Nienna Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Jeg lurer på om min lille datter på 6,5mnd har fått utslett. Hun har tørre flekker på sidene, fra ett stykke under armene og ned til rett over bleiekanten. Bare på sidene, strekker seg ikke bak på ryggen eller noe særlig frem på magen. Vi har smurt og smurt med locobase, etter råd fra legen på helsestasjonen, men det er ikke blitt bedre. Så nå lurer jeg på om det kan være utslett, ettersom jeg har vært plaget med atopisk eksem gjennom hele livet, og det egentlig var det eneste jeg hadde å klage på under svangerskapet (90% av kroppen dekket i hissig utslett, som resulterte i ca 2-3 timer søvn på 48 timer). Det jeg lurer på er tegn jeg kan se etter på at det er utslett, og ikke bare tørr hud. Flekkene er ikke særlig "hissige" av seg, ikke særlig røde, men tørre. En annen ting er at legging, både dag og kveld har gått så og si smertefritt siden hun var 2 måneder. Nå for tiden virker det som om jo trettere hun blir, jo sintere blir hun. Hun har skreket seg i søvn i armene våre flere ganger de siste dagene, senest for 20minutter siden. Ingenting vi gjør trøster, og jeg lurer rett og slett på om det er kløe som hun kjenner bedre jo trettere og mer avslappet hun blir. Noen som har erfaring med noe lignende?
Aftensol Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Når jeg var baby så hadde jeg eksem der babyen din har, i tillegg til på håndleddene og innsiden av albuen (aner ikke hva det heter ) Det sikreste tegnet på at det er utslett er vel at det er rødt, gjerne litt hovent og tørt.. Er det blitt varmere der du bor i det siste? Det vil nok klø ekstra mye hvis det er varmt på soverommet.. Når det er ille så kan du jo prøve å holde en kaldt klut der utslettet er og se om det hjelper? Det hjalp på meg i allefall.. I tillegg vil jeg absolutt anbefale å prøve å smøre inotyol salve på det og dekke det med bandasje eller noe sånn! Smør på et tykt lag.. Det var det mamma gjorde på meg, og da gikk det faktisk vekk etter noen runder med det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå