Pjukset Skrevet 18. mai 2010 #1 Del Skrevet 18. mai 2010 Av de fleste jeg har pratet med som har ME, sies det at de har fått nedsatt immunforsvar som følge av ME'n, og at de har hyppige infeksjoner. I følge min ME-spesialist er dette helt feil, har man ME så er det nettopp tvert imot, de fleste opplever å ikke ha infeksjoner overhodet fordi immunforsvaret jobber "som bare det" (i mangel av bedre måte å uttrykke meg på). Hvordan opplever dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 18. mai 2010 #2 Del Skrevet 18. mai 2010 MS gjør at du får nedsatt imunforsvar(det er mange som blander de to sykdommene). men om ME gjør det aner jeg ikke. har aldri hørt noe om det men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 18. mai 2010 MS gjør at du får nedsatt imunforsvar(det er mange som blander de to sykdommene). men om ME gjør det aner jeg ikke. har aldri hørt noe om det men.. ME og MS er to vidt forskjellige diagnoser, jeg lurer konkret på ME. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evelina Skrevet 18. mai 2010 #4 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg har ME og er seriøst aldri sjuk, får aldri forkjølelser, betennelser eller omgangssjuke .. så på meg stemmer det veldiggodt,k og ja, dette sies om MEpasienter ja, det er jo litt av greia med ME. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har ME og er seriøst aldri sjuk, får aldri forkjølelser, betennelser eller omgangssjuke .. så på meg stemmer det veldiggodt,k og ja, dette sies om MEpasienter ja, det er jo litt av greia med ME. Jeg har hele tiden hørt fra de med ME at det var omvendt, at de hele tiden fikk infeksjoner. Spesialisten fortalte meg at dette var noe som var veldig misforstått rundt ME, og at som virkelig har ME, ikke får infeksjoner. Jeg har nemlig ikke hatt så mye som en infeksjon, trodde det var pga kostholdet mitt (kan jo også være), men spesialisten sa at det var sånn det var med ME. Så da lærte jeg meg noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå