 40 årene ser ikke like bra ut som en i 20 årene. Sier noen menn.

Men jeg har sett bilder av kviner i 40 årene som har ekstremt fin kropp

Og ser ikke for falt ut.

Dette er selvfølgelig individuelt. Alt etter hva mannfolkene ser på som pent, og så finnes det både mindre pene og pene innenfor begge aldersgruppene 20 år og 40 år.

Noen mannfolk vil synes at en jente/dame på 40 år er mer attraktiv og penere enn ei på 20 år. Mens andre helt klart vil foretrekke en 20 åring.

(Er selv over 40,og har opplevd 30 åringer som har forelsket seg i meg, selv om de tidligere har foretrukket jenter på 20 år. Så aldri en regel uten unntak. Er heldig å ha gode gener fra begge sider av slekta).

Og ja der finnes jenter/damer i 40 årene med bedre kropper enn enkelte 20 åringer. Og selvfølgelig omvendt.

Uansett om man har gode eller dårlige genetiske arveanlegg, er det mye en 40 åring i dag kan gjøre for å holde forfalle borte (trening, hudpleie, kosthold, vitaminer, og så har jeg tro på at jo mindre påkjenninger og bekymringer man har i livet, jo bedre sjanse kan det være for at det ikke belaster utseende). Og tidligere man starter med forebygging, jo bedre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på bildet av deg og ser at du egentlig muligens er en pen dame, men jeg har ikke sans for hverken håret, huden eller sminken - det er ikke det jeg forbinder med stil og klasse.

Enig i at verken håret eller sminken var kledelig til Rachel. Håret er for rufsete og stort til et så lite ansikt. En kortere, gjerne halvlang og oppklipt frisyre ville vært mer kledelig. Og kajalbruken bør tones kraftig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at ikke alle kler spinnkort hår, det kommer helt an på typen du er, ansiktet og kroppen forøvrig. Og selvsagt klesstil.

Men det er mange mellomting mellom spinnkort og ultralangt:

En nydelig og frisk bob

En oppklippet bob

Kort hår som kler de fleste og som kan varieres i det uendelige

En kul og ungdommelig kort frisyre

Flere korte og halvlange frisyrer som gir ansiktet løft og friskhet

Og så er det stilig når voksne kvinner setter opp håret

kari Bremnes igjen - elegant og nydelig som alltid

Jeg har bare sagt hva jeg mener i denne tråden. Og min mening er at voksne kvinner (40 er et eksempel) er mye penere med kort og halvlangt hår ... og skal det være langt så må de har det oppsatt. Men igjen - det er MIN mening.

Her var det mange fine frisyrer! Jeg skulle gjerne klippet meg om jeg hadde kledd kortere hår bedre. Men jeg har et litt rundt/bredt ansikt som best kler langt hår fordi ansiktsformen da blir litt mer avlang. Er i slutten av 30-årene, men har fortsatt ganske mye fett i underhuden, så beholder lengden så lenge det ser ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sagt hva jeg mener i denne tråden. Og min mening er at voksne kvinner (40 er et eksempel) er mye penere med kort og halvlangt hår ... og skal det være langt så må de har det oppsatt. Men igjen - det er MIN mening.

Tror de fleste har fått med seg din mening om dette allerede i de første svarene dine.

Folk har ulike meninger om dette temaet, og det kommer av smak.

"Stil og klasse" (som du referer til) er ikke nødvendigvis synonymt med pen og ung i mine øyne. Jeg har også til gode å se en 40 åring med kort hår som ser yngre ut enn de er. Altså helt annen smak enn deg.

Jeg skriver ikke dette for å diskutere dette videre med deg, men for å vise at din smak ikke er fasiten - at en kan mene noe helt annet (det er heller er fasiten). Smak går ikke an å diskutere eller bli enige om. Og ingen kan påberope seg å ha rett (som det kan virke ut som du har behov for i denne tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen endres ja - men det har ikke bare med om man får barn eller ei - det har med alderen. Bryster og rumpe synker noen cm helt uavhengig av om man har barn. Rumpa til folk synker 17 cm gjennom livet - og den endringen starter lenge før man er 40. Men du kan helt klart utsette aldringen ved å trene - samt bedre på utseende - men ingen bevarer 20-års-spensten inn i 40-årene - det nekter jeg å tro skjer uten kirurgisk inngrep.

Og jeg er enig i at det er endel eldre kvinner som er vakre med langt grått hår som er oppsatt. Eksempler her er Dronning Margrethe og Sossen Krogh. Problemet er bare at de ser ut som hekser når håret henger ned og jeg for min del vil helst slippe å måtte sette opp håret for å vise meg for folk.

Både Dronning Margrethe og Sossen Krogh er herlig lite selvopptatte så de bryr seg ikke om de viser seg sånt offentlig. Det er beundringsverdig å ha så stor selvsikkerhet - jeg er nok langt fra det nivået, er heller på det nivået at jeg aldri har gått på jobb uten å dusje, sminke meg og kle meg ordentlig. Beundrer folk som gir mer blaffen - men vi er alle forskjellige.

Jo da, rompen synker litt fra man er 20 til 40, men dèt er den enkleste sak i verden å endre kirurgisk. Brystene mine henger absolutt ikke, men så er de små også, og noen fordeler må det jo følge med det også...

Jeg er enig i at langt grått hår som henger rett ned ikke ser så vakkert ut, men man kan da farge det, og man kan sette det opp i en hestehale dersom man ikke ønsker å bruke tid på å sette det opp. Og ja, jeg er enig i at det er beundringsverdig med dem som ikke er så opptatte av hva andre tenker om deres utseende, og jeg skulle ønske at jeg lignet litt på dem, men den gang ei: Jeg er en jåle, og går knapt nok utenfor hjemmet mitt uten å ha sminket meg først, så der stiller vi nok ganske så likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer i 40 årene ser ikke like bra ut som en i 20 årene. Sier noen menn.

Men jeg har sett bilder av kviner i 40 årene som har ekstremt fin kropp

Og ser ikke for falt ut.

Enig med deg. Det kommer selvsagt mye an på hvilket liv de har levd, hvor godt de har tatt vare på seg selv, og hva slags kropp og hud de hadde i utgangspkt. Men det finnes mange sveisne damer i 40-åra der ute, som ser LANGT bedre ut enn mange 20-åringer. Kombinasjonen av et aktivt liv, en rimelig sunn diett, ikke røyk, måtehold med alkohol, og en gjennomsnittlig kroppsbygning, vil ofte resultere i et bra utseende langt opp i 40-åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over førti snart femti og er flott, både hår og kropp. Jeg har født barn og er stolt over mine strekkmerker og tildels hengepupper som har ammet tre barn. Jeg går til kosmetolog en gang i måneden og hun er imponert over huden min som heller ikke har så mange rynker, men de jeg har er smilerynker og en del av meg. Mine klær er moderne og etter humøret som hos de fleste andre. Det er nok av kvinner både på 20 og over 40 som ser ut takras det er bare å kikke litt på de ulike moteprogram som går på tv og se hvor mange som blir flotte med riktig snitt og makup. Og hvis min mann skulle finne en dame på 20 fordi hun er flott og jeg er gammel og uflott så er det hans tap, for denne damen på 20 blir gammel hun også en gang. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...