Gjest scorpius Skrevet 17. mai 2010 #1 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Føler at dette er et litt dumt spørsmål, men jeg spør likevel... Jeg skal i begravelse neste uke (har ikke vært i så mange før). Kjenner egentlig ikke personen som er død, men det er bestemoren til en veldig god venninne, så det er derfor jeg går. Ok, synes det er litt pinlig å spørre om dette (føler det er noe jeg burde vite), men jeg lurer på om det er vanlig at alle skal ta med seg blomster? Og hvis jeg ikke hadde tatt med blomster, ville de andre sett rart på meg da? Grunnen til at jeg vurderer å ikke ta med blomster er ganske enkel; jeg har rett og slett ikke så mye penger. Bor på hybel alene og har bokstavelig talt 56kr. på kontoen. Endret 17. mai 2010 av scorpius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #2 Del Skrevet 17. mai 2010 Nei, alle pleier ikke å ta med blomster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 17. mai 2010 #3 Del Skrevet 17. mai 2010 er mest vanelig og ta med blomster tror jeg om det er familie. eller venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. mai 2010 #4 Del Skrevet 17. mai 2010 Du trenger ikke ha med blomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #5 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har ikke tatt med blomster til begravelsen selv, men (som slektning) blitt med på en felleskrans fra familien som begravelsesbyrået ordner til å ligger på kista inne i kirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai 2010 #6 Del Skrevet 17. mai 2010 At du ts går i begravelsen er mere enn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 17. mai 2010 #7 Del Skrevet 17. mai 2010 Tusen takk - setter pris på svarene deres! Nå fikk jeg litt mindre dårlig samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 21. mai 2010 #8 Del Skrevet 21. mai 2010 Vil bare titte innom for å si at jeg var i begravelsen i går og den gikk ganske greit om jeg kan si det. Jeg og noen andre venninner har bestilt blomster som sendes hjem til familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #9 Del Skrevet 22. mai 2010 I en begravelse tror jeg man har annet å tenke på enn hvm som har med blomster og ikke. Synes egentlig det er mest naturlig at de som har et nært forhold til den døde eller nær familie kjøper blomst og legger på graven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 1. juni 2010 #10 Del Skrevet 1. juni 2010 det er vel egentlig kun venner og familie som pleier å gi blomster og de pleier å bli sendt til familien eller begavelsesbyrået før begravelsen/bisettelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå