Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #1 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg er fra Bærum, og der er slekten min fra, der er de begravet etc. Jeg bør altså velge meg Bærumsbunaden.. Dessverre synes jeg denne er så forferdelig stygg! Og hver 17.mai står jeg og ser på alle de med bunad og har så lyst på bunad jeg også.. Har jo noen som er inngiftet i slekten som ikke er fra Bærum, men jeg har jo ingen tilknytning til de stedene de er fra. Hva slags bunad har dere fra Bærum? Noen som har Asker eller en type drakt? Kanskje jeg bare burde lånt meg en Bærumsbunad, slik at jeg kan ta den på for å se om jeg liker den bedre da? Er det noen som vet om man kan bruke annet forkle enn det grønne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #2 Del Skrevet 17. mai 2010 Bilde: http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/05/19/369111.html?i=8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minipia Skrevet 18. mai 2010 #3 Del Skrevet 18. mai 2010 Bærum har også en hverdagsbunad (noen kaller den sommerbunad), som kan ha rødt forkle. Mulig du også kan ha rødt eller hvitt forkle til festbunaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå